София, 27 юли 1995 година
Брой 145 /1446/
София, 27 юли - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ДЕКЛАРАЦИЯ НА НАЦИОНАЛНИЯ ИЗПЪЛНИТЕЛЕН СЪВЕТ НА СЪЮЗА НА ДЕМОКРАТИЧНИТЕ СИЛИ ПО ВЪПРОСА ЗА ИЗДИГАНЕ НА ОБЩА КАНДИДАТУРА НА ОПОЗИЦИЯТА ЗА КМЕТ НА СОФИЯ.
Независимо от неявяването на Ренета Инджова на днешната среща с представителите на единната опозиция на София Националният изпълнителен съвет на Съюза на демократичните сили /НИС на СДС/ смята, че интересите на България стоят над теснопартийните и личните интереси. Дълг на всички некомунистически сили е да се явят на изборите за кмет на София с единна кандидатура. Ето защо Националния изпълнителен съвет на СДС кани националните ръководства на Народния съюз и Движението за права и свободи утре, 27 юли, от 13,30 часа в зала "Запад" на Народното събрание на извънредни разговори за съдействие пред градските ръководства за издигане на единна кандидатура за кмет на София. Националният изпълнителен съвет на СДС кани Ренета Инджова и Стефан Софиянски да присъстват на срещата в качеството им на кандидати на две от политическите сили, приели меморандума.
София, 26 юли 1995 г.
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
София, 27 юли - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ОБРЪЩЕНИЕ НА СОФИЙСКИЯ РЕГИОНАЛЕН СЪВЕТ НА СЪЮЗА НА ДЕМОКРАТИЧНИТЕ СИЛИ КЪМ НАЦИОНАЛНИЯ ИЗПЪЛНИТЕЛЕН СЪВЕТ НА СДС ЗА СЪДЕЙСТВИЕ ЗА ИЗДИГАНЕ НА ОБЩА КАНДИДАТУРА НА ОПОЗИЦИЯТА ЗА КМЕТ НА СОФИЯ.
Днес се проведе поредното заседание на ръководствата на градските организации от единната опозиция в София. Отсъстваха само представителите на Българския земеделски народен съюз /БЗНС/.
Кандидатката на Народния съюз за трети пореден път не се отзова на поканата. Софийските ръководители на оранжевата коалиция откровено признаха, че не са в състояние да накарат г-жа Инджова да се срещне с представителите на опозицията и да представи пред тях своята програма. Те категорично възразиха и на предложението Съюзът на демократичните сили /СДС/ да поеме инициативата за организиране на такава среща.
Очевидно е невъзможно за софийските организации от единната опозиция да осъществят среща с г-жа Инджова и да определят отношението си към нейната програма, към личните и политическите й ангажименти и намерения пред изборите.
Независимо от твърденията на градските ръководства на БЗНС и Демократическата партия, че възможностите за преговори относно кандидатурата за кмет на София са изчерпани, единната опозиция е на обратното мнение. Преговори за кандидатурата на Народния съюз всъщност изобщо не са започвали. Представителите на оранжевата коалиция в София очевидно нямат контакт с кандидатката и влияние върху нейните действия.
Във връзка с това Софийският регионален съвет на СДС се обръща към НИС на СДС с искане за съдействие за издигане на обща кандидатура на опозицията.
Призоваваме представителите на всички некомунистически политически сили и приятелите на демокрацията в София да положат всички усилия за издигане на единна кандидатура на опозицията. Това ще бъде гаранция за успеха на демокрацията не само в столицата, но и в цялата страна.
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
София, 27 юли - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ДЕКЛАРАЦИЯ НА НАРОДЕН СЪЮЗ - БЪЛГАРСКИ ЗЕМЕДЕЛСКИ НАРОДЕН СЪЮЗ, ДЕМОКРАТИЧЕСКА ПАРТИЯ, ПО ВЪПРОСА ЗА КАНДИДАТУРАТА НА РЕНЕТА ИНДЖОВА ЗА КМЕТ НА СОФИЯ.
Народният съюз - Български земеделски народен съюз, Демократическа партия /НС - БЗНС, ДП/, издигна Ренета Инджова като кандидат на некомунистическите сили за кмет на София. Това бе направено в съгласие с принципите за единодействие между СДС, Народния съюз и ДПС.
