7 септември 1995

 
София, 7 септември 1995 година
Брой 175 /1476/


София, 7 септември - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ОБРЪЩЕНИЕ НА ИНИЦИАТИВЕН КОМИТЕТ КЪМ СОФИЙСКИТЕ ГРАЖДАНИ ПО ПОВОД НА ИЗДИГНАТАТА ОТ КОМИТЕТА КАНДИДАТУРА НА АЛЕКСАНДЪР КАРАКАЧАНОВ ЗА КМЕТ НА СТОЛИЦАТА.


УВАЖАЕМИ СЪГРАЖДАНИ,

Обръщаме се към вас като Инициативен комитет, който издига кандидатурата на Александър Каракачанов за кмет на София. Съставът на нашия комитет е изключително пъстър - ние сме хора с различни професии и партийни симпатии. Онова, което ни обединява в създадения комитет, е нашето гражданско чувство и гражданска отговорност. Затова се обръщаме към всеки от вас! Ние смятаме, че времето на конфронтацията и партийните страсти не донесе нищо добро нито на България, нито на София. От ден на ден град София се съсипва пред нашите погледи. Ние с болка констатираме колко зле изглежда нашата столица, колко уморени, тъжни, обезверени и страдащи са нейните жители.

Можем ли заедно да променим нещо? Ние сме убедени, че можем. Защото гражданското общество не е нищо друго освен обединяване усилията на всички за постигане на една обща цел, общото добро.

Ние ви предлагаме да изберем за кмет на София един млад, енергичен, компетентен и почтен човек, когото всички познаваме. Той беше кмет на столицата в продължение на една година в периода на най-големия хаос и бурни страсти. Със своята воля, способност за поемане на отговорност и усет за новото показа умението си да осигурява стабилност и промяна едновременно.

Сега времето е друго. Предстои четиригодишен мандат. Дали той ще бъде ползотворен или не, зависи от гласа на всеки от нас. Често се питаме: "Кой ще носи отговорността?" Нашият отговор е: "Аз, ти, той - всички ние". Ние, които със своя глас овластяваме! И най-вече този, който е избран!

С какво е по-различен от другите нашият кандидат? С това, че има възглед за развитието на столичния град и много инициативи, някои започнати още през 1990-1991 г. С това, че ще разчита на взаимното доверие между кметската власт и всеки избирател и няма да бъде зависим от партийни и групови интереси. И най-вече с това, че е кандидат на разбирателството, а не на конфронтацията.

Уважаеми дами и господа, младежи!
От всеки от нас зависи София да стане един развит, спокоен, чист и приятен за живеене град.

Ето защо ние ви предлагаме да се доверим:
- на младостта, но и на опита;
- на прагматизма, но и на романтизма;
- на промяната, но и на стабилността

и най-вече на волята и способността да се работи за София! Да се доверим на този 35-годишен мъж!

София, 5 септември 1995 г.

ИНИЦИАТИВЕН КОМИТЕТ: акад. Георги Близнаков, Вили Цанков, Нешка Робева, Иван Кулеков, Димитър Езекиев, чл.-кор.д. м. н. Григор Мечков, проф. Димо Димов, проф. Лалю Радулов, проф.д. ф. н. Матей Матеев, Валентин Карабашев, Петя Шопова, доц. д-р Пламен Кенаров, доц. д-р Чавдар Славов, доц. д-р Петър Панчев, доц. д-р Филип Лазаров, Кирил Ерменков, инж. Александър Трифонов, Михаил Докторов и Албена Симеонова.

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

София, 7 септември - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ДЕКЛАРАЦИЯ НА СЕКРЕТАРИАТА НА ЦЕНТРАЛНИЯ КОМИТЕТ НА БЪЛГАРСКАТА КОМУНИСТИЧЕСКА ПАРТИЯ ПО ПОВОД НА ИСКАНА ОСТАВКА НА ПРЕЗИДЕНТА НА РЕПУБЛИКАТА, НА НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ И НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ.


