София, 1 ноември 1991 година
Брой 215 /490/
Ръководител Пресслужба "Куриер"
Стефан Господинов
София, 1 ноември - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ДЕКЛАРАЦИЯ НА СЪЮЗА НА ТРАКИЙСКИТЕ ДРУЖЕСТВА В БЪЛГАРИЯ ЗА МЯСТОТО НА ДВИЖЕНИЕТО ЗА ПРАВА И СВОБОДИ В ПОЛИТИЧЕСКИЯ ЖИВОТ В БЪЛГАРИЯ.
На 13 октомври 1991 година българският народ изрази по категоричен начин своя вот на демокрация. Той потвърди волята си за изграждането на нашата Родина като свободна е демократична държава. Този успех беше посрещнат с удовлетворение и оценен по достойнство от международната демократична общественост.
Едновременно с това проведените избори /за народни представители и местни органи на властта/ и резултатите от тях предизвикват сериозна, тревога за съдбата на България. В нарушение на конституцията до тях беше допуснато Движението за права и свободи /ДПС/, изградено на етническа и верска основа. Става дума, по наше мнение, за политическа сила, която лесно може да стане инструмент в ръцете на чужди държави. Застрашени са устоите, върху които се опира България.
Движението за права и свободи не отстоява принципите на демокрацията и свободата. За разлика от официалните си декларации то провежда политика, която нарушава индивидуалните права и свободи на част от българските граждани. Мюсюлманите бяха принуждавани въпреки техните конкретни социални и икономически интереси да гласуват само с бюлетината на ДПС. Географията на резултатите от изборите, а и други фактори категорично потвърждават това. Тази по същество репресивна политика е в противоречие с решенията на всички международни конференции и документи, които отстояват правата на отделната човешка личност. Движението за права и свободи води политика на обособяване на турците и мюсюлманите в България с произтичащите от това опасни последици. На тези български граждани прикрито се внушава, че тяхната родина е Турция. Правят се опити за отделянето и противопоставянето на тези хора на обществото, в което те са се родили и живеят. Тази политика е твърде опасна за самите мюсюлмани.
В определени райони на България ДПС изтласка от държавните структури и от политическия живот всички основни политически сили. Този факт сам по себе си е доказателство за антиконституционния характер на организацията. В Кърджалийска, Разградски и други, бивши окръзи за кметове и съветници са избрани изключително мюсюлмани още при първия тур на изборите. Тези райони са на прага на административна автономия, която крие опасност да се превърне в политическа. България е изправена пред реална опасност да бъде превърната в двунационална държава. Само недалновидни политици не могат да видят какви опасности се крият за независимостта, териториалнита цялост и националната сигурност на Родината ни.
Създадената ситуация е особено тревожна за бежанците от Тракия и техните потомци, населяващи компактно районите, в които действа ДПС. Незаличими и незабравими са за тях трагедията и прогонването от турските власти на стотици хиляди българи от родните им места през 1903 и 1913 година, а и след това. Оцелелите от тях и потомците им днес могат отново да станат бежанци в собственото си отечество. При създаденото положение не е изключено "обезбългаряване" на цели райони в България. Тракийската организация счита за свой дълг да обърне внимание върху възникналата опасност и призовава политическите сили в страната да проявят реализъм и високо чувство за отговорност пред България и пред народа ни.
От възстановяването на българската държава християни и мюсюлмани, българи и турци са живели в мир. Нека не позволим на антиконституционни, антибългарски и антидемократични сили да нарушат този мир.
Съюзът на тракийските дружества се обръща към всички български граждани, към всички политически сили и дейци: нека в този съдбовен час се обединим за запазването на българщината, единството на народа ни, за независима и демократична България.
Според нас Конституционният съд на Република България въз основа на конституцията следва да прекрати дейността на ДПС и да касира мандатите на народните представители, съветници и кметове, избрани в неговата листа.