Градските ръководства на БЗНС и на Демократическата партия в София смятат за изчерпани възможностите за преговори относно кандидатурата за кмет на София. СДС продължава да налага нови и нови изисквания. Те включват в преговорите организации, които не са самостоятелни политически субекти, поради това че са в предизборни споразумения със СДС. Ние сме разтревожени, че СДС и неговите партньори отказват присъединяването на Радикалдемократическата партия, Партията на демократичния център /РДП, ПДЦ/ и обединените монархисти към споразумението в София. Длъжни сме да подчертаем, че както РДП и ПДЦ, така и обединените монархисти имат сериозна политическа тежест в столицата.
Градските ръководства на СДС и на Народния съюз в София следва да продължат преговорите по издигането на единни кандидатури за районни кметове.
СДС не спазва споразумението централните ръководства да дискутират единните кандидатури. Вместо отговорни политически разговори в пресата се появяват идеи, които не са били обсъждани. Така например да се предложи на Р. Инджова да оглави общата листа за съветници в София.
Ние сме за стриктно изпълнение на постигнатите споразумения, подкрепени с подписите от комюникето.
София, 25 юли 1995 г.
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
София, 27 юли - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ОБРЪЩЕНИЕ НА ГРАДСКАТА ОРГАНИЗАЦИЯ НА БЪЛГАРСКА ПАРТИЯ ЛИБЕРАЛИ ПО ВЪПРОСА ЗА КАНДИДАТУРАТА ЗА КМЕТ НА СОФИЯ.
Вярата в демокрацията накара мнозинството наши съграждани да гласуват доверие на кандидата на Съюза на демократичните сили /СДС/ в предишните избори за кмет на София.
Големи обещания, излъгани надежди, дребни партизански и лични сметки - с това ще остане в съзнанието на софиянци настоящият ни градоначалник.
Некадърното и конфронтационно управление на тъмносинята управа показа как столицата на една европейска държава може да заприлича на фалираща фирма на посредствен едноличен търговец.
Когато се зададат избори, се пръкват легион гениални управленци, които обещават чудеса. Президентските избори бяха красноречива илюстрация на сладко-горчивите плодове на прохождащата демокрация в България. Дано политическият панаир с комичен привкус оттогава ни е научил нещо за местните избори сега.
Не е излишно да повтаряме, че София значи мъдрост.
Ако сме разумни, ако сме реалисти, трябва да си дадем сметка за значимостта на предстоящия избор и да се обединим около кандидатурата на една достойна личност, получила авторитет и признание не поради партийна преданост, а за своите делови и професионални качества.
Ние призоваваме всички национално отговорни демократични политически сили и обществени организации да потиснат партийни страсти и лидерски амбиции, за да търсим заедно и се обединим около една обща кандидатура.
Не стари козове с напудрен имидж, а личност, която би получила максимално широка подкрепа, е нужна на разноцветна София.
Призоваваме всички онези, надраснали черно-бялото мислене, всички, които не робуват на идеологически предпоставености и партийни завери, да излезем с единна кандидатура. Другото би било повтаряне на стари грешки.
Със съгласие да направим нещо добро за нашия град!
София, 25 юли 1995 г.
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
София, 27 юли - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ДЕКЛАРАЦИЯ НА ПАРТИЯ ЛИБЕРАЛЕН КОНГРЕС ПО ВЪПРОСА ЗА КАНДИДАТУРАТА ЗА КМЕТ НА СОФИЯ В ПРЕДСТОЯЩИТЕ ИЗБОРИ.
В последните дни триковете на така наречената градска опозиция в София се превърнаха в нечистоплътен фарс с единствената цел личности от тази "опозиция" да продължат и в бъдеще далаверите си, започнати под крилото на Янчулев.
Като най-активен пропагандатор за налагане на кандидатурата на Стефан Софиянски за кмет на София се изявява председателят на Регионалния координационен съвет на СДС Евгени Бакърджиев.