Секретариатът на Централния комитет на Българската комунистическа партия /ЦК на БКП/ изразява своето безпокойство и възмущение от бедственото положение на семействата в България, които намират или са намерили поминъка си в наемен физически или умствен труд. Тези трудови хора, които са 80 процента от народа, представляват социалната база на БКП и тя не може да бъде безразлична към тяхната съдба.

Предизборните обещания на БСП за някаква "социална справедливост" се оказаха празна илюзия. Социална справедливост е възможна само ако се въведе отношение на минималната към максималната работна заплата едно към три, не повече. За такова нещо не мисли нито правителството, оглавявано от Жан Виденов, нито 37-то Обикновено народно събрание с мнозинството на БСП, нито президентът. Докато 88 на сто от народа живее под социалния, 67 на сто - под жизнения минимум, в страната има 357 милиардери, а 3 на сто от населението през 1994 г. са получавали месечно по 250 000 лв и повече! След изборната победа на БСП с червената бюлетина, която по право се полагаше на БКП, приходите на богаташите не намаляха, а се увеличиха, положението на трудовия народ се влоши. Избирайки червената бюлетина, народът гласува за социализъм, а получи пещерен капитализъм.

Провежданата реституция на конфискуваното през 1947 г. имущество на буржоазията и приватизация на построеното от народа през златния период на социализма ще доведат до още по-голямо социално неравенство. Цялото това имущество е народно достояние и никой друг освен народът няма право да се разпорежда с него. Попитахте ли, господа, народа дали е съгласен с реституцията и приватизацията? Не проведохте референдум. Не го попитахте, защото прекрасно знаехте, че ще ви отговори с "Не!". Сега въпреки волята му посягате към торбичката със сух хляб, окачена на просешката тояга, до която го докарахте! Не ви ли пресяда неговият залък, господа?

Народът е една абстракция за народните представители. Позицията на всеки един от тях се определя не от интересите на техните избиратели, а от техните лични интереси и от интересите на партийните централи. Народното събрание работи по възможната най-скъпа и най-неефективна система. Необходимо е да има четири сесии от по един месец в годината, когато народните представители да получават само командировъчни и да ползват платени отпуски, като на пленарните заседания и заседанията на комисиите работят истински, всеотдайно, а не ги превръщат в упражнения по реторика със съмнително качество. През останалото време народните представители трябва да работят по специалностите си в предприятията, институтите и учрежденията, да не губят, а да подобряват квалификацията си, да бъдат пример за всички. Всеки народен представител трябва да работи и да живее в средата на своите избиратели и неотклонно да изпълнява тяхната воля.

Президентът и правителството, оглавявано от Жан Виденов, не намалиха корупцията, черната борса, наркотрафика, обирите, рекета, убийствата, бандитизма. Напротив, тези недъзи на българското общество, непознати при социализма, се задълбочават все повече в условията на така наречената "демокрация". Защо президентът и правителството разрешават да съществуват охранителни фирми? Те стават все повече и повече, все по-силни и по-силни. Превръщат се в поминък за много млади хора, развращавайки ги и отклонявайки ги от нормалното им творческо развитие. На практика у нас сега съществуват две министерства на вътрешните работи. Едното от тях трябва да се закрие. Изберете вие, господа, кое, но повече не трябва да се прахосват суми за нехранимайковци. Как се случи така, че Иво Карамански се оказа за втори път на мястото на произшествие, в което загинаха невинни хора? Как президентът и правителството позволяват сектите да наводняват страната ни и да вземат невинни жертви? Кой ги регистрира и кой им дава зелена улица? Как си позволи Жан Виденов да играе хоро в Копривщица в момент, в който трябваше да се обяви общонароден траур? Как и защо правителството и главният прокурор разрешиха на един истински разбойник да изнесе от страната 39 момичета? Защо президентът и правителството разрешиха да се откриват кабарета и да се търгува с български момичета?

