СОФИЯ, 19 ДЕКЕМВРИ 1990 ГОДИНА БРОЙ 250 /268/
СОФИЯ, 19 ДЕКЕМВРИ - СЛЕДВА ПРЕДОСТАВЕНИЯТ ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ ПЪЛЕН ТЕКСТ НА ПИСМОТО НА ПОЛИТИЧЕСКОТО ОБЕДИНЕНИЕ НА НАЦИОНАЛНАТА ДЕМОКРАТИЧЕСКА ОПОЗИЦИЯ, ВКЛЮЧВАЩО ЛИБЕРАЛНИЯ СЪЮЗ, НАЦИОНАЛНИЯ ДЕМОКРАТИЧЕСКИ ФОРУМ "ОБЕДИНЕНИЕ” И ХРИСТИЯН-СОЦИАЛНИЯ СЪЮЗ.
ПИСМОТО Е АДРЕСИРАНО ДО Г-Н ДИМИТЪР ПОПОВ, НАТОВАРЕН ОТ ПРЕЗИДЕНТА ДА СЪСТАВИ НОВОТО ПРАВИТЕЛСТВО.
УВАЖАЕМИ Г-Н ПОПОВ,
ПОЛИТИЧЕСКОТО ОБЕДИНЕНИЕ НА НАЦИОНАЛНАТА ДЕМОКРАТИЧЕСКА ОПОЗИЦИЯ ОБСЪДИ СРЕЩИТЕ ВИ С НАШИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ. ОЦЕНЯВАМЕ УСИЛИЯТА, КОИТО ПОЛАГАТЕ, ЗА ДА УСТАНОВИТЕ КОНТАКТ С ПОЛИТИЧЕСКИТЕ СИЛИ ВЪВ ВРЪЗКА СЪС СПОРАЗУМЕНИЕТО НА ТАКА НАРЕЧЕНИТЕ "ОСНОВНИ" ПОЛИТИЧЕСКИ ПАРТИИ ЗА СФОРМИРАНЕ НА НОВО ПРАВИТЕЛСТВО.
КАТО ДЪРЖИМ СМЕТКА ЗА КАТАСТРОФАЛНОТО ПОЛИТИЧЕСКО И ИКОНОМИЧЕСКО ПОЛОЖЕНИЕ, ДО КОЕТО Е ДОВЕДЕНА НАШАТА СТРАНА, НИЕ СМЕ НА МНЕНИЕ, ЧЕ СЪСТАВЪТ НА БЪДЕЩОТО ПРАВИТЕЛСТВО ТРЯБВА ДА БЪДЕ ПОДБРАН С ВЪЗМОЖНАТА НАЙ-ГОЛЯМА ОБЕКТИВНОСТ И ОТГОВОРНОСТ С ОГЛЕД НАСТОЯЩИТЕ ПРЕД НЕГО ЗАДАЧИ. В ТОЗИ МОМЕНТ ДЪРЖАВАТА СЕ НУЖДАЕ ОТ ВИСОКО КОМПЕТЕНТНИ, АВТОРИТЕТНИ, ДОБРОСЪВЕСТНИ И НЕОПЕТНЕНИ ЛИЧНОСТИ, КОИТО ДА ОБРАЗУВАТ ВАШИЯ ЕКИП.
С НАСТОЯЩОТО ИЗРАЗЯВАМЕ НАДЕЖДА, ЧЕ НОВИЯТ МИНИСТЕРСКИ СЪВЕТ И НЕГОВИЯТ ПРЕДСЕДАТЕЛ ЩЕ НАПРАВЯТ ОПИТ ДА СЕ РАЗГРАНИЧАТ ОТ ПОРОЧНИТЕ МЕТОДИ И ЦЕЛИ НА СВОИТЕ ПРЕДШЕСТВЕНИЦИ ПРИ СЪЩЕСТВУВАЩАТА ПАРЛАМЕНТАРНА И ПОЛИТИЧЕСКА ПОЛЯРИЗАЦИЯ.
НАШАТА КОАЛИЦИЯ, КАТО ОСТАВА НА ПОЗИЦИИТЕ, ИЗРАЗЕНИ В ПОДПИСАНОТО ОТ НАС ОБЩО СПОРАЗУМЕНИЕ, НЯМА ДА ПРИЕМЕ НЕПРАВИЛНИ, НЕЗАКОННИ ИЛИ ПРОПАРТИЙНИ ДЕЙСТВИЯ И ПОЛИТИКА НА ПРАВИТЕЛСТВОТО, КОИТО ЦЕЛЯТ УТВЪРЖДАВАНЕ НА НЕРАВНОПРАВНО ПОЛОЖЕНИЕ НА НЯКОИ ПОЛИТИЧЕСКИ ПАРТИИ И ГРУПИРОВКИ ИЛИ ПРИВИЛЕГИРОВАНЕТО НА ДРУГИ, КОИТО СА В УЩЪРБ НА НАРОДА НИ И ДЕМОКРАЦИЯТА.
НИЕ ОЧАКВАМЕ, ЧЕ ВСИЧКИ ДЕЙСТВИЯ НА БЪДЕЩОТО ПРАВИТЕЛСТВО ЩЕ БЪДАТ НАСОЧЕНИ КЪМ СТАБИЛИЗИРАНЕ НА ИКОНОМИЧЕСКОТО ПОЛОЖЕНИЕ В СТРАНАТА И КЪМ ПРЕМАХВАНЕ НА АНОМАЛИИТЕ В СТОПАНСКИЯ ЖИВОТ.
ПОЖЕЛАВАМЕ ВИ ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ДЕЙСТВИТЕЛНО КОНСТРУКТИВНИ ДЕМОКРАТИЧНИ ПРОМЕНИ В ДЪРЖАВАТА ЗА БЛАГОТО НА ИЗСТРАДАЛИЯ НИ НАРОД. ПРИ ОПОВЕСТЯВАНЕ НА СЪСТАВА НА КАБИНЕТА И НА НЕГОВАТА ПГОГРАМА НИЕ ШЕ ИЗЛЕЗЕМ СЪС СЪОТВЕТНА ДЕКЛАРАЦИЯ.
ЗА ЛИБЕРАЛНИЯ СЪЮЗ:
- ЛИБЕРАЛНО-ДЕМОКРАТИЧЕСКА ПАРТИЯ: В.КОШЕВ
- ПАРТИЯ НА СВОБОДАТА И ПРОГРЕСА: ИВ.ГЕОРГИЕВ
- ПАРТИЯ НА СВОБОДНИТЕ ДЕМОКРАТИ: Н.ДУКОВ
ЗА НАЦИОНАЛЕН ДЕМОКРАТИЧЕСКИ ФОРУМ "ОБЕДИНЕНИЕ":
- БЪЛГАРСКА ДЕМОКРАТ-КОНСТИТУЦИОННА ПАРТИЯ: С.БЛАГОЕВ
- БЪЛГАРСКИ ДЕМОКРАТИЧЕСКИ ФОРУМ: СТ.ЧАНЕВ
- БЪЛГАРСКА НАЦИОНАЛНА ДЕМОКРАТИЧЕСКА ПАРТИЯ: Б.АНГЕЛОВ
- КОНСЕРВАТИВНА ПАРТИЯ: ИВ.ЕДИСОНОВ
ЗА ХРИСТИЯН-СОЦИАЛНИЯ СЪЮЗ:
- БЪЛГАРСКА НАРОДНА ПАРТИЯ: Д.БРАНКОВ
- БЪЛГАРСКИ СЪЮЗ ЗА ЕВРОПЕЙСКА ФЕДЕРАЦИЯ: Д.ПОПОВ
- ОБЕДИНЕН ЗЕМЕДЕЛСКИ СЪЮЗ: Й.ДУПАРИНОВ
- ПАРТИЯ НА ТРУДА: ИВ.ВЕЛКОВ
- ХРИСТИЯН-ЛИБЕРАЛНА ПАРТИЯ: К.НАЙДЕНОВА
СОФИЯ, 18 ДЕКЕМВРИ 1990 ГОД.
/ПРЕССЛУЖБА "КУРИЕР"/
X X X
СОФИЯ, 19 ДЕКЕМВРИ - СЛЕДВА ПРЕДОСТАВЕНИЯТ ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ ПЪЛЕН ТЕКСТ НА ДЕКЛАРАЦИЯТА НА БЪЛГАРСКАТА КОМУНИСТИЧЕСКА ПАРТИЯ /МАРКСИСТИ/, АДРЕСИРАНА ДО БЪЛГАРСКАТА СОЦИАЛИСТИЧЕСКА ПАРТИЯ /БСП/.
УВАЖАЕМИ ДРУГАРИ,
КОМУНИСТИТЕ - ЧЛЕНОВЕ НА БКП /М/ СА ОБЕЗПОКОЕНИ ОТ ОБСТОЯТЕЛСТВАТА ОКОЛО СФОРМИРАНЕТО НА "НАЦИОНАЛНО ПРАВИТЕЛСТВО НА МИРНИЯ ПРЕХОД КЪМ ДЕМОКРАЦИЯ" И ПРЕТЕНЦИИТЕ НА СДС ЗА МИНИСТЕРСТВОТО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ. ИЗЯВЛЕНИЯТА НА ДЕПУТАТИ НА СДС ПЕТКО СИМЕОНОВ ЗА БТА /СПОРЕД В-К "ДЕМОКРАЦИЯ", БР.254/15.12.1990 г./ И ДРУГИ, КАКТО И ТРАКТОВКАТА НА ПРЕЗИДЕНТА В ПРЕДАВАНЕТО НА БЪЛГАРСКА ТЕЛЕВИЗИЯ "ВСЯКА НЕДЕЛЯ" ЗА СПОРА МЕЖДУ БСП И СДС ЗА МВР, БУДЯТ У НАС ИЗВЕСТНИ СЪМНЕНИЯ ОТНОСНО ИСКРЕНОСТТА В НАМЕРЕНИЯТА НА СДС СПРЯМО МВР И МЯСТОТО И РОЛЯТА НА БСП В УПРАВЛЕНИЕТО НА СТРАНАТА.