Ние призоваваме Конституционния съд, президента и правителството да поемат своите отговорности и да изпълнят дълга си пред държавата и народа.
София, 21 октомври 1991 г.
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
София, 1 ноември - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
СТАНОВИЩЕ "КАТАРЗИС ИЛИ КАТАСТРОФА НА ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА ДЕМОКРАТИЧЕСКАТА ПАРТИЯ В БЪЛГАРИЯ КОНСТАНТИН ГЕОРГИЕВ ЗА СЪСТОЯНИЕТО НА ОПОЗИЦИОННИТЕ ПОЛИТИЧЕСКИ СИЛИ.
Политическите събития и процеси стават понятни и разбираеми, логически свързани и обясними от дистанцията на времето. Него никой не може да измами, то е като вълшебна призма, през която е възможно да се надникне в тайните на историческото битие, да се види невидимото зад това, което се афишира, и да се проникне в "незнайното зад знайния предел". И колкото по-голям е периодът от време между нас и тези събития, толкова по-силно е увеличението на тази призма и по-вярно познанието ни за тях и невидимите им пружини, за несъответствието между думи и дела, за разминаването между намеренията и резултатите, за несъвпадението между програми и постижения.
Двегодишният период от 10 ноември 1989 г. насам е твърде кратък да послужи за историческа дистанция, но все пак достатъчен да се осмислят неясните и спорни пунктове от битието на политическите сили, нагърбили се да осъществяват уж прехода към демокрация. Резултатът от изборите е последният от тях и беше най-обстойно коментиран. Едва ли е потребно да прибавим към казаното в коментарите още нещо. Резултатът сам по себе си е следствие, важни са причините, довели до него. За този, който внимателно е наблюдавал процесите у нас, този изборен резултат, при всичката си парадоксалност, е закономерен. Закономерни и предвидими са и политическите последствия, които той ще донесе на страната ни - ако всички критично мислещи политици и всички хора със здрав разум не проумеят и не се противопоставят на тая логика, произтичаща от раздвоилото се битие на тоталитаризма, едната половина от което се опитва да заеме политическия терен на опозицията.
Нещата следват своя ход и актовете на един умно и коварно замислен мащабен политически спектакъл се реализират с банална последователност и пунктуалност. Останала в опашката на източноевропейските процеси след започналата в Русия капиталистическа реставрация, страната ни в навечерието на ноемврийския преврат нямаше организирана опозиция. А без наличието й свалянето на Т.Живков губеше всякакъв смисъл. И тогава тези, които го свалиха, създадоха и опозицията такава, каквато беше потребна на планираните развития. За първите четири месеца от съществуването й беше отстранено ядрото, около което тя се създаде и което й придаваше убедителност, колорит и опозиционен живец. Това не беше забелязано от никого, най-малко пък от нашенските доморасли псевдоопозиционери. Да се разпореждат в луксозната сграда на "Раковски" 134 останаха десетоноемврийците, едни доведени за ръчичка поради името на партиите си или някогашните си заслуги, други решили се да се разделят с червените си партийни книжки и да поемат новото поприще, трети продължавайки старото си под "вънкашност нова" на кескин-седесари и новоизпечени демократи. Резултатите от дейността на този втори номенклатурен ешелон се прояви ясно и видимо в миналогодишния изборен резултат и парламентарната дейност, прояви се в цялата контрапродуктивност на едно нескопосано, нечестно и дилетантско политиканстване на хора, пришълци в политиката.