Секретариатът на ЦК на БКП изразява възмущението си от изявленията на г-н Желю Желев по БНТ, с които се обявява в подкрепа на бомбардировките на НАТО по босненските сръбски бойни части и по мирното население. Антисръбските изказвания на Желю Желев не изразяват истинската позиция на българския народ. Мнозинството от българите са съпричастни към съдбата на сръбския народ, който е подложен на геноцид от ислямските фундаменталисти, от САЩ, Германия, Франция. НАТО и ООН са инструмент в агресивната антиславянска политика на тези страни. БКП и огромното мнозинство от българския народ са за спиране на кръвопролитията в Босна. Българският народ е за премахването на югоембаргото. Българският народ е за незабавното напускане на Босна и всички територии на бивша СФРЮ от НАТО и от всички чуждестранни войски. Българският народ е против присъствието на американски войски в Югославия, в Европа и в акваторията на Средиземно море. Българският народ е за това да се оставят народите на Босна, на Югославия, балканските и европейските народи сами да уреждат своите проблеми. Никой няма право да се меси във вътрешните работи както на Югославия, така и на България! Желю Желев не е упълномощен от народа ни да води политика против народите на съседни страни. Българският народ е против влизането на България в състава на агресивния блок НАТО. Няма българска майка, която иска синът й да пролива кръвта си в чужди земи за чужди интереси, да избива невинни деца и жени на невинни народи. Учители от социалистическа България отиваха в Ангола, за да учат анголските деца. Рейнджъри от капиталистическа България отиват да ги избиват. Няма истински българин, който да одобрява такава външна политика.

Пред лицето на целия народ президент, правителство, парламентарни политически партии и фракции в тях непрекъснато се обвиняват взаимно в некомпетентност, на която отдават плачевното състояние на държавата и народа. Секретариатът на ЦК на БКП не обвинява в некомпетентност нито президента, нито парламента, нито правителството не защото тя не е факт, а защото не в нея се крие главната причина за бедственото положение иа трудовия народ. Поради некомпетентност се правят грешки. Но грешките за това са грешки, защото имат различен знак - плюс или минус. За времето на мандатите на президента, на Народното събрание и на правителството обаче няма нито една грешка в полза на трудовия народ и във вреда на богатите слоеве от населението. Всички грешки са във вреда на трудовия народ. Следователно не става въпрос за грешки, а за тенденция на политиката, насочена против трудовия народ, против 80% от населението на България. ЦК на БКП обвинява президента, парламента и правителството именно за тази тенденция на тяхната политика, не само вътрешна, но и външна.

Предвид всичко това Секретариатът на ЦК на БКП призовава президента, 37-то ОНС и правителството да си подадат оставките, като се насрочат извънредни президентски и парламентарни избори. Никой повече няма право да си играе със свободата на народа и Родината ни.

                                                                                          ГЕНЕРАЛЕН СЕКРЕТАР:

                                                                                          Владимир Спасов

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

София, 7 септември - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ОТВОРЕНО ПИСМО НА ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА БЪЛГАРСКИ ХЕЛЗИНКСКИ КОМИТЕТ КРАСИМИР КЪНЕВ ДО ДИРЕКТОРА НА БЪЛГАРСКА НАЦИОНАЛНА ТЕЛЕВИЗИЯ ИВАН ГРАНИТСКИ ПО ПОВОД НА ПРЕДАВАНЕ НА ТЕЛЕВИЗИЯТА ЗА РЕЛИГИОЗНАТА ОБЩНОСТ "СЛОВО ЗА ЖИВОТ". Документът е адресиран и до парламентарната Комисия за радио и телевизия, до директора на Дирекция по вероизповеданията и до средства за масово осведомяване.


УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ГРАНИТСКИ,

След смяната на ръководството на БНТ, БНР и БТА Българският Хелзинкски комитет, единствената организация в България, член на най-голямата международна правозащитна мрежа, следи с особено внимание промените в начините на поднасяне на информацията от националните медии. Наше основно убеждение е, че в условията на де факто монополизъм на националния ефир репортерската и коментарната коректност, застъпването на различни гледни точки, включително и на тази на малцинството, колкото и малко да е то, е изключително важна предпоставка за демократичното развитие на българското общество. Даваме си сметка, че действащото законодателство и практика в тази сфера вече пета година от началото на демократичните процеси не създават предпоставка за това. Толкова по-голямо в такъв случай е значението на добрата воля и на личната добросъвестност на всеки, включен в процеса на създаването на програмите.