КОМУНИСТИТЕ - ЧЛЕНОВЕ НА БКП /М/ СА ТВЪРДО НА ПОЗИЦИЯТА, ЧЕ МВР ТРЯБВА ДА БЪДЕ ОГЛАВЕНО ОТ ЧЛЕН НА БСП. СЧИТАМЕ ЗА ИЗЛИШНО ДА АРГУМЕНТИРАМЕ НАШАТА ПОЗИЦИЯ.
ТЪЙ КАТО НИ ЛИПСВА ИНФОРМАЦИЯ /КАКТО И НА ВСИЧКИ ИЗВЪНПАРЛАМЕНТАРНИ ПАРТИИ/ ЗА ХОДА НА ДИСКУСИИТЕ ОКОЛО СФОРМИРАНЕТО НА НОВИЯ МИНИСТЕРСКИ КАБИНЕТ, НЕ БИХМЕ МОГЛИ ДА ВЗЕМЕМ ОТНОШЕНИЕ ПО ДРУГИТЕ ПРЕДЛОЖЕНИЯ И ИСКАНИЯ НА СДС. НЕ Е ЯСНО ОТ ИЗЛЪЧЕНАТА ДО МОМЕНТА ИНФОРМАЦИЯ ЧРЕЗ СРЕДСТВАТА ЗА МАСОВО ОСВЕДОМЯВАНЕ КАК "ПАРИТЕТНАТА ОСНОВА МЕЖДУ БСП И ОПОЗИЦИЯТА" ЩЕ СЕ ОТРАЗИ ВЪРХУ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕТО НА МИНИСТЕРСКИТЕ ПОСТОВЕ В ОБЛАСТТА НА ИКОНОМИКАТА, ВЪНШНИТЕ РАБОТИ, ФИНАНСИТЕ, ПРАВОСЪДИЕТО, ВЪНШНОИКОНОМИЧЕСКИТЕ ВРЪЗКИ, ВЪТРЕШНАТА ТЪРГОВИЯ И ОТБРАНАТА.
ЯСНО Е, ЧЕ СРЕД 15-ТЕ РЪКОВОДИТЕЛИ НА ПАРТИИ, ФЕДЕРАЦИИ, СЪЮЗИ И ЦЕНТРОВЕ, ПАРАФИРАЛИ СПОРАЗУМЕНИЕТО МЕЖДУ ПОЛИТИЧЕСКИТЕ СИЛИ, ВАШИЯТ ПОДПИС Е ЕДИНСТВЕН СРЕЩУ ОПОЗИЦИЯТА. ЗАТОВА НИЕ ИЗРАЗЯВАМЕ ОТ ИМЕТО НА КОМУНИСТИТЕ - НАШИ ЧЛЕНОВЕ СВОЯТА ПОДКРЕПА, КОЯТО ВЯРВАМЕ ЩЕ ВИ ВДЪХНЕ ОЩЕ ПО-ГОЛЯМА УВЕРЕНОСТ, ЧЕ В ТОЗИ ТРУДЕН МОМЕНТ ЗА БЪЛГАРИЯ ЗАД ВАС ОСВЕН ЧЛЕНОВЕТЕ И СИМПАТИЗАНТИТЕ НА БСП СТОЯТ И КОМУНИСТИТЕ - ЧЛЕНОВЕ НА БЪЛГАРСКАТА КОМУНИСТИЧЕСКА ПАРТИЯ /МАРКСИСТИ/.
ОБСТАНОВКАТА В СТРАНАТА В ТОЗИ НАПРЕГНАТ МОМЕНТ СПОРЕД НАС ИЗИСКВА ЕДНА БРАТСКИ ПРОТЕГНАТА РЪКА. ОТ НАС ВИЕ Я ИМАТЕ.
С ДРУГАРСКИ ПОЗДРАВИ И ТВЪРДА КОМУНИСТИЧЕСКА ПОДКРЕПА В ИМЕТО НА БЪЛГАРИЯ.
СОФИЯ, 17 ДЕКЕМВРИ 1990 Г.
ЦЕНТРАЛЕН КОМИТЕТ НА БЪЛГАРСКАТА КОМУНИСТИЧЕСКА ПАРТИЯ /МАРКСИСТИ/
/ПРЕССЛУЖБА "КУРИЕР”/
X X X
СОФИЯ, 19 ДЕКЕМВРИ - СЛЕДВА ПЪЛНИЯТ ТЕКСТ НА ПРЕДОСТАВЕНОТО ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ СЪБОЛЕЗНОВАТЕЛНО ПИСМО НА ИЗПЪЛНИТЕЛНАТА УПРАВА НА БЪЛГАРСКА ОФИЦЕРСКА ЛЕГИЯ "Г.С.РАКОВСКИ” ДО ВСИЧКИ ВОЕННОСЛУЖЕЩИ ВЪВ ВЪОРЪЖЕНИТЕ СИЛИ И ДО ЦЕЛИЯ БЪЛГАРСКИ НАРОД ВЪВ ВРЪЗКА С ТРАГИЧНИЯ ИНЦИДЕНТ В РАЙОНА НА МОМЧИЛГРАД.
УВАЖАЕМИ КОЛЕГИ, СЕСТРИ И БРАТЯ!
ПРИ ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ВОЙНСКИЯ СИ ДЪЛГ В РАЙОНА НА МОМЧИЛГРАД ТРАГИЧНО ЗАГИНАХА СИНОВЕ НА БЪЛГАРИЯ. В ТЕЗИ ПЕЧАЛНИ ДНИ СИ ПОЗВОЛЯВАМЕ ОТ ВАШЕ ИМЕ ДА ИЗКАЖЕМ НАЙ-ИСКРЕНИ СЪБОЛЕЗНОВАНИЯ НА СЕМЕЙСТВАТА И НА БЛИЗКИТЕ НА ЗАГИНАЛИТЕ БЪЛГАРСКИ ВОИНИ!
БОГ ДА ГИ ПРОСТИ И ВЕЧНА ИМ ПАМЕТ!
В СЪОТВЕТСТВИЕ СЪС СВОЯ УСТАВ ЛЕГИЯТА ОРГАНИЗИРА СРЕД ЧЛЕНОВЕТЕ СИ, СРЕД ВОЙСКИТЕ ОТ ВЪОРЪЖЕНИТЕ СИЛИ И СРЕД ВСИЧКИ ГРАЖДАНИ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ СЪБИРАНЕ НА ПАРИЧНИ СРЕДСТВА ЗА ПОДПОМАГАНЕ НА СЕМЕЙСТВАТА НА ЗАГИНАЛИТЕ.
БАНКОВАТА СМЕТКА, НА КОЯТО МОЖЕТЕ ДА ИЗПРАЩАТЕ ВАШИТЕ ПАРИЧНИ ПРЕВОДИ, Е СЛЕДНАТА: 900180495001-3 СТОПАНСКА БАНКА-СОФИЯ /ЗА ЗАГИНАЛИТЕ БЪЛГАРСКИ ВОИНИ ОТ МОМЧИЛГРАД/.
/ПРЕССЛУЖБА "КУРИЕР"/
X X X
СОФИЯ, 19 ДЕКЕМВРИ - СЛЕДВА ПРЕДОСТАВЕНИЯТ ОТ ТЪРГОВСКАТА КАМАРА НА САЩ ПЪЛЕН ТЕКСТ НА РАЗДЕЛА "ПРИВАТИЗАЦИЯ" /ЧАСТ ВТОРА/ ОТ ПРОЕКТА "ЗА ИКОНОМИЧЕСКИ РАСТЕЖ И ПРЕХОД КЪМ ПАЗАРНА ИКОНОМИКА В БЪЛГАРИЯ", РАЗРАБОТЕН ОТ АМЕРИКАНСКИЯ ЕКИП НА РИЧАРД РАН И РОНАЛД ЪТ /ТАКА НАРЕЧЕНАТА ПРОГРАМА "РАН-ЪТ”/. ПРОЕКТЪТ Е ПРЕДОСТАВЕН КАТО ПОДАРЪК ЗА БЪЛГАРСКИЯ НАРОД.