Този господин от член на Постоянното присъствие на Българския земеделски народен съюз /БЗНС/ в миналото, подобно на покровителя си Янчулев, успя да се пребоядиса във всичките нюанси от оранжевото до синьото. Понастоящем г-н Бакърджиев носи пряка отговорност с Янчулев за бедите, причинени на столичани. Защото:
1. Евгени Бакърджиев е съветник в Столичния общински съвет и като такъв е участвал и участва в прокарването на всички финансови и други комбинации на кмета Янчулев.
2. И сега Евгени Бакърджиев е кметски наместник на ТОА "Изгрев" и като такъв послушно поддържа Янчулев във всичките му начинания, довели София до положението на бедстващ град.
3. Като награда за предаността си към Янчулев Евгени Бакърджиев получи добре платени места в директорските бордове на новоучредената общинска банка и в бъдещия хотел "Хилтън".
4. Както много други лица от обкръжението на Янчулев, г-н Бакърджиев навярно ще се окаже и потенциален клиент на съдебните власти.
Ето защо Партия либерален конгрес в знак на протест срещу недостойните пазарлъци, които се водят около кметската кандидатура в София, изтегля своите представители, включили се досега на местно ниво. Ние призоваваме истинските опозиционни сили от столицата да се обединят и да спрат попълзновенията на хората от Янчулевото котило, целящи единствено всичко да продължи "без Янчулев по янчулевски".
Тези факти, естествено, са много добре известни на националното ръководство на СДС и обстоятелството, че ги приемат и толерират, разкрива на кого служат лицата, членове на това ръководство.
Партия либерален конгрес и в бъдеще ще продължи да информира столичната общественост за всички недостойни ходове, пречещи в издигането на най-подходящата и избираема кандидатура от опозицията за кмет на София. Кандидатура, която действително да се противопостави на който и да е изваден от нафталина червен кандидат за кмет на София.
София, 25 юли 1995 г.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: Янко Янков
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
София, 27 юли - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
УСТАВ /ЧАСТ ТРЕТА/ НА ФОРУМА НА ОБЕДИНЕНИТЕ ПРЕДПРИЕМАЧИ.
ГЛАВА ПЕТА
ОРГАНИ
Член 34. Органи на ФОП са: конгрес, Управителен съвет, Съвет на форума, председател, Висш контролен съвет.
РАЗДЕЛ 1
КОНГРЕС
Член 35. Конгресът е висш орган на ФОП, който се свиква веднъж на две години; извънреден конгрес може да бъде свикан също така и по писмено депозирано в Управителния съвет искане на 1/10 от членовете на форума.
Член 36. Решението за свикване на редовен конгрес се оповестява най-малко два месеца преди определените дати и се публикува в централен всекидневен вестник.
Член 37. Делегатите на конгреса се избират на общи събрания в структурите на форума съобразно нормата за представителство, определена от Управителния съвет.
Член 38. В работата на конгреса без право на глас участват и представители на асоциираните организации.
Член 39. Конгресът може да започне своята работа само ако присъстват 2/3 от делегатите, и да взема решения само ако на заседанията присъстват 50 плюс 1 от делегатите, записани в първоначалния кворум; ако не се яви нужното число, събранието се отлага за един час при същия дневен ред и се счита за законно, колкото и делегати да се явят.
Член 40. Конгресът взема решенията си с обикновено мнозинство освен в случаите:
1. Когато се разглеждат въпроси, свързани с промени в устава или прекратяване дейността на форума, като в тези случаи решението се взема с мнозинство от 2/3 от присъстващите.
2. Когато този устав предвижда квалифицирано мнозинство.
Член 41. Всички решения се вземат с явно гласуване, освен в случаите, указани в този устав.
Член 42. Конгресът има следните функции:
1. Приема отчет за дейността на Управителния и на Висшия контролен съвет.
2. Приема, допълва и изменя устава.
3. Определя размера на членския внос и начините за неговото набиране и разпределение.
4. Избира членовете на УС и на ВКС, председател, заместник-председатели и главен секретар.
5. Приема отчета за бюджета за предходната календарна година и утвърждава проекта за следващата.
6. Взема решения, свързани с прекратяването на дейността на организацията или сливането й с друга подобна.
7. Изслушва апелации на членове и приема решения по тях.
8. Определя програмните цели и задачи на форума.