В хода на последните избори и тази десетоноемврийска кохорта, сред която имаше фигури, поне свързани със създаването на Съюза на демократичните сили, беше изтласкана от парламентарния мегдан. За съвсем кратко време я сполетя участта на тия, които тя самата изтика през пролетта на 1989 г. И можеше ли да бъде другояче, щом от самото начало проникналите агенти не позволиха да се утвърдят кадрови принципи, нито приемственост, нито авторитет - поддържаха нещо, приличащо на клуб на свободни интелектуалци, а всъщност долнопробно политическо кабаре, в което вземаха връх най-цинично протежираните, най-наглите и безогледните. С акта на последните избори десетоноемврийските номенклатурчици и навъдилите се около тях като гниди дребни политически шмекерчета - синчета на бекапистки величия и комсомолски активистчета, гибел, получиха заслуженото си и от това едва ли някой е недоволен. Но също така едва ли има сериозен политик, който да е доволен от факта, че по силата на това капитулантско и перверзно "отрицание на отрицанието" в СДС сега няма нито един от основателите му и това се приема като нещо нормално.
Сега дойде ред на своеобразен трети ешелон на тъмни герои, които са се промъкнали в съюза година след създаването му. С висше удовлетворение те вече констатират елиминирането дори на приспособленци като М.Ганчев и Г.Мишев и с гордост поемат овакантените рубрики - от черната "Демокрация" през ден ни гледат охранените им физиономии на преуспели политически бакали. Така, както е тръгнало, не е далеч времето по тая логика да видим на страниците на наречения жълт лист и снимките на Г.Джагаров, О.Орлинов, Д.Методиев и Б.Райнов например в позата на опозипионери. Защо не? Щом такава е тенденцията в смяната на ешелоните; не са рекли, не са го направили. Един от тия невоизпъкнали кеседжии на перото миналата седмица нарече отделянето на двете крила извън крайната десница "катарзис за СДС". "Катарзис" за тоя политически мутант е отпадането на учредителите, на земеделската организация, дала десетки хиляди мъченици, "катарзис" е отпадането на П.Дертлиев и М.Дренчев, на целия политически център. А по наше мнение това е само една манипулация, водеща до оголване в парламента, до инспирирано и непредвидимо етническо напрежение в страната, до несигурност в политическия живот, до предпоставки за мащабни сътресения и катаклизми, проправящи пътя към социален хаос и алтернативата му - диктатура или нов авторитарен режим.
Истинският политически катарзис може да настъпи другояче. Той ще дойде с осъзнаването на ненормалността на създалата се политическа ситуация и вината на тия, които в името на користните си властогонски цели узурпираха СДС, измамиха избирателите, а сега тласкат страната към апокалипсиса на етническото противоборство и социалната нестабилност. В противен случай ешелоните ще се отричат и сменят взаимно и току виж, че дошъл ред да застане пред нас в турскосини одежди и "бащицата”. Преди няколко вечери го видяхме жив и здрав и в добро разположение на духа...
Така че помислете, господа "печеливши".
За катарзис никога не е късно.
София, 29 октомври 1991 г.
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
София, 1 ноември - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ДЕКЛАРАЦИЯ НА ЦЕНТРАЛНИЯ СЪВЕТ НА ДВИЖЕНИЕТО ЗА ПРАВА И СВОБОДИ /ДПС/ ПО ВЪПРОСА ЗА ИЗУЧАВАНЕТО НА ТУРСКИ ЕЗИК В БЪЛГАРСКИТЕ УЧИЛИЩА.
Съгласно чл.26 от Конституцията на Република България всеки български гражданин от небългарски произход има право да изучава своя език.
Отговорните държавни институции, респективно Министерството на просветата, не предприеха нищо в изпълнение на тази конституционна разпоредба.
Налице е незачитане на основно човешко право, а именно правото на изучаване на своя език.
В последния ден от своята работа Народното събрание прие закон за Народната просвета, който в основата си е антидемократичен не само затова, че поставя изучаването на турски език извън българското училище, но и с нищо не допринася за демократизирането и усъвършенстването на образованието у нас.
Повече от два месеца продължава бойкотирането на занятията в училищата в райони със смесено население.
За съжаление средствата за масова информация не направиха необходимото да бъде информирана нашата общественост, че хиляди деца от втори до осми клас не посещават учебните занятия.