ВАРИАНТИ ЗА РЕФОРМА
КОЕТО И ДА Е ПРОУЧВАНЕ НА ПРИВАТИЗАЦИОННАТА ДЕЙНОСТ В СТРАНИТЕ ПО СВЕТА ЩЕ ПОКАЖЕ ВАЖНОТО ВЛИЯНИЕ, КОЕТО ПОЛИТИЧЕСКИТЕ ФАКТОРИ ИМАТ ЗА УСПЕХА ИЛИ ПРОВАЛА НА КОЯТО И ДА Е ПРОГРАМА ЗА ПРИВАТИЗАЦИЯ. НАИСТИНА ПРИ ЕДНО ОБШИРНО ПРОУЧВАНЕ НА ПОДОБНИ ПРОГРАМИ СТАВА ЯСНО, ЧЕ ОНЕЗИ СТРАНИ, КОИТО СА УСПЕЛИ В СЪЗДАВАНЕТО НА ЖИЗНЕСПОСОБНА ПРОГРАМА ЗА ПРИВАТИЗАЦИЯ, СА СТРАНИТЕ, РАЗРАБОТИЛИ ПОДХОДИ И МЕХАНИЗМИ, КОИТО РЕШАВАТ ПОЛИТИЧЕСКИТЕ ТРУДНОСТИ ПРЕДИ ДА ЗАПОЧНЕ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ПРОГРАМАТА. ОБРАТНО, СТРАНИТЕ С ДОБРИ НАМЕРЕНИЯ, НО С МАЛКО ПОСТИЖЕНИЯ ОБИКНОВЕНО СА СЕ ПРОВАЛЯЛИ ПОРАДИ ПОЛИТИЧЕСКО ПРОТИВОПОСТАВЯНЕ. ПОРАДИ ТАЗИ ПРИЧИНА ЕКСПЕРТИТЕ ПО ПРИВАТИЗАЦИЯ НЕИЗМЕННО ПОДЧЕРТАВАТ НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ПОСТИГАНЕ НА ПОЛИТИЧЕСКИ КОНСЕНСУС КАТО ЗАДЪЛЖИТЕЛНА ПРЕДПОСТАВКА ЗА УСПЕХ, ПОЗОВАВАЙКИ СЕ НА ТОВА, ЧЕ ПРИВАТИЗАЦИЯТА Е ПРЕДИ ВСИЧКО И НАЙ-ВЕЧЕ ПОЛИТИЧЕСКИ ПРОЦЕС С ИКОНОМИЧЕСКИ ПОСЛЕДИЦИ. ЗА ЖАЛОСТ ПОВЕЧЕТО СТРАНИ, ЗАЕЛИ СЕ С ОСЪЩЕСТВЯВАНЕТО НА АМБИЦИОЗНИ ПРОГРАМИ ЗА ПРИВАТИЗАЦИЯ, ПРЕНЕБРЕГВАТ ТОВА ПРОСТО ПРАВИЛО И МНОГО СКОРО СЕ ОКАЗВАТ ИЗПРАВЕНИ ПРЕД ПОЛИТИЧЕСКИ ПРЕЧКИ. МОРАТОРИУМЪТ ВЪРХУ ПРИВАТИЗАЦИЯТА, КОЙТО Е В СИЛА В МОМЕНТА, ПОКАЗВА, ЧЕ БЪЛГАРИЯ НЕ ПРАВИ ИЗКЛЮЧЕНИЕ ОТ ТОВА ПРАВИЛО.
ЗА ДА СЕ ОБЪРНЕ ПО-СПЕЦИАЛНО ВНИМАНИЕ НА ТЕЗИ ПОЛИТИЧЕСКИ ТРУДНОСТИ, ТАЗИ ЧАСТ ОТ ГЛАВАТА ЩЕ БЪДЕ РАЗДЕЛЕНА НА ТРИ РАЗДЕЛА. ПЪРВИЯТ ОТ ТЯХ - СВЕЖДАНЕ ДО МИНИМУМ НА ПОЛИТИЧЕСКИТЕ ПРЕЧКИ, ЩЕ ПРЕДЛОЖИ НЯКОИ ИНСТИТУЦИОННИ ПОДГОТВИТЕЛНИ МЕРКИ, КОИТО БИХА ПОМОГНАЛИ ЗА ДЕПОЛИТИЗИРАНЕТО И ДЕБЮРОКРАТИЗИРАНЕТО НА ПРОЦЕСА НА ПРИВАТИЗАЦИЯ, ТАКА ЧЕ ПРОГРАМАТА ДА МОЖЕ ДА СЕ ПРИДВИЖИ НАПРЕД ВЪЗМОЖНО НАЙ-БЪРЗО. ДРУГИТЕ ДВА РАЗДЕЛА - ВЪЗМОЖНОСТИ И ПРОЦЕДУРИ ЗА ПРИВАТИЗАЦИЯ И ТЕХНИКА НА ПРИВАТИЗИРАНЕ, ШЕ СЪСРЕДОТОЧАТ ВНИМАНИЕТО ВЪРХУ МЕХАНИКАТА НА ПРОЦЕСА И КАК РАЗЛИЧНИТЕ ТЕХНИЧЕСКИ ПОХВАТИ МОГАТ ДА БЪДАТ ПРИЛАГАНИ ПРИ ВНУШИТЕЛНОТО КОЛИЧЕСТВО НА ВЪЗМОЖНОСТИТЕ, КОИТО СА НАЛИЦЕ В БЪЛГАРИЯ.
СВЕЖДАНЕ ДО МИНИМУМ НА ПОЛИТИЧЕСКИТЕ ПРЕЧКИ
КАКТО БЕ ОТБЕЛЯЗАНО ПО-ГОРЕ, БЪЛГАРСКАТА ПРОГРАМА ЗА ПРИВАТИЗАЦИЯ БЕ СПРЯНА В РЕЗУЛТАТ НА ШИРОКО РАЗПРОСТРАНЕНО УБЕЖДЕНИЕ, ЧЕ НЯКОИ ОТ ИЗВЪРШЕНИТЕ ВЕЧЕ ИЛИ В ПРОЦЕС НА ИЗВЪРШВАНЕ ПРИВАТИЗАЦИИ СА БИЛИ ОСЪЩЕСТВЕНИ ПО НАЧИН, КОЙТО Е ПОЗВОЛЯВАЛ НА ЛИЦА С ИЗВЕСТНО ВЛИЯНИЕ ЛИЧНО ДА СЕ ОБЛАГОДЕТЕЛСТВАТ ОТ ПРОЦЕСА. БЕШЕ СПОМЕНАТО ЗА ПРОДАЖБА НА ИМОТИ ПО ПРЕФЕРЕНЦИАЛНИ ЦЕНИ НАСЛУЖИТЕЛИ, МЕНИДЖЪРИ ИЛИ ОТДЕЛНИ ЧАСТНИ КОМПАНИИ, СЪЗДАДЕНИ ОТ МЕНИДЖЪРИ НА ПРЕДПРИЯТИЕТО, КОЕТО ПРОДАВА ИМОТИТЕ. ПРИ РАЗГЛЕЖДАНЕТО НА ТЕЗИ СЛУЧАИ МНОГО ОТ АНКЕТИРАНИТЕ ЛИЦА ПОСОЧВАХА ЛИПСАТА НА ЯСНИ ПРАВИЛА И ЗЪДЪЛЖИТЕЛНИ ПРОЦЕДУРИ КАТО ОСНОВНА ПРИЧИНА ЗА ПОЯВАТА НА ПРОБЛЕМА. ТЕ СЪЩО ПОСОЧИХА СЪЩЕСТВУВАЩИ ПРАВИЛА, КОИТО ПО-КОНКРЕТНО ПОЗВОЛЯВАТ СЛУЖИТЕЛИ НА ПРЕДПРИЯТИЯ, ИНСТИТУТИ ИЛИ УПРАВЛЕНИЯ ДА ЗАЕМАТ РЪКОВОДНИ ПОСТОВЕ В ЧАСТНИ ФИРМИ, КОИТО ПРЯКО ОСЪЩЕСТВЯВАТ БИЗНЕС С ТЕХНИЯ ОСНОВЕН РАБОТОДАТЕЛ. ВЪПРЕКИ ЧЕ ЗАДАЧАТА НА ТАЗИ ГЛАВА НЕ Е ДА ОПРЕДЕЛЯ ДАЛИ ТЕЗИ ТВЪРДЕНИЯ СА ВЕРНИ, ИЛИ НЕ, ФАКТЪТ, ЧЕ ТОЛКОВА МНОГО ХОРА И ПОЛИТИЧЕСКИ ЛИДЕРИ СА УБЕДЕНИ, ЧЕ ТЕ СА ВЕРНИ, ПОДСКАЗВА, ЧЕ ПРОЦЕСЪТ НА ПРИВАТИЗАЦИЯ ТРЯБВА ДА БЪДЕ МОДИФИЦИРАН, ЗА ДА УСПОКОИ ТЕЗИ ОПАСЕНИЯ, И ДА БЪДАТ ВЪВЕДЕНИ ПРОЦЕДУРИ, С КОИТО ДА СЕ НАМАЛЯТ ДО МИНИМУМ ВЪЗМОЖНОСТИТЕ ЗА НЕСПРАВЕДЛИВО УПРАЖНЯВАНЕ НА ПРИВИЛЕГИИ ИЛИ ВЛАСТ.