За наше най-дълбоко съжаление през последните месеци в предаванията на БНТ започнаха да се наблюдават някои обезпокоителни тенденции. Аз не бих искал да се спирам на всички тях, запазвайки си правото на един по-късен коментар. Бих искал само да обърна Вашето внимание върху един, може да Ви се стори второстепенен аспект от това развитие. Става дума за начина, по който БНТ отрази и прокоментира в края на август отпътуването на няколко бивши членове на религиозната общност "Слово за живот" за библейски курс в Бърно, Чехия. По примера на някои частни печатни издания тези хора бяха виктимизирани и демонизирани по един добре познат от не съвсем далечното минало начин. Те, оказа се, не са извършили никакво криминално престъпление, не са извършили дори административно нарушение, но репортажите /ако могат така да се нарекат гневните филипики на репортерите във и зад кадър/ напомняха по тон предаванията на редакция "Лъч" от миналото. Тези младежи, деца на България, каквито са и нашите деца, бяха засипани със злъч, така както засипват с камъни бесните кучета, за да ги прогонят. За съжаление, БНТ, както впрочем и някои други медии, не изпита неудобство да намеси и семейни взаимоотношения, да покани за участие в заклеймяването и родители, и приятели.

По подобен начин събитието бе прокоментирано, вече след приключването му, и в "Отзвук" от 30 август. В студиото бяха поканени двама души от Комитета за защита на личността и семейството, организация, която е известна с враждебността си към малцинствените религиозни общности, както и директорът на изповеданията г-н Христо Матанов, който на свой ред в хода на предаването заяви, че "не храни никакви симпатии" към "явлението "Слово на живот". В студиото липсваха членове на самата религиозна общност, пълнолетни и мислещи хора, чиято гледна точка заслужава да бъде чута от нашата общественост. На тях бе отделено място в репортажите така, както навремето с криминално проявените в "Лъч". Не бяха поканени дори представители на обществени кръгове, които, без да принадлежат на някаква подобна общност, призовават за търпимост към религиозните малцинства. Предаването приличаше на футболен мач, който се играе само на една врата поради отсъствие на противника. Поради това в него получиха "отзвук" оценки като "духовно еничарство", "духовно пиратство" и препоръки към властта, свеждащи се до това да се установи по-строг контрол над изповеданията дори от този, установен със закона от 1949 г.

Господин Гранитски,
Протестантската общност в България е твърде малка /около 20 000 души/ и очевидно не влиза в ничии политически сметки. Предубежденията обаче към нея, основани както на концепции за религията като "опиум за народа", така и на зле разбрано желание за отстояване на "националния интерес" и в по-малка степен на религиозен фанатизъм, са твърде големи. Няколко социологически изследвания в последните две години неизменно установяват високи стойности на споделяне на предразсъдъци от най-различен вид и силни негативни нагласи към "сектите". Така тази малка група български граждани лесно се превръща в козел на отпущението, особено в период на икономическа криза и духовна фрустрация. Българският Хелзинкски комитет установи през последните две години немалко случаи на физически насилия, посегателства срещу молитвени домове, както и други форми на дискриминация спрямо представители на религиозните малцинства. Като учен аз добре знам каква е ролята на медиите в насаждането на предубеждения, особено спрямо групи, с които огромното мнозинство от българските граждани няма личен контакт. За съжаление ловът на вещици в нашето общество има дълга и устойчива традиция, проявяваща се неизменно и в медиите. Негова жертва много често са ставали слабите, обществено незначимите. Съществува и обратната тенденция - на подвиване на опашката пред силния на деня, дори когато върши явни безобразия.