Движението за права и свободи счита за свое задължение да заяви, че бойкотирането на учебните занятия в упоменатите райони ще продължи, докато не се въведе четиричасовото изучаване на турски език в рамките на учебните програми на българското училище.
Бойкотът е форма на политически протест, съобразен с международните договорености, засягащи правата на малцинствата в контекста на съвещанията по "човешките измерения". Тази форма на протест не следва да се квалифицира като причина за създаване и поддържане на социалното напрежение в отделни райони.
Оставаме с надеждата, че всички компетентни институции у нас ще направят необходимото за справедливо и своевременно решаване на този жизненоважен проблем.
София, 29 октомври 1991 г.
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ЦС НА ДПС: Ахмед Доган
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
София, 1 ноември - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ИЗЯВЛЕНИЕ НА БЪЛГАРСКОТО СДРУЖЕНИЕ ЗА ЧЕСТНИ ИЗБОРИ И ГРАЖДАНСКИ ПРАВА ЗА ОТКАЗА НА ЦЕНТРАЛНАТА ИЗБИРАТЕЛНА КОМИСИЯ /ЦИК/ ДА ПРЕДОСТАВИ РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ИЗБОРИТЕ ЗА НАРОДНИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ ПО ИЗБИРАТЕЛНИ СЕКЦИИ.
Централната избирателна комисия отказа да ни предостави дискетите с резултатите от изборите за народни представители ПО ИЗБИРАТЕЛНИ СЕКЦИИ. Тези данни бяха поискани от няколко граждански и политически организации, които чрез своите наблюдатели и застъпници си осигуриха хиляди преписи-извлечения от секционните протоколи. Те биха могли да извършат бърза и ефикасна проверка и да обявят пред обществеността доколко резултатите от броенето на бюлетините във всяка секция съвпадат с числата, въведени в компютрите на Централната избирателна комсия /ЦИК/, т.е. да установят правени ли са незаконни манипулации над протоколите, или не. Отказът на ЦИК да ни предостави необходимата информация СЕГА и в удобен вид /на магнитен носител/ фактически затруднява и забавя независимия контрол върху официалните резултати от изборите. Настояваме централната избирателна комисия спешно да преразгледа своето решение.
София, 30 октомври 1991 г.
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
София, 1 ноември - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
МОЛБА ОТ ПОЛИТИЧЕСКИЯ СЪВЕТ НА БЪЛГАРСКАТА РЕВОЛЮЦИОННА МЛАДЕЖКА ПАРТИЯ /БРМП/ ДО КОНСТИТУЦИОННИЯ СЪД НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА ДОПУСКАНЕ НА ПАРТИЯТА КАТО ОБЩЕСТВЕН ЗАЩИТНИК ПО ДЕЛОТО НА ТОДОР ЖИВКОВ.
Уважаеми съдии от Конституционния съд на Република България,
Обръщаме се с молба да разгледате конституционносъобразността на решението на съдебен състав от Върховния съд на България по НДОХ N1/90 г., засягащо отказа да бъде допуснат до участие в съдеб:.ия процес срещу подсъдимия по дело N1/90 г. на Върховния съд Тодор Христов Живков от Правец общественият му защитник, издигнат от Втория пленум на ЦК на Българската революционна младежка партия.
Решението за отказ да бъде допуснат обществен защитник е мотивирано с твърдението, че подсъдимият Тодор Христов Живков от Правец не членувал в нашата организация.
Първо:
Социалистическият тип държава, чиито функции са закрепени в Конституцията на Народна република България /от 1971 г. до влизане в сила на Конституцията на Република България/, представлява обществено-политическа организация по своята същностна основа. Това ни прави съучастници в една и съща военно-обществено-политическа организация, наречена Народна република България, с гражданина Тодор Христов Живков от Правец. Именно този характер на държавата определя и напълно демократичния достъп до съдебното производство - член 77 от Наказателно-процесуалния кодекс /НПК/, който е в съзвучие с чл.9 ал.2 и чл.56 ал.2 от Конституцията на НРБългария.