ПРАВИЛА ЗА ГАРАНТИРАНЕ НА ЧЕСТНОСТТА
ПОДОБНИ ГРИЖИ СЪВСЕМ НЕ СА УНИКАЛНИ ЗА БЪЛГАРИЯ, А ПО-СКОРО СА ТИПИЧНИ ЗА ПОДОБНИ ПРОБЛЕМИ, КОИТО СЕ ПОЯВЯВАТ НАВСЯКЪДЕ ПО СВЕТА, КОГАТО ПРАВИТЕЛСТВОТО ВЛИЗА В ТЪРГОВСКИ КОНТАКТ С ЧАСТНИТЕ ИНТЕРЕСИ. ПРИЗНАВАЙКИ ОГРОМНИТЕ СКРИТИ ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ИЗМАМА И НЕЧЕСТНОСТ ПРИ ПОДОБНИ КОНТАКТИ, ВСИЧКИ ЗАПАДНИ ПРАВИТЕЛСТВА СА ВЪВЕЛИ ПОРЕДИЦА ОТ ТАКИВА ПРОЦЕДУРИ ЗА ГАРАНТИРАНЕ НА ЧЕСТНОСТТА НА ПРЦЕСА. ТИПИЧНО Е ПОДОБНИ ПРОЦЕДУРИ ДА СЕ ИЗПОЛЗВАТ ЗА НАСОЧВАНЕ И РЕГУЛИРАНЕ НА ПРАВИТЕЛСТВЕНИ ПОКУПКИ ОТ ЧАСТНИЯ СЕКТОР. БЕЗ ТАКИВА ПРАВИЛА ЩЕ СЪЩЕСТВУВА ИЗКУШЕНИЕТО ЗА СЛУЖИТЕЛИ ДА КУПУВАТ ПРОДУКЦИЯТА ИЛИ УСЛУГИТЕ НА СОБСТВЕНИТЕ СИ ПРЕДПРИЯТИЯ, НА СВОИ ПРИЯТЕЛИ, РОДНИНИ ИЛИ ПОЛИТИЧЕСКИ СЪМИШЛЕНИЦИ, КАКТО И ОТ ХОРА, КОИТО СА ГОТОВИ ДА ДАДАТ ПОДКУП. ВЪВ ВСИЧКИ СЛУЧАИ В КРАЙНА СМЕТКА ПРАВИТЕЛСТВОТО ПЛАЩА ПОВЕЧЕ, ОТКОЛКОТО БИ ТРЯБВАЛО, ЗА ПРОДУКЦИЯ С ПО-НИСКО КАЧЕСТВО. ВЪВ ВСИЧКИ ЗАПАДНИ СТРАНИ НАРУШЕНИЯТА НА ПРАВИЛАТА СЕ НАКАЗВАТ КАТО КРИМИНАЛНО ПРЕСТЪПЛЕНИЕ. МИНИСТЕРСТВОТО НА ПРАВОСЪДИЕТО НА СЪЕДИНЕНИТЕ ЩАТИ СЪЗДАДЕ ОТДЕЛ ЗА БОРБА С НЕЗАКОННИ ДОСТАВКИ, КОЙТО ПРЕСЛЕДВА КАКТО ОБЩЕСТВЕНИ СЛУЖИТЕЛИ, ТАКА И БИЗНЕСМЕНИ, НАРУШАВАЩИ ТЕЗИ ЗАКОНИ.
В СЛУЧАЯ С ПРИВАТИЗАЦИЯТА СЕ ПОЯВЯВА ОБРАТЕН НА ТОЗИ ПРОБЛЕМ. ВМЕСТО ДА КУПУВА ПРОДУКЦИЯ, ПРАВИТЕЛСТВОТО ПРОДАВА ИМОТИ И СЪЩЕСТВУВА ИЗКУШЕНИЕТО ТЕЗИ ИМОТИ ДА СЕ ПРОДАДАТ НА ПО-НИСКА ЦЕНА НА ПО-СЛАБО КВАЛИФИЦИРАНИ ЛИЦА ИЛИ КОМПАНИИ ЗА ЛИЧНА ИЗГОДА. РАЗБИРА СЕ, ОБЩЕСТВОТО КАТО ЦЯЛО ГУБИ, ЗАШОТО ПЕЧАЛБИТЕ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО СА ПО-НИСКИ И ЗАЩОТО ЛИЦЕТО ИЛИ ФИРМАТА, ПОЛУЧИЛИ ИМОТИТЕ, МОЖЕ ДА НЕ СА НАЙ-КВАЛИФИЦИРАНИТЕ. НО МНОГО ПО-ВАЖНОТО В СЛУЧАЯ Е, ЧЕ ОБЩЕСТВЕНОТО ДОВЕРИЕ КЪМ ПРОЦЕСА НАМАЛЯВА ЗНАЧИТЕЛНО И ТОВА МОЖЕ ДА ЗАБАВИ ИЛИ ДА ПРЕКЪСНЕ ПРОЦЕСА НА ПРИВАТИЗАЦИЯ, ДОКАТО ДОВЕРИЕТО БЪДЕ ВЪЗСТАНОВЕНО.
УСТАНОВЯВАНЕТО НА ПРАВИЛА И ПРОЦЕДУРИ ЗА ГАРАНТИРАНЕ НА ЧЕСТНОСТТА ПРИ ПРОЦЕСА Е СРАВНИТЕЛНО ЛЕСНО И МОЖЕ ДА СЕ ПОСТИГНЕ, КАТО СЕ ГАРАНТИРА, ЧЕ ПРОЦЕСЪТ Е ВЪЗМОЖНО НАЙ-ОТВОРЕН И ЧЕ РАВНОПОСТАВЕНОСТТА НА ВЪЗМОЖНОСТИТЕ Е ОПРЕДЕЛЯЩА НА ВСЕКИ ЕТАП ОТ ПРОЦЕСА. ОСНОВНИТЕ ЕЛЕМЕНТИ НА ТЕЗИ ПРАВИЛА СА СЛЕДНИТЕ:
ПЪРВО, ТРЯБВА ДА ИМА ДОБРЕ РАЗГЛАСЕНО СЪОБЩЕНИЕ ЗА НАМЕРЕНИЕТО НА ПРАВИТЕЛСТВОТО ИЛИ НА ОБЩИНАТА ДА ПРОДАДЕ ЕДИН ИМОТ. ИМОТЪТ ТРЯБВА ДА БЪДЕ ОПИСАН ИЗЦЯЛО И ТОЧНО И ВСИЧКИ ЗАИНТЕРЕСОВАНИ СТРАНИ ТРЯБВА ДА ИМАТ ПРАВОТО ДА ГО ОГЛЕДАТ И ДА СЕ ЗАПОЗНАЯТ С ЦЯЛАТА ДОКУМЕНТАЦИЯ ПО HEГО.
ВТОРО, МЕЖДУ ОБЯВЯВАНЕТО НА НАМЕРЕНИЕТО ЗА ПРОДАЖБА НА ИМОТА ИДАТАТА НА ПРИЕМАНЕ НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЦЕНИ БИ ТРЯБВАЛО ДА СЕ ОСТАВИ ДОСТАТЪЧНО ВРЕМЕ. ОЧЕВИДНО Е, ЧЕ КОЛКОТО ПО-ГОЛЯМ Е ИМОТЪТ ИЛИПРЕДПРИЯТИЕТО, ТОЛКОВА ПО-ДЪЛЪГ ТРЯБВА ДА Е ПЕРИОДЪТ ОТ ВРЕМЕ МЕЖДУ ОБЯВЯВАНЕТО И ПРОДАЖБАТА, ЗА ДА СЕ ДАДЕ ВЪЗМОЖНОСТ НА ВСИЧКИ СТРАНИ ДА ПОДГОТВЯТ ПРЕДЛОЖЕНИЯТА СИ.
ТРЕТО, ВСИЧКИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ ТРЯБВА ДА СА ЗАПЕЧАТАНИ В ПЛИК И ДА СЕ ПРЕДАВАТ В ПИСМЕН ВИД, А ВСИЧКИ УЧАСТНИЦИ БИ ТРЯБВАЛО ДА БЪДАТ УВЕДОМЕНИ КАКВА ИНФОРМАЦИЯ ДА ВКЛЮЧАТ В ПРЕДЛОЖЕНИЯТА СИ.
ЧЕТВЪРТО, ВСИЧКИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ СЛЕД ТОВА БИ ТРЯБВАЛО ДА СЕ ОТВОРЯТ ПУБЛИЧНО ОТ НЕУТРАЛНА ТРЕТА СТРАНА, КАТО ПЕЧЕЛИ ТОЗИ, КОЙТО Е ПРЕДЛОЖИЛ НАЙ-ВИСОКА ЦЕНА.
ПЕТО, ВСИЧКИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ - И НА СПЕЧЕЛИЛИТЕ, И НА ЗАГУБИЛИТЕ - БИ ТРЯБВАЛО ДА СЕ ЗАВЕДАТ КЪМ ДЕЛО И ОБЩЕСТВЕНОСТТА, ВКЛЮЧИТЕЛНО И УЧАСТНИЦИТЕ В НАДДАВАНЕТО ДА ИМАТ ПРАВОТО ДА ПРОВЕРЯВАТ ВСИЧКИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ, КОГАТО ПОМОЛЯТ ЗА ТОВА. ВСЯКО ПОТВЪРЖДЕНИЕ ЗА НАРУШАВАНЕ НА ТОЗИ ПРОЦЕС НЕЗАВИСИМО ОТ ТОВА ДАЛИ Е БИЛО НЕВОЛНО, ИЛИ УМИШЛЕНО, БИ ТРЯБВАЛО ДА ВОДИ ДО АНУЛИРАНЕ И НЕСЪСТОЯТЕЛНОСТ НА ПРОДАЖБАТА И ТОГАВА ЦЯЛАТА ПРОЦЕДУРА ТРЯБВА ДА СЕ ПОВТОРИ ОТНАЧАЛО. В СЛУЧАЙ ЧЕ НАРУШЕНИЯТА СА БИЛИ ИЗВЪРШЕНИ УМИШЛЕНО, БИ ТРЯБВАЛО ДА СЕ ПРЕДПРИЕМЕ СЪДЕБНО РАЗСЛЕДВАНЕ.