Уважаеми господин Гранитски,
Бих искал да се обърна към Вас с молба да не допускате най-влиятелната от всички медии в нашата страна, телевизията, да виктимизира групи български граждани, особено когато не са уличени в нарушаване на законите. Не допускайте това да става дори от "благородни" подбуди - да се защити националната или нравствената ценност на православието или интересът на родителите. Нравственото послание е трудно да се насади, особено в края на XX век, чрез административно попечителство и принуда. Естеството на религиозната вяра е такова, че то слабо се влияе, дори в мнозинството от случаите се усилва и фанатизира от преследванията. Религиозни малцинства е имало и са процъфтявали дори тогава, когато еретиците са били изгаряни на клада. А отношенията между родителите и децата, особено когато децата са пълнолетни, няма как да бъдат разрешени от телевизията, така както не бяха и няма как да бъдат разрешени от полицията, от г-н Матанов или от г-жа Нора Ананиева. Мисля че всички ние бихме искали да видим търпимостта и уважението към различието като преобладаващо качество на нашето демократично общество.

София, 31 август 1995 г.

                                                                                                 ПРЕДСЕДАТЕЛ: Красимир Кънев

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

София, 7 септември - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
УСТАВ /ЧАСТ ЧЕТВЪРТА/ НА ГРАЖДАНСКОТО ОБЕДИНЕНИЕ ЗА РЕПУБЛИКАТА, ПРИЕТ НА ВТОРАТА НАЦИОНАЛНА КОНФЕРЕНЦИЯ /24-25 ЮНИ 1995 Г., СОФИЯ/.


ГЛАВА IV
Органи

Чл. 12. Висш орган на ГОР е Националната конференция.

Чл. 13. Националната конференция се свиква от Националния съвет най-малко веднъж на две години, както и по искане на не по-малко от 1/4 от общия брой на общинските организации.

Чл.14 /1/ Националната конференция се състои от делегати на общинските организации на ГОР, като редът за избирането им и нормите на представителство се определят от Националния съвет. Всеки делегат има право на един глас, като гласуване с пълномощие не се допуска.

Чл. 15 /1/ Националната конференция е редовна, ако присъстват повече от половината избрани делегати.

Чл. 16 /1/ Националната конференция взема решения с обикновено мнозинство от присъстващите делегати.
/2/ Решенията за прекратяване или сливане се смятат за приети, ако за тяхното приемане са гласували повече от 2/3 от присъстващите делегати.

Чл. 17. Заседанията на Националната конференция се протоколират. Верността на протокола се удостоверява с подписите на председателстващия съответното заседание, протоколчика и председателя на Контролната комисия на ГОР или писмено упълномощен от него член на същата.

Чл. 18. Националната конференция:
1. приема и изменя Устава на ГОР;
2. решава въпроса за прекратяване на ГОР;
3. избира и освобождава членовете на Националния съвет и на Контролната комисия на ГОР;
4. приема програми по основните цели и направления на дейност;
5. разглежда и решава жалби срещу решенията на Националния съвет;
6. приема доклади за работата на ГОР и на неговите ръководни органи.

Чл. 19 /1/ Националният съвет се избира от Националната конференция в състав от 111 членове за срока между конференциите.

Делегатите от всеки регион предлагат за Националната конференция по един свои представител, който по право става член на Националния съвет.

/2/ Националният съвет ръководи дейността на ГОР между конференциите.

Чл. 20 /1/ Националният съвет се свиква на заседание най-малко веднъж на четири месеца    от Изпълнителния съвет или по искане на 1/3 от членовете по ал. 1 на предходния член чрез писмена покана, в която са упоменати времето, мястото и дневният ред на заседанието, изпратена не по-късно от 7 дни преди заседанието.
/2/ Заседанието е редовно, ако присъстват повече от 1/2 от членовете на Националния съвет. Решенията се приемат с обикновено мнозинство от присъстващите при явно гласуване.
/3/ Заседанията на Националния съвет са открити. Членовете на Контролната комисия на ГОР имат право да участват в тях с право на съвещателен глас.

Чл. 21. До избор на нов Национален съвет старият продължава да изпълнява функциите си.