Второ:
Гражданинът Тодор Христов Живков от Правец е бил член на едно общество /напомня ме, че чл.77 от НПК говори за обществена организация/, което е имало особени задължения към младото поколение - задължения, закрепени в член 39 от конституцията. За прегледност посочваме текста на член 39 от конституцията:
"ал.1. Възпитанието на младежта в комунистически дух е задължение на цялото общество.
ал.2. Семейството, училището, държавните органи и обществените организации полагат особени грижи за интелектуалното, нравственото, естетическото, културното и физическото развитие на младежта, за нейното трудово възпитание и политехническото образование.
ал.З. Младежта се ползва с особена закрила.”
Това, че ние сме младежи до изтичането на действието на конституцията от 1971 г., т.е. през времето, когато гражданинът Тодор Христов Живков от Правец е имал конституционното задължение към нас, ни свързва в една обществена организация дотолкова, доколкото ние имаме правото на особена закрила от обществото - т.е. ние сме в обществото, не извън него.
Трето:
Отечественият фронт представлява масова обществено-политическа организация до преструктурирането и преименуването й в Отечествен съюз. Гражданинът Тодор Христов Живков от Правец беше член на Отечествения фронт. Ако някой се съмнява в това, нека да има предвид, че кандидатурите на гражданина Тодор Христов Живков от Правец за народен представител бяха от листата на Отечествения фронт.
Същевременно членовете на Българската революционна младежка партия, издигнали обществен защитник по НДОХ N1/90 г. на гражданина Тодор Христов Живков от Правец, са били членове на Отечествения фронт. При необходимост могат да се представят данни за платен членски внос към Отечествения фронт.
ТОВА ПОЛОЖЕНИЕ НИ ПРАВИ ЧЛЕНОВЕ НА ЕДНА И СЪЩА ОБЩЕСТВЕНА ОРГАНИЗАЦИЯ, наречена Отечествен фронт, С ГРАЖДАНИНА ТОДОР ХРИСТОВ ЖИВКОВ ОТ ПРАВЕЦ.
Политическият съвет на ЦК на Българската революционна младежка партия /Българска комунистическа партия /революционна/ може да посочи редица правозащитни норми, фигуриращи в новата Конституция на Република България, но желанието ни е НЕ ДА СЕ ПОСОЧВАТ НЕСЪВЪРШЕНСТВАТА на НК и НПК, а да се обърне внимание ВЪРХУ ПРИЛАГАНЕТО НА ЗАКОНА.
ВСЕКИ ГРАЖДАНИН НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ИМА ПРАВО ДА БЪДЕ ЗАЩИТЕН.
Същевременно, съобразяваме се с факта, че молбата ни до Върховния съд на Република България за допускане на обществен защитник на Тодор Христов Живков е отправена във време, в което действаше старата конституция и тя ни гарантираше фактически правата да защитим гражданина Тодор Христов Живков от Правец.
Доколкото новата Конституция на Република България НЕ ОСПОРВА ТОВА ПРАВО -обществото да защити един свой гражданин чрез представен от него обществен защитник - ЩЕ РЕШИТЕ ВИЕ, уважаеми съдии от Конституционния съд на Република България.
ВЯРВАМЕ, ЧЕ КОНСТИТУЦИЯТА Е ЗА ВСИЧКИ - А НИЕ СМЕ ЧАСТ ОТ ТЯХ!
София, 30 октомври 1991 г.