ШЕСТО, ЦЕЛИЯТ ПРОЦЕС БИ ТРЯБВАЛО ДА СЕ НАБЛЮДАВА И ОДОБРЯВА ОТ НЕЗАВИСИМА ТРЕТА СТРАНА, КАТО НАПРИМЕР СЛУЖИТЕЛ ОТ ПРЕДЛОЖЕНАТА ДЪРЖАВНА АГЕНЦИЯ ПО СОБСТВЕНОСТТА ИЛИ КОЯТО И ДА Е ДРУГА ИНСТИТУЦИЯ, ОТГОВАРЯЩА ЗА ТОЗИ ПРОЦЕС.
ЧРЕЗ ПРИЕМАНЕТО НА ТЕЗИ ПРАВИЛА И С ОТКРИВАНЕТО НА ПРОЦЕСА ЗА КОНТРОЛ ОТ СТРАНА НА ОБЩЕСТВЕНОСТТА ВЪЗМОЖНОСТИТЕ ЗА ИЗМАМА И ЗА ИЗПОЛЗВАНЕ НА ПРИВИЛЕГИИ ЗНАЧИТЕЛНО НАМАЛЯВАТ. В ПО-ГОЛЯМАТА СИ ЧАСТ СИСТЕМАТА Е САМОУПРАВЛЯВАЩА СЕ И ПРЕДПОЛАГА МАЛКИ АДМИНИСТРАТИВНИ РАЗХОДИ ИЛИ БЮРОКРАТИЧНИ РЕШЕНИЯ. НЕПРЕКЪСНАТИЯТ КОНТРОЛ ОТ СТРАНА НА УЧАСТВАЩИТЕ В НАДДАВАНЕТО ЗАТРУДНЯВА ОЩЕ ПОВЕЧЕ ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА НЕЧЕСТНО ПРЕДИМСТВО НА КОГОТО И ДА БИЛО. ВСЯКО ЗАКОНОНАРУШЕНИЕ ЩЕ БЪДЕ РАЗГЛАСЯВАНО ОТ ПОТЪРПЕВШИТЕ УЧАСТНИЦИ В НАДДАВАНЕТО И ОСНОВАТЕЛНИТЕ ОПЛАКВАНИЯ ЩЕ БЪДАТ РЕШАВАНИ.
СБЛЪСЪЦИ НА ИНТЕРЕСИ
ДОРИ С УСТАНОВЯВАНЕТО И СЛЕДВАНЕТО НА ТЕЗИ ПРАВИЛА ЧЕСТНОСТТА НА ПРОЦЕСА ЩЕ ПРОДЪЛЖАВА ДА Е ПОД ВЪПРОС, АКО СЛУЖИТЕЛИ И МЕНИДЖЪРИ ОТ ПРАВИТЕЛСТВЕНАТА ИНСТИТУЦИЯ, ПРОДАВАЩА ИМОТА, БЪДАТ ДОПУСНАТИ ДО УЧАСТИЕ В НАДДАВАНЕТО И ПОЛУЧАТ ИМОТА ПО НАЧИН, КОЙТО ИМ ДАВА ПРЕДИМСТВА КАКВИТО ДРУГИТЕ НЯМАТ. КАКТО БЕ ОТБЕЛЯЗАНО ПО-ГОРЕ, СЕГА БЪЛГАРСКОТО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО ПОЗВОЛЯВА НА ПРАВИТЕЛСТВЕНИ СЛУЖИТЕЛИ ДА РАЗВИВАТ ЧАСТНА ДЕЛОВА ДЕЙНОСТ ПАРАЛЕЛНО С ОСНОВНАТА ИМ ТРУДОВА ДЕЙНОСТ. ТЪЙ КАТО ПОДОБНА ДЕЙНОСТ МОЖЕ ДА ДОВЕДЕ ДО КОНФЛИКТИ МЕЖДУ ЛИЧНАТА ИЗГОДА И ОБЩЕСТВЕНОТО БЛАГО, ТЕЗИ КОНФЛИКТИ ПОДКОПАВАТ ЧЕСТНОСТТА НА ПРОЦЕСА. В СЛУЧАЯ С ПРОДАЖБАТА НА ИМОТИ СЛУЖИТЕЛИТЕ ИМАТ ДОСТЪП ДО ИНФОРМАЦИЯ И ВЪЗМОЖНОСТИ, КОИТО ВЪНШНИТЕ УЧАСТНИЦИ В НАДДАВАНЕТО НЯМАТ. НЕЩО ПОВЕЧЕ, ТЕ МОГАТ ДА ПРЕДПРИЕМАТ СТЪПКИ, ЗА ДА СЕ УВЕРЯТ, ЧЕ НЯКОИ ИМОТИ СА ПО-ЦЕННИ ОТ ДРУГИ ПО НАЧИНИ, КОИТО ОСТАНАЛИТЕ УЧАСТНИЦИ В НАДДАВАНЕТО НЕ МОГАТ ДА РАЗБЕРАТ. ПО-ДОБРИТЕ ИМОТИ И РАБОТНИЦИ БИХА МОГЛИ ДА СЕ ПРЕХВЪРЛЯТ ОТ ЕДНО ПРЕДПРИЯТИЕ В ДРУГО, ВЪЗМОЖНО Е ДА СЕ СКЛЮЧВАТ ПРЕФЕРЕНЦИАЛНИ ДОГОВОРИ И ДА СЕ ИЗМЕНЯТ ДЪЛГОВЕ ТАКА, ЧЕ НЯКОИ ИНВЕСТИТОРИ НЕЧЕСТНО ДА СЕ ОБЛАГОДЕТЕЛСТВАТ ЗА СМЕТКА НА ДРУГИ. ИЗХОЖДАЙКИ ОТ РАЗБИРАНЕТО, ЧЕ ТАКИВА КОНФЛИКТИ ЧЕСТО СЕ РЕШАВАТ ЗА СМЕТКА НА ОБЩЕСТВЕНОСТТА, ПОВЕЧЕТО ЗАПАДНИ ПРАВИТЕЛСТВА ВЪВЕДОХА ЗАКОНИ ЗА СБЛЪСЪКА НА ИНТЕРЕСИ, КОИТО ИЗРИЧНО ЗАБРАНЯВАТ НА ПРАВИТЕЛСТВЕНИ СЛУЖИТЕЛИ ДА ИНВЕСТИРАТ ИЛИ ДА СЕ ЗАНИМАВАТ С ОПРЕДЕЛЕНИ ВИДОВЕ БИЗНЕС. В ПО-ГОЛЯМАТА СИ ЧАСТ СРЕД ЗАБРАНЕНИТЕ ДЕЛОВИ ДЕЙНОСТИ СА ТЕЗИ, КОИТО СА СВЪРЗАНИ ТЯСНО С ДЕЙНОСТТА НА ИНСТИТУЦИЯТА, МИНИСТЕРСТВОТО ИЛИ ПРЕДПРИЯТИЕТО, В КОЕТО РАБОТИ СЛУЖИТЕЛЯТ. НАПРИМЕР В СЪЕДИНЕНИТЕ ЩАТИ НА СЛУЖИТЕЛИ И ЧИНОВНИЦИ ОТ АГЕНЦИИТЕ ЗА РЕГУЛИРАНЕ НА БАНКОВАТА ДЕЙНОСТ СТРОГО СЕ ЗАБРАНЯВА ДА ПРИТЕЖАВАТ АКЦИИ В БАНКИ, ДОКАТО СЛУЖИТЕЛИТЕ В УПРАВЛЕНИЕТО ЗА КОНТРОЛ НАД ХРАНИТЕЛНИТЕ ПРОДУКТИ И ЛЕКАРСТВАТА НЯМАТ ПРАВО ДА ИНВЕСТИРАТ ВЪВ ФАРМАЦЕВТИЧНИ И ЗЕМЕДЕЛСКИ КОМПАНИИ. ЗА ДА СЕ ГАРАНТИРА ПРИЛАГАНЕТО НА ТОЗИ ЗАКОН, ВСИЧКИ СЛУЖИТЕЛИ В ТЕЗИ И ДРУГИ АМЕРИКАНСКИ ПРАВИТЕЛСТВЕНИ АГЕНЦИИ СЕ ЗАДЪЛЖАВАТ ДА ПРЕДСТАВЯТ ПОДРОБНИ ДЕКЛАРАЦИИ ЗА ФИНАНСОВИТЕ СИ СРЕДСТВА НА ВСЕКИ ТРИ МЕСЕЦА, КАТО ДЕКЛАРИРАНЕТО НА НЕВЕРНИ ДАННИ МОЖЕ ДА ДОВЕДЕ ДО СЪДЕБНО РАЗСЛЕДВАНЕ.