РАЗДЕЛ 2
СЪВЕТ НА ФОРУМА
Член 42. Съветът на форума е висш орган между два конгреса; той се състои от членовете на Управителния съвет, председателите на регионалните форуми на обединените предприемачи и девет съветници, избрани от конгреса, всеки от които представител на една от деветте области съгласно административно-териториалното деление на страната; в работата на Съвета на форума с право на съвещателен глас участват председателите на отрасловите и браншовите организации; в заседанията на Съвета на форума с право на съвещателен глас могат да участват също така и председателите на асоциираните организации.
Член 43. Съветът на форума се ръководи от председателя на ФОП и се свиква с решение на Управителния съвет най-малко три пъти в годината.
Член 44. Съветът на форума работи по правилник, утвърден на неговото първо заседание, и може да взема решения, когато присъстват повече от половината от членовете му.
Член 45. Съветът на форума има следните функции:
1. Приема бюджета на форума между два конгреса.
2. По предложение на Управителния съвет утвърждава структурата и щата на Управителния и на Висшия контролен съвет.
3. Приема текущи отчети за дейността на Управителния съвет.
4. По предложение на Управителния съвет утвърждава правилници за работа на органите на ОФОП и РФОП.
5. Определя, когато е необходимо, границите на региони и съответно утвърждава регионални центрове.
6. Изслушва и взема решения по апелации и жалби на членове на форума.
7. Кооптира членове на Управителния съвет, на ВКС и на Съвета на форума /съветници/ в случай оставка или смърт.
РАЗДЕЛ 3
УПРАВИТЕЛЕН СЪВЕТ
Член 46. Управителният съвет управлява работите на ФОП и го представлява съгласно този устав.
Член 47. Управителният съвет се състои от председател, трима заместник-председатели, главен секретар и шестима членове.
Член 48. Управителният съвет има следните функции:
1. Изготвя и предлага проекта за годишен бюджет.
2. Изготвя и предлага програмните документи, както и тяхната актуализация.
3. Изготвя и предлага за утвърждаване на съвета на форума проектите за структура и щат.
4. Упражнява правата на издател и взема решения, свързани с изграждането и развитието на инфраструктурата на форума.
5. Приема наредби, свързани с организационната и финансовата политика.
6. Предлага за утвърждаване пред Съвета на форума правилниците за работа на органите на местните, браншовите и отрасловите организации.
7. Взема решения, свързани с легитимирането на местните, браншовите и отрасловите структури, с предоставяне на статут на юридическо лице, както и с прекратяване на организациите в случаи на констатирани нарушения на този устав.
8. Свиква конгреса, оповестява дневния ред, определя нормата на представителство и начина на определяне на делегатите.
9. Свиква Съвета на форума и оповестява дневния ред.
10. Взема оперативни решения, невключени в компетенциите на Съвета на форума и неуказани в този устав.
РАЗДЕЛ 4
ПРЕДСЕДАТЕЛ
Член 49. Председателят на ФОП представлява обединението и се ползва от правото Ех officio, т.е. има пълноправен, а при равенство и решаващ глас във всички органи и на всички събрания в рамките на форума с изключение на Висшия контролен съвет.
Член 50. Председателят удостоверява с подписа си всички решения и други документи на конгреса, на Съвета на форума и на Управителния съвет, както и съхранява печата на организацията.
Член 51. При необходимост председателят може да упълномощава един от заместник-председателите да го замества за определен период.
Член 52. Заместник-председателите съобразно своите функции подпомагат председателя и упражняват компетенциите си съгласно начина, по който са определени в правилника за работа на Управителния съвет.
Член 53. Главният секретар подготвя заседанията на Управителния съвет и отговаря за структурната и организационна политика на обединението по начин, определен в правилника на Управителния съвет; главният секретар се ползва от правото Ех officio без решаващ глас във всички органи и на всички събрания в рамките на форума без контролните съвети.
/Пресслужба "Куриер"/
15:00:00
27.07.1995 г.
Редактори: Нина Гаврилова - деж. ред.
Валентина Игнова
Технически изпълнители: Павлина Стефанова
Цветанка Любомирова
Комплексна обработка: Издателски комплекс БТА
Copyright © Пресслужба "Куриер", 1995 г. Всички права запазени. При препечатване или използване на материали от този бюлетин позоваването на Пресслужба "Куриер" е задължително!