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
София, 1 ноември - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
УЧРЕДИТЕЛЕН ПРОТОКОЛ НА ОБЩОБЪЛГАРСКИЯ КОМИТЕТ ЗА ЗАЩИТА НА РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЯ И АПЕЛ НА КОМИТЕТА, АДРЕСИРАН ДО НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ, ДО ПРЕЗИДЕНТА НА РЕПУБЛИКАТА И ДО МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ. КОМИТЕТЪТ Е УЧРЕДЕН ОТ 28 ПОЛИТИЧЕСКИ, ОБЩЕСТВЕНИ И КУЛТУРНИ ДЕЙЦИ - ЧЛЕНОВЕ НА БЪЛГАРСКИЯ ДЕМОКРАТИЧЕСКИ ФОРУМ, НА СЪЮЗА НА РЕПРЕСИРАНИТЕ В БЪЛГАРИЯ, НА ВМРО, НА СЪЮЗ "ИСТИНА", А ТАКА СЪЩО БЕЗПАРТИЙНИ И ПРЕДСТАВИТЕЛИ НА БЪЛГАРСКАТА ЕМИГРАЦИЯ.
Днес, 23 октомври 1991 година, в София бе учреден общобългарски комитет за защита на Република Македония с оглед на надвисналата над нея опасност от страна на великосръбските агресори. След Словения те громят селата и градовете на братско Хърватско в името на Велика Сърбия. Идва редът на Босна и Херцеговина и на Република Македония.
Комитетът си поставя за цел всестранната защита на Македония и отправя апел да бъдат образувани такива комитети в цялата страна.
* * *
Уважаеми господа,
Това, което става сега в Хърватско, дава основание да се предполага, ме не е невъзможно танковете на великосръбския шовинизъм да преминат границите на Република Македония, след като се разправят и с Хърватско.
Настояваме българското правителство да предупреди своите колеги в Белград, че Република Македония не е беззащитна, и това, което става в Хърватско, няма да бъде позволено да се извърши и в Македония.
Конкретната задача в момента на българската външна политика е запазването на държавната и териториалната цялост на Македония.
София, октомври 1991 г.
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
София, 1 ноември - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ПЛАТФОРМА НА НАЦИОНАЛНОТО ДРУЖЕСТВО ЗА ПОДКРЕПА НА ДЕЦАТА С ИНТЕЛЕКТУАЛНИ ЗАТРУДНЕНИЯ. Документът е приет на учредителната конференция на дружеството в София.
Националното дружество за подкрепа на децата с интелектуални затруднения по своята същност е самоуправляваща се неполитическа организация на родители, специалисти и съмишленици, която осъществява дейността си в съответствие с Конституцията на Република България, Конвенцията на ООН за правата на детето и своя устав.
Дружеството има за своя основна цел да обедини усилията на родители, приятели и специалисти за решаването на социалните, здравните, образователните и други специфични проблеми на децата с интелектуални затруднения в България.
Дружеството счита за свои основни задачи: социалната защита на децата със затруднения в интелектуалното развитие и техните родители; подпомагането им в методическо и финансово отношение; търсене на пътища и средства за това всяко от тези деца да води възможно по-пълноценен живот, който да поощрява способностите му и да благоприятства социалната му адаптация.
Ние сме за демокрация и в своята дейност ще даваме приоритет на контактите си с тези организации, движения и институти у нас и в чужбина, които чрез своите програми и действия ще съдействат за решаването на нашите основни задачи.
Нашата програма е:
- Защита на социалните права на децата с интелектуални затруднения, на техните родители и лицата, грижещи се за тях.
- Използуване на всички законни форми за въздействие върху законодателните и изпълнителните органи за актуализиране и хуманизиране на нормативната уредба, третираща проблемите на децата с трайни физически и умствени увреждания за подобряване на социалната им защита, начина на живот, възможностите за обучение и социална реализация. Ние сме за закон, гарантиращ правата и интересите на децата с трайни увреждания и техните родители.
- Оказване на помощ и контрол в домовете за умствено увредени деца и юноши, като се отстоява правото им на грижи, лечение и обучение. Едновременно с това ние ще съдействаме за подобряване на условията на труд и заплащане на персонала в тях с цел привличането на добри специалисти за работа с децата.