ДОКАТО УСТАНОВЯВАНЕТО И ПРИЛАГАНЕТО НА ТАКИВА ЗАКОНИ ЗА СБЛЪСЪКА НА ИНТЕРЕСИ В ЗАПАДНИТЕ ИКОНОМИКИ Е СРАВНИТЕЛНО ЛЕСНО ПОРАДИ ШИРОКИТЕ ЧАСТНИ СЕКТОРИ В ТЯХ, КОИТО ПРЕДОСТАВЯТ ОГРОМЕН БРОЙ ОТ НЕЗАВИСИМИ ИНВЕСТИТОРИ И МЕНИДЖЪРИ, ОПИТИТЕ ЗА НАЛАГАНЕ НА ТАКИВА ЗАКОНИ В БЪЛГАРИЯ, КЪДЕТО НА ПРАКТИКА ВСИЧКИ РАБОТНИЦИ И МЕНИДЖЪРИ СЕГА СА НАЕТИ НА РАБОТА ОТ ДЪРЖАВАТА, БИХА МОГЛИ ДА ПОСТАВЯТ СЕРИОЗНА ПРЕЧКА ПРЕД БЪРЗОТО ПРЕХВЪРЛЯНЕ НА ТАКИВА РАБОТНИЦИ И МЕНИДЖЪРИ КЪМ ПЕЧЕЛИВШИЯ ЧАСТЕН СЕКТОР. НАПРИМЕР ТЪЙ КАТО ПОВЕЧЕТО РАБОТНИЦИ И УПРАВИТЕЛИ В РЕСТОРАНТИТЕ СЕГА СА НАЕТИ НА РАБОТА В РЕСТОРАНТИ, КОИТО СА ПРАВИТЕЛСТВЕНА СОБСТВЕНОСТ, ДА СЕ ОТКАЖЕ ДОСТЪП НА ТЕЗИ МНОГОБРОЙНИ ТАЛАНТЛИВИ ХОРА ДО БЪДЕЩА РЕСТОРАНТСКА СОБСТВЕНОСТ И ИНВЕСТИЦИИ БИ ОЗНАЧАВАЛО НЕНУЖНО ПОХАБЯВАНЕ НА КВАЛИФИЦИРАНА РАБОТНА СИЛА. ДРУГА ВАЖНА ПРИЧИНА ДА СЕ ОСИГУРЯТ ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА СЪЩЕСТВУВАЩАТА РАБОТНА СИЛА В ПРЕДПРИЯТИЯТА ДА ПРИДОБИВА СОБСТВЕНОСТ Е СРАВНИТЕЛНО МАЛКИЯТ РАЗМЕР НА ЧАСТНИЯ СЕКТОР В БЪЛГАРИЯ. АБСОЛЮТНИЯТ БРОЙ НА ПРЕДПРИЯТИЯТА, КАКТО МАЛКИ, ТАКА И ГОЛЕМИ, КОИТО ПРЕДСТОИ ДА БЪДАТ ПРЕХВЪРЛЕНИ В ЧАСТНИЯ СЕКТОР, БЪРЗО ЩЕ СМАЖАТ СПОСОБНОСТТА НА ПРОХОЖДАЩИЯ ЧАСТЕН СЕКТОР ДА ПОГЛЪЩА ТЕЗИ ИМОТИ. ТАКА ЧЕ КЛЮЧОВ КОМПОНЕНТ НА ВСЯКА ПРИВАТИЗАЦИОННА ПРОГРАМА Е СЪЗДАВАНЕТО НА ЧАСТЕН СЕКТОР ЧРЕЗ ПРЕВРЪЩАНЕТО НА РАБОТЕЩИТЕ В ДЪРЖАВНИЯ СЕКТОР В ПРЕДПРИЕМАЧИ, МЕНИДЖЪРИ ОТ ЧАСТНИЯ СЕКТОР И РАБОТНИЦИ.
ВЪПРЕКИ ЧЕ СЕГА ИМА МНОГО ХОРА, КОИТО НЕ СЕ ЗАНИМАВАТ С РЕСТОРАНТСКИ БИЗНЕС, НО КОИТО БИХА ИСКАЛИ И МОГАТ ДА КУПЯТ НЯКОИ ОТ СЪЩЕСТВУВАЩИТЕ ДЪРЖАВНИ РЕСТОРАНТИ, НУЖДАТА ОТ БЪРЗО ПРЕХВЪРЛЯНЕ НА РЕСТОРАНТИТЕ ОТ ОБЩЕСТВЕНИЯ КЪМ ЧАСТНИЯ СЕКТОР И НА ЦЯЛАТА СЪЩЕСТВУВАЩА ДЪРЖАВНА РАБОТНА СИЛА КЪМ ПО-ПРОДУКТИВНА ЧАСТНА РАБОТА ЩЕ ИЗИСКВА ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ СЪЩЕСТВУВАЩАТА РАБОТНА СИЛА ПОВЕЧЕ ИЛИ ПО-МАЛКО ДА ОСТАНЕ ТАМ, КЪДЕТО Е, И ДА ПОЛУЧИ ЗАКОННАТА ВЪЗМОЖНОСТ ДА ИЗЯВИ СВОЯ ТАЛАНТ В УСЛОВИЯТА НА НОВИЯ ПРЕДПРИЕМАЧЕСКИ И КОНКУРЕНТЕН ПАЗАР. ЗА ДА СЕ ПОСТИГНЕ ТАЗИ ЦЕЛ С НАЙ-МАЛКО СОЦИАЛНИ СЪТРЕСЕНИЯ, ЩЕ БЪДЕ НЕОБХОДИМО ДА СЕ РАЗРАБОТЯТ СПЕЦИАЛНИ РАЗПОРЕДБИ, КОИТО ДА ПОЗВОЛЯВАТ, ТАМ КЪДЕТО УСЛОВИЯТА ГО ИЗИСКВАТ, СЪЩЕСТВУВАЩАТА УПРАВА И РАБОТНАТА СИЛА ДА БЪДАТ АКТИВНИ УЧАСТНИЦИ НАРЕД С ДРУГИ ИНВЕСТИТОРИ В ПРИДОБИВАНЕТО НА ИМОТИ И ПРЕДПРИЯТИЯ.
ПРЕДЛОЖЕНИЯТ ЗАКОН ЗА ПРЕОБРАЗУВАНЕТО И ПРОДАЖБАТА НА ДЪРЖАВНИ И ОБЩИНСКИ ПРЕДПРИЯТИЯ КОСВЕНО ПРИЗНАВА ПОТЕНЦИАЛНАТА ВЪЗМОЖНОСТ ОТ ПОДОБНИ КОНФЛИКТИ, ПРЕДВИЖАЙКИ НАЗНАЧАВАНЕ НА ВРЕМЕННИ УПРАВИТЕЛНИ ЕКИПИ, КОИТО ДА РЪКОВОДЯТ ПРЕДПРИЯТИЯТА, ДОКАТО ТРАЕ ПРИВАТИЗАЦИОННИЯТ ПРОЦЕС. ВЪПРЕКИ ЧЕ ТОВА МОЖЕ ДА СЕ ОКАЖЕ И НЕОБХОДИМО, И ПРАКТИЧНО ЗА ПО-ГОЛЕМИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ, КЪДЕТО ЗАЛОГЪТ Е ГОЛЯМ, ПОДОБНО ИЗИСКВАНЕ, НАЛОЖЕНО НА ВСЯКО ОТДЕЛНО ПРЕДПРИЯТИЕ, ВКЛЮЧИТЕЛНО НА ХИЛЯДИТЕ МАЛКИ ОБЕКТИ ОТ ТЪРГОВИЯТА И ОБСЛУЖВАНЕТО В СТРАНАТА, КОИТО МОЖЕ БЪРЗО ДА БЪДАТ ПРИВАТИЗИРАНИ, БИ МОГЛО ЗНАЧИТЕЛНО ДА НАДХВЪРЛИ РЕСУРСИТЕ НА БЪЛГАРИЯ ОТ НАДАРЕНИ ДА УПРАВЛЯВАТ ХОРА И ДА ЗАБАВИ МНОГО ХОДА НА ПРИВАТИЗАЦИЯТА.
КАТО СЕ ИМА ПРЕДВИД НЕОБХОДИМОСТТА ОТ БАЛАНС МЕЖДУ ПРЕДПАЗЛИВОСТТА И НУЖДАТА ОТ БЪРЗИ ДЕЙСТВИЯ ЗА ПРЕОБРАЗУВАНЕ НА ДЪРЖАВНИТЕ ИМОТИ В КОНКУРЕНТОСПОСОБНИ ЧАСТНИ ПРЕДПРИЯТИЯ, ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО Е ДА БЪДАТ УСТАНОВЕНИ ДВЕ ОТДЕЛНИ СИСТЕМИ ЗА НАДЗОР И ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА СБЛЪСЪКА НА ИНТЕРЕСИ. ЗА КОНКРЕТНИ ПРЕДПРИЯТИЯ, НАДХВЪРЛЯЩИ ОПРЕДЕЛЕН РАЗМЕР, ИЗЧИСЛЯВАН ИЛИ ВЪРХУ СТОЙНОСТТА НА АВОАРИТЕ И ПРОДАЖБИТЕ, ИЛИ СПОРЕД БРОЯ НА РАБОТНИЦИТЕ, БИ ТРЯБВАЛО ДА СЕ УСТАНОВЯТ СРАВНИТЕЛНО СТРОГИ ЗАКОНИ ЗА СБЛЪСЪЦИ НА ИНТЕРЕСИ И ВЪВ ВСЯКО ПРЕДПРИЯТИЕ, ПОДЛЕЖАЩО НА ПРИВАТИЗАЦИЯ, ИЛИ ДА БЪДЕ СМЕНЕНО ВИСШЕТО РЪКОВОДСТВО, ИЛИ ДА СЕ ИЗИСКВА ОТ НЕГОВИТЕ ВИСШИ МЕНИДЖЪРИ ДА СЕ ВЪЗДЪРЖАТ ОТ ВСЯКАКВО ПРЯКО ФИНАНСОВО УЧАСТИЕ В ПРИВАТИЗАЦИОННИЯ ПРОЦЕС. ОТ ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ МЕНИДЖЪРИ СЪЩО ДА СЕ ИЗИСКВА ДА СЕ ВЪЗДЪРЖАТ ОТ ПРОЦЕСА НА НАДДАВАНЕ И ТЕХНИТЕ ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА СОБСТВЕНОСТ ДА СЕ ОГРАНИЧАТ ДО ЗАКУПУВАНЕТО НА АКЦИИ ОТ ОНЕЗИ, ПРЕДЛАГАНИ НА ВСИЧКИ РАБОТЕЩИ В ПРЕДПРИЯТИЕТО ПО СИЛАТА НА УСЛОВИЯ, КАТО НАПРИМЕР ТЕЗИ В ЧЛЕН 24 ОТ ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗАКОН.