Чл. 22. Националният съвет:
1. подготвя и свиква Националната конференция на ГОР;
2. утвърждава реда и начина на образуване на организации на ГОР;
3. свиква помощните органи и утвърждава техните ръководители;
4. утвърждава щата и бюджета на ГОР, предложени от изпълнителния секретар;
5. управлява имуществото и стопанската дейност на ГОР;
6. издава препоръчителни, а също и задължителни материали за общинските организации и клубовете на ГОР;
7. избира от състава си четирима заместник-председатели и изпълнителен секретар на ГОР;
8. избира Изпълнителен съвет на ГОР от своя състав по предложение на председателя и възлага конкретни отговорности на членовете му;
9. утвърждава определените от общинските организации кандидати за народни представители в съответствие с избирателния закон.

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

ПРИЛОЖЕНИЕ - ИЗБОРИ’95


 ЦЕНТРАЛНА ИЗБИРАТЕЛНА КОМИСИЯ


РЕШЕНИЕ N 19
София, 1 септември 1995 г.

ОТНОСНО: Регистрацията на партиите и коалициите в ОИК и във връзка с раздел II от Решение N 5 от 29 август. 1995 г. на ЦИК.


На основание чл. 25, ал. 1, точка 2 във връзка с чл. 27, ал. 1, точка 8 и чл. 41, ал.2 от ЗМИ Централната избирателна комисия


РЕШИ:

1. Политическите партии и предизборните коалиции чрез техните централни ръководства или лицето/лицата, които имат право да ги представляват, могат да упълномощават своите общински или регионални ръководства за участие в предизборни коалиции в съответните общини.

2. Ръководствата на политическите партии и коалиции, регистрирани в ЦИК, или упълномощените техни представители от общинските или регионалните им ръководства по реда на предходната точка могат да регистрират в съответната ОИК предизборна коалиция, различна от регистрацията им в ЦИК, когато представят следните документи:
а/ решение за образуване на съответната регионална коалиция, подписано от упълномощените представители на партиите и коалициите, регистрирани в ЦИК;
б/ заверен от политическата партия или от предизборната коалиция препис от удостоверението за регистрацията им в ЦИК;
в/ образец от подписите на лицата, които представляват партиите или коалициите;
г/ образец от печата на коалицията, ако има такъв.

3. Когато предложенията не отговарят на законните изисквания, ОИК отказва да извърши регистрация на партия или предизборна коалиция за участие в местните избори в тази община. Отказът на ОИК става с мотивирано решение, за което се уведомява незабавно вносителят.

4. Всеки отказ може да се обжалва пред ЦИК в тридневен срок от уведомяването. По жалбата ЦИК се произнася в тридневен срок от завеждането й във входящия й регистър с мотивирано решение, което е окончателно.

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Л. Джелепова

СЕКРЕТАР: X. Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


* * *


РЕШЕНИЕ N 22
София, 4 септември 1995 г.

ОТНОСНО: Упълномощаване на председателя и на секретаря на ЦИК за подписване на граждански договори с техническия персонал, обслужващ дейността на ЦИК, и упълномощаване на секретаря на ЦИК за подписване на тристранното споразумение между ЦИК, Министерския съвет и Народното събрание.


На основание чл. 24 и сл. от ЗМИ Централната избирателна комисия


РЕШИ:

1. Упълномощава председателя и секретаря на ЦИК да подпишат граждански договори с необходимите като технически персонал, обслужващ работата на ЦИК, лица. За г-жа Снежана Велкова като завеждащ канцеларията на ЦИК гражданският договор да бъде със срок за целия мандат на дейността на комисията съгласно параграф 4 от предходните и заключителни разпоредби на ЗМИ. Другите условия на договора - подбор на лицата, срокове, размер на възнаграждения и пр., се договарят конкретно от упълномощените лица по гяхно усмотрение с оглед нуждите на комисията и характера и обема на възлаганата работа.

2. Упълномощава секретаря на ЦИК на подпише тристранното споразумение между ЦИК, Министерския съвет и Народното събрание със забележката за необходимите на ЦИК за целия й мандат помещения и техника.

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Л. Джелепова

СЕКРЕТАР: X. Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


* * *


РЕШЕНИЕ N 23
София, 5 септември 1995 г.

ОТНОСНО: Регистрацията на коалиция Народно-либерален блок.


Постъпило е заявление за регистрация за участие в местните избори, насрочени на 29 октомври 1995 г., от коалиция Народно-либерален блок, подписано от упълномощените от коалицията лица. Заявлението е заведено в регистъра на Централната избирателна комисия под N 12 от 4 септември 1995 г.