- Съдействие на държавните органи и активно участие в изграждането на медико-социални центрове за деца и юноши, в които те да бъдат обучавани за жизнена и елементарна трудова дейност, която да им осигури максимално възможното вграждане в обществото. Към тези центрове да се създадат медицински и сопиално-правни кабинети, където родителите да получават компетентна помощ за лекуването, отглеждането и социализацията на тези деца.
- Подпомагане на помощните училища за подобряването на социално-битовите условия в тях, за безплатно хранене на децата и компетентно медицинско обслужване в училищните кабинети. Ние сме за такава нормативна употреба, която да разрешава и стимулира прякото и активно участие на родителите в учебния и възпитателния процес.
- Съдействие пред специализираните органи за предоставяне на подходящи почивни домове и хижи за организиране на отдиха на семействата, в които има умствено увредено дете.
- Отстояване на необходимостта от социална застраховка на децата с интелектуални затруднения.
- Подпомагане на децата и техните родители при необходимост от лечение в чужди страни и съдействие пред компетентните държавни органи за административна и финансова помощ.
- Активно международно сътрудничество и обмен на информация в областта на здравната профилактика, лечението, методите на рехабилитация и социалната интеграция на умствено увредените деца.
- Контрол за спазването на Конвенцията на ООН за правата на детето, законите и подзаконовите нормативни актове, касаещи интересите на децата с интелектуални затруднения и техните родители.
Ние считаме, че демократичните принципи трябва да бъдат в основата на изграждането и действията на всички ръководни органи и поделения на дружеството. Спазването на Конституцията и законите на страна са задължителни за всички негови членове при осъществяването на дейността му.
/Пресслужба "Куриер”/
* * *
София, 1 ноември - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ОФИЦИАЛНО СЪОБЩЕНИЕ НА СЪВЕТА НА СИНДИКАЛНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ ОТ ФИРМА "АВИОКОМПАНИЯ БАЛКАН". ДОКУМЕНТЪТ Е АДРЕСИРАН ДО ПРЕЗИДЕНТА НА РЕПУБЛИКАТА, ДО МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ, ДО МИНИСТЕРСТВОТО НА ТРАНСПОРТА, ДО КОНФЕДЕРАЦИЯТА НА ТРУДА "ПОДКРЕПА” И ДО КОНФЕДЕРАЦИЯТА НА НЕЗАВИСИМИТЕ СИНДИКАТИ В БЪЛГАРИЯ.
Уважаеми господа,
С настоящето Ви уведомяваме, че на 29 октомври 1991 г. се състоя извънредно заседание на съвета на синдикалните организации от фирма "Авиокомпания Балкан”. На него бе обсъдено постъпилото приложение N 5 към Разпореждане N 25 на Министерския съвет от 15 октомври 1991 г.
С огорчение установихме, че независимо от нашата декларация, изпратена Ви на 23 октомври 1991 г., в състава на Директорския съвет са включени лица, принудени от колектива на 19 декември 1989 г. да подадат оставка. Още веднъж категорично заявяваме, че ако в "Авиокомпания Балкан" настъпят кадрови и структурни промени преди съставянето на ново правителство, то синдикалните организации ще предприемат стачни действия.
Настояваме за спиране изпълнението на приложение N 5 към Разпореждане N 25 на Министерския съвет.
Най-учтиво каним упълномощени представители на Министерството на транспорта да присъстват на организираното от Съюза на летците, КТ "Подкрепа", КНСБ и ИТС при НТС събрание на 31 октомври 1991 г. от 11.00 в киносалона на фирмата.
София, 29 октомври 1991 г.
/Пресслужба "Куриер"/
Редактор:
Нина Гаврилова
Технически изпълнител:
Статирка Годжарова
Комплексна обработка:
Издателски комплекс БТА
Copyright © Пресслужба "Куриер", 1991 г. Всички права запазени. При препечатване или използване на материали от този бюлетин позоваването на Пресслужба "Куриер" е задължително!