ЗА ПО-МАЛКИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ, КЪДЕТО ЗАЛОЗИТЕ СА МНОГО ПО-МАЛКИ, СЪЩЕСТВУВАЩИТЕ МЕНИДЖЪРИ И РАБОТНИЦИ БИ ТРЯБВАЛО ДА МОГАТ АКТИВНО ДА УЧАСТВАТ В НАДДАВАНЕТО, НО ПРИ СЪЩИТЕ УСЛОВИЯ, КАКТО И ВСЕКИ ДРУГ ИНВЕСТИТОР. ЗА ДА Е СИГУРНО, ЧЕ КОНФЛИКТИТЕ ЩЕ БЪДАТ СВЕДЕНИ ДО МИНИМУМ, БИ ТРЯБВАЛО ДА СЕ ИЗИСКВА ПЪЛНА ОТКРИТОСТ, КАКВАТО ВЕЧЕ БЕ ПОДРОБНО ОПИСАНА, И ЦЕЛИЯТ ПРОЦЕС БИ ТРЯБВАЛО ДА СЕ КОНТРОЛИРА ОТ НЕЗАВИСИМА ТРЕТА СТРАНА ИЛИ ОТ СЛУЖИТЕЛ НА ДЪРЖАВНАТА АГЕНЦИЯ ПО СОБСТВЕНОСТТА. КАКТО БЕ ОТБЕЛЯЗАНО ПО-ГОРЕ, ПРОДЪЛЖАВАЩОТО ЕФЕКТИВНО ФУНКЦИОНИРАНЕ НА ТЕЗИ ПРЕДПРИЯТИЯ ИЗИСКВА СЪЩЕСТВУВАЩИТЕ МЕНИДЖЪРИ И РАБОТНИЦИ ДА ПРОДЪЛЖАТ ДА РАБОТЯТ МАКАР И ПРИ ПО-ВИСОКИТЕ ИЗИСКВАНИЯ ЗА КАЧЕСТВО, КОИТО ЩЕ НАЛАГА КОНКУРЕНТНИЯТ ПАЗАР.
ОТ ОСОБЕНА ВАЖНОСТ Е ТЕЗИ ЗАКОНИ И ПРАВИЛА ЗА СБЛЪСЪКА НА ИНТЕРЕСИ ДА ВАЖАТ И ЗА СЛУЖИТЕЛИТЕ ОТ СЪОТВЕТНОТО МИНИСТЕРСТВО, И ЗА МЕНИДЖЪРИТЕ И СЛУЖИТЕЛИТЕ ВЪВ ВСЯКА ДЪРЖАВНА ФИРМА, КОИТО МОЖЕ ДА СА СВЪРЗАНИ ИЛИ СА БИЛИ СВЪРЗАНИ С ФИРМАТА. ТОВА Е СВЪРЗАНО ПРЯКО СЪС СИТУАЦИЯТА В БЪЛГАРИЯ, КЪДЕТО ПРОЦЕСЪТ НА ДЕМОНОПОЛИЗАЦИЯ ВЕРОЯТНО ЩЕ ДОВЕДЕ ДО РАЗПАДАНЕТО НА ДЪРЖАВНИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ НА НЯКОЛКО НЕЗАВИСИМИ ФИЛИАЛА ПОД ШАПКАТА НА НЯКАКЪВ ВИД АКЦИОНЕРНО ДРУЖЕСТВО. БИ ТРЯБВАЛО ДА СЕ ПОМИСЛИ ЗА ПРИЕМАНЕ НА ЗАКОНИ И ПРАВИЛА, КОИТО БИХА ПРЕДОТВРАТИЛИ ВЪЗМОЖНОСТТА ДИРЕКТОРИ И МЕНИДЖЪРИ В АКЦИОНЕРНОТО ДРУЖЕСТВО ДА ПРИДОБИВАТ КАКВАТО И ДА Е ЛИЧНА СОБСТВЕНОСТ ВЪВ ФИЛИАЛНИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ ДОТОГАВА, ДОКАТО ТЕ НЕ ПРЕКЪСНАТ ВСЯКАКВИ РАБОТНИ ОТНОШЕНИЯ С АКЦИОНЕРНОТО ДРУЖЕСТВО. В ПРОТИВЕН СЛУЧАЙ ЩЕ СЕ НАЛОЖИ УСЕЩАНЕТО, А МОЖЕ БИ И ПРАКТИКАТА, ВЛАСТТА И КОНТРОЛЪТ ДА ОСТАНАТ В РЪЦЕТЕ НА БИВШИТЕ МЕНИДЖЪРИ, МАКАР И ПОД ДРУГА ФОРМА.
КАТО ЦЯЛО ВЪВЕЖДАНЕТО И ПРИЛАГАНЕТО НА ЗАКОНИ И РАЗПОРЕДБИ ЗА ОСИГУРЯВАНЕ НА РАВНИ ВЪЗМОЖНОСТИ, ПЪЛНО И НАВРЕМЕННО ИНФОРМИРАНЕ И ПРЕМАХВАНЕ НА СБЛЪСЪЦИ МЕЖДУ ОБЩЕСТВЕНИТЕ И ЛИЧНИТЕ ИНТЕРЕСИ СА ВАЖНИ ПРЕДПОСТАВКИ ЗА УСПЕШНОТО ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ЕДНА ПРОГРАМА ЗА ПРИВАТИЗАЦИЯ. ВЪВЕЖДАНЕТО НА ТАКИВА РАЗПОРЕДБИ БИ ТРЯБВАЛО ДА ПРЕМАХНЕ ЕДНА ОТ НАЙ-ВАЖНИТЕ ПОЛИТИЧЕСКИ ПРЕЧКИ ПРЕД ПРИВАТИЗАЦИЯТА И ДА ПОЗВОЛИ НА ПРОГРАМАТА ДА ВЪРВИ НАПРЕД И ДА ФУНКЦИОНИРА ПО НАЧИН, КОЙТО ДА ЗАПАЗИ ДОВЕРИЕТО НА ОБЩЕСТВЕНОСТТА И НА ОНЕЗИ, КОИТО СА ИЗБРАНИ ДА Я ПРЕДСТАВЛЯВАТ.
/ПРЕССЛУЖБА "КУРИЕР"/
X X X
СОФИЯ, 19 ДЕКЕМВРИ - СЛЕДВА ПРЕДОСТАВЕНИЯТ ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ ПЪЛЕН ТЕКСТ НА ПЛАТФОРМАТА /ЧАСТ ВТОРА/ НА ДЕМОКРАТИЧЕСКАТА ПАРТИЯ.
ПРАВА НА ЧОВЕКА
1. ИНТЕРЕСИТЕ НА ОБЩЕСТВОТО СЕ ОПРЕДЕЛЯТ ОТ ИНТЕРЕСИТЕ НА ОТДЕЛНИТЕ МУ ЧЛЕНОВЕ.
2. ПРАВАТА НА ЧОВЕКА НЕ МОГАТ ДА СЕ ТЪЛКУВАТ КАТО ЗАДЪЛЖЕНИЯ.
3. СВОБОДАТА НА ВСЕКИ СЕ ПРОСТИРА ДО ТАМ, ОТКЪДЕТО ЗАПОЧВА СВОБОДАТА НА ДРУГИЯ.
4. ВСЕКИ ЧОВЕК ПРИ УПРАЖНЯВАНЕ НА СВОИТЕ ПРАВА И СВОБОДИ Е ПОДЧИНЕН САМО НА:
- ОГРАНИЧЕНИЯТА, УСТАНОВЕНИ СЪС ЗАКОНИ, КОИТО ОСИГУРЯВАТ ПРИЗНАВАНЕТО И ЗАЧИТАНЕТО ПРАВАТА И СВОБОДИТЕ НА ДРУГИТЕ;
- ОГРАНИЧЕНИЯТА, КОИТО ПРОИЗТИЧАТ ОТ ОБЩОПРИЕТИЯ МОРАЛ, ОБЩЕСТВЕНИЯ РЕД И ОБЩОТО БЛАГОДЕНСТВИЕ.
5. ДЪРЖАВНИТЕ ОРГАНИ, УЧРЕЖДЕНИЯ И ИНСТИТУЦИИ ТРЯБВА ДА СЛУЖАТ НА ВСИЧКИ И ДА БЪДАТ НАДПАРТИЙНИ.
6. ДЕМОКРАТИЧЕСКАТА ПАРТИЯ ПРИЕМА МЕЖДУНАРОДНАТА ХАРТА ЗА ПРАВАТА НА ЧОВЕКА ЗА ОСНОВЕН ДОКУМЕНТ В ТАЗИ ОБЛАСТ И СМЯТА, ЧЕ ТЯ ПРЕДСТАВЛЯВА НЕРАЗДЕЛНА ЧАСТ ОТ ВЪТРЕШНИЯ ПРАВОВ РЕД.
7. ВСЕКИ БЪЛГАРСКИ ГРАЖДАНИН ИМА ПРАВО ДА ИЗПОВЯДВА СВОБОДНО ИЗБРАНАТА ОТ НЕГО РЕЛИГИЯ.
ЗА НАЦИОНАЛНО ДОСТОЙНСТВО И ЗА ЗАЧИТАНЕ ПРАВАТА НА ЕТНИЧЕСКИТЕ И КУЛТУРНО-РЕЛИГИОЗНИТЕ ОБЩНОСТИ
1. ТЕРИТОРИЯТА НА БЪЛГАРИЯ Е ЕДИННА И НЕДЕЛИМА. НЕ СЕ ДОПУСКАТ АВТОНОМНИ ТЕРИТОРИАЛНИ ОБРАЗУВАНИЯ.
2. НА ВСЯКО ЛИЦЕ С БЪЛГАРСКО ЕТНИЧЕСКО САМОСЪЗНАНИЕ, КОЕТО ПОИСКА ДА ЖИВЕЕ В БЪЛГАРИЯ, ТРЯБВА ДА СЕ ОСИГУРЯВА БЪЛГАРСКО ГРАЖДАНСТВО, ЩОМ ТО ПОЖЕЛАЕ ТОВА.
3. НАСЪРЧАВАНЕ НА КУЛТУРНИТЕ И СТОПАНСКИТЕ ВРЪЗКИ, КАКТО И НА МЕЖДУЧОВЕШКОТО ОБЩУВАНЕ С БЪЛГАРСКИТЕ ЕТНИЧЕСКИ ОБЩНОСТИ В АЛБАНИЯ, ГЪРЦИЯ, РУМЪНИЯ, ТУРЦИЯ, ЮГОСЛАВИЯ И СССР.
4. ПОДПОМАГАНЕ ОПАЗВАНЕТО НА КУЛТУРНИТЕ ЦЕННОСТИ И ТРАДИЦИИ НАБЪЛГАРСКАТА ЕМИГРАЦИЯ ПО СВЕТА. ТОВА МОЖЕ ДА СЕ ПОСТИГНЕ С КУЛТУРНО-ПРОСВЕТНА, ОРАЗОВАТЕЛНА И ИЗДАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ, КАКТО И С ПОДДЪРЖАНЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ РЕЛИГИОЗНИ ИНСТИТУЦИИ.
5. СЪЗДАВАНЕ НА УСЛОВИЯ ЗА ИНТЕНЗИВНО ОБЩУВАНЕ С УЧЕНИ, ХОРА НА ИЗКУСТВОТО, ОБЩЕСТВЕНИЦИ, СТОПАНСКИ ДЕЙЦИ И ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ СЛОЕВЕ НА НАСЕЛЕНИЕТО ОТ БЪЛГАРСКИ ПРОИЗХОД, ЖИВЕЕЩИ ИЗВЪН ГРАНИЦИТЕ НА БЪЛГАРИЯ.
6. В РАЙОНИТЕ НА БЪЛГАРИЯ СЪС СМЕСЕНО НАСЕЛЕНИЕ ТРЯБВА ДА СЕ ДАДАТ СЪОТВЕТНИТЕ ГАРАНЦИИ ЗА ЗАЩИТЕНОСТ НА ПО-МАЛОБРОЙНАТА ОБЩНОСТСПРЯМО ПО-МНОГОБРОЙНАТА.
7. В БЪЛГАРИЯ БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК Е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН ЗА ИЗУЧАВАНЕ ОТ ВСИЧКИ. МЕЖДУЕТНИЧЕСКОТО ОБЩУВАНЕ, КАКТО И ДЪРЖАВНАТА ДЕЙНОСТ СЕ ОСЪЩЕСТВЯВАТ НА БЪЛГАРСКИ ЕЗИК. В ЧАСТНИЯ СИ ЖИВОТ ВСЕКИ МОЖЕ ДА ГОВОРИ НА ЕЗИКА, КОЙТО ПОЖЕЛАЕ.
8. НАРЕД СЪС СЪЩЕСТВУВАЩАТА В БЪЛГАРИЯ ОБЩОНАЦИОНАЛНА ПРОГРАМА И УЧЕБНИЦИ В ДЪРЖАВНИТЕ УЧИЛИЩА В РАЙОНИТЕ СЪС СМЕСЕНО НАСЕЛЕНИЕ МОЖЕ ФАКУЛТАТИВНО ДА СЕ ИЗУЧАВАТ СЪОТВЕТНИЯТ ЕЗИК И КУЛТУРА. В ЧАСТНИТЕ, ОБЩИНСКИТЕ ИЛИ РЕЛИГИОЗНИТЕ УЧИЛИЩА ТРЯБВА ДА ИМА ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН ПРОГРАМЕН МИНИМУМ, УТВЪРЖДАВАН ОТ МИНИСТЕРСТВОТО НА ПРОСВЕТАТА.
9. КОНСТИТУЦИОННА ЗАБРАНА НА ПРОПАГАНДАТА НА ВСЯКАКВА ВРАЖДА И НЕТЪРПИМОСТ ОТ РАСОВ, ЕТНИЧЕСКИ ИЛИ КУЛТУРНО-РЕЛИГИОЗЕН ХАРАКТЕР.
10. ОТДЕЛНИТЕ ЕТНИЧЕСКИ И КУЛТУРНО-РЕЛИГИОЗНИ ОБЩНОСТИ МОГАТ СВОБОДНО ДА ИЗВЪРШВАТ ОБРЕДИ И ДА СПАЗВАТ БИТОВИТЕ СИ ОБИЧАИ.
Х Х Х
И ПРЕЗ 1991 ГОДИНА ПРЕССЛУЖБА "КУРИЕР" ЩЕ ПРОДЪЛЖИ ДА ВИ ПРЕДОСТАВЯ ТОЧНА И ОБЕКТИВНА ИНФОРМАЦИЯ ЗА АКТУАЛНИТЕ СТАНОВИЩА И ДЕЙНОСТТА НА ПОЛИТИЧЕСКИТЕ ПАРТИИ И ОРГАНИЗАЦИИ.
ВЕРНИ НА ВЪЗПРИЕТИЯ ДЕВИЗ "ВИНАГИ ТОЧНИ, ДОСТОВЕРНИ И ПРОФЕСИОНАЛНО ТОЛЕРАНТНИ", НИЕ ЩЕ СЕ СТРЕМИМ ДА РАЗШИРИМ ОБСЕГА НА ИНФОРМАЦИЯТА ЗА ПОЧТИ 80 ПОЛИТИЧЕСКИ ПАРТИИ И ЗА ПОВЕЧЕ ОТ 250 ОРГАНИЗАЦИИ, ДВИЖЕНИЯ И СЪЮЗИ.
НАРЕД С ТОВА НИЕ ЩЕ БЪДЕМ ЕДИНСТВЕНОТО ИЗДАНИЕ, КОЕТО ЩЕ ПУБЛИКУВА КАТО ПРИЛОЖЕНИЕ ПЪЛНИЯ ТЕКСТ НА ПРОЕКТА ЗА ИКОНОМИЧЕСКИ РАСТЕЖ И ПРЕХОДЕН ПЕРИОД НА БЪЛГАРИЯ, РАЗРАБОТЕН ОТ АМЕРИКАНСКИЯ ЕКИП НА РИЧАРД РАН И РОНАЛД ЪТ /ИЗВЕСТЕН ОЩЕ КАТО ПРОГРАМА "PAH - ЪТ"/. ТОЗИ ОБЕМИСТ ТРУД, СИНТЕЗИРАЛ СВЕТОВНИЯ ОПИТ В ИЗГРАЖДАНЕТО НА ПАЗАРНА ИКОНОМИКА, Е ПОДГОТВЕН, СПОРЕД ДУМИТЕ НА Г-Н РАН, КАТО ПОДАРЪК ЗА БЪЛГАРСКИЯ НАРОД, А НЕ ЗА ПРАВИТЕЛСТВОТО ИЛИ ЗА ПАРЛАМЕНТА. ЕТО ЗАЩО НИЕ ЩЕ ПРЕДСТАВИМ ПРОГРАМАТА НА ВНИМАНИЕТО НА ОНЕЗИ, ЗА КОИТО Е ПРЕДНАЗНАЧЕНА.
НИЕ НЕ СЕ РЪКОВОДИМ ОТ ИКОНОМИЧЕСКАТА КОНЮНКТУРА И ЗАТОВА АБОНАМЕНТНАТА ТАКСА ЗА НАШИЯ ЕЖЕДНЕВЕН ИНФОРМАЦИОНЕН БЮЛЕТИН ОСТАВА НЕПРОМЕНЕНА: 44 ЛВ. ЗА ЕДИН МЕСЕЦ /АБОНИРАНЕТО ТРЯБВА ДА СТАНЕ ДО 25-ТО ЧИСЛО НА ПРЕДИДУЩИЯ МЕСЕЦ/; 132 ЛВ. ЗА ТРИ МЕСЕЦА; 264 ЛВ. ЗА ШЕСТ МЕСЕЦА; 528 ЛВ. ЗА ЕДНА ГОДИНА.
АДРЕС НА АБОНАМЕНТНАТА СЛУЖБА: СОФИЯ 1124, БУЛ. "ЛЕНИН" 49, БТА, ТЕЛ. 84-61 /В. 231/ ИЛИ 73-37-231.
19 декември 1990
21 юни 2013г.