Към заявлението са приложени, съгласно Решение N 2 от 23 август 1995 г. на ЦИК, следните документи:
1. Решение за образуване на предизборна коалиция с името Народно-либерален блок от политическите партии Партия на свободата и прогреса и Консервативна партия.
2. Решение на Изпълнителния комитет на Партията на свободата и прогреса за създаване на предизборна коалиция с Консервативната партия под името Народно-либерален блок.
3. Решение на Управителния съвет на Консервативната партия за създаване на предизборна коалиция с Партията на свободата и прогреса под името Народно-либерален блок.
4. Заверен препис на 1 септември 1995 г. от Решение по фирмено дело N 2531 от 1990 г. на Софийски градски съд от 26 април 1990 г. за регистрация на политическа партия Партия на свободата и прогреса.
5. Заверен препис на 1 септември 1995 г. от Решение по ФД N 1590 от 1990 г. на Софийски градски съд от 19 април 1990 г. за регистрация на политическа партия Консервативна партия.
6. Образци от подписите на представляващите коалицията Народно-либерален блок и образец от печата на коалицията.
7. Фотокопие от "Държавен вестник", бр. 33 от 1990 г. за публикация на регистрация на Консервативна партия и фотокопие от "Държавен вестник", бр. 37 от 8 май 1990 г. за публикация на регистрацията на Партия на свободата и прогреса.

Поради гореизложеното и на основание чл. 25, ал. 1, точка 3 от Закона за местните избори Централната избирателна комисия


РЕШИ:

Регистрира за участие в местните избори, насрочени на 29 октомври 1995 г., коалиция Народно-либерален блок.

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Л. Джелепова

СЕКРЕТАР: X. Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


* * *


РЕШЕНИЕ N 24
София, 5 септември 1995 г.

ОТНОСНО: Регистрацията на политическа партия Българска революционна младежка партия /БРМП/


Постъпило е заявление за регистрация за участие в местните избори, насрочени на 29 октомври 1995 г., от политическа партия Българска революционна младежка партия /БРМП/, подписано от упълномощеното от партията лице. Заявлението е заведено в регистъра на Централната избирателна комисия под N 10 от 4 септември 1995 г.

Към заявлението са приложени съгласно Решение N 2 от 23 август 1995 г. на ЦИК следните документи:
1. Заверен препис на 4 септември 1995 г. от Решение по ФД N 2432 от 1990 г. на Софийски градски съд от 20 април 1990 г. за регистрация на политическа партия Българска революционна младежка партия /БРМП/.
2. Образец от подписа на представляващия партията и образец от печата на партията.
3. Фотокопие от "Държавен вестник", бр. 34 от 27 април 1990 г. за публикация на регистрацията.
4. Главно пълномощно от ЦК на БРМП, с което се упълномощава председателят на ЦК на партията Ангел Цонев да представлява същата пред Централната избирателна комисия.

Поради гореизложеното и на основание чл. 25, ал. 1, точка 3 от Закона за местните избори Централната избирателна комисия


РЕШИ:

Регистрира за участие в местните избори, насрочени на 29 октомври 1995 г., политическа партия Българска революционна младежка партия /БРМП/.

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Л. Джелепова

СЕКРЕТАР: X. Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


* * *


РЕШЕНИЕ N 25
София, 5 септември 1995 г.

ОТНОСНО: Регистрацията на политическа партия Либерално-демократическа партия - център.


Постъпило е заявление за регистрация за участие в местните избори, насрочени на 29 октомври 1995 г., от политическа партия Либерално-демократическа партия - център, подписано от упълномощеното от партията лице. Заявлението е заведено в регистъра на Централната избирателна комисия под N 13 от 4 септември 1995 г.

Към заявлението са приложени, съгласно Решение N 2 от 23 август 1995 г. на ЦИК, следните документи:
1. Заверен препис на 31 август 1995 г. от Решение по ФД N 7700 от 1993 г. на Софийски градски съд от 21 април 1993 г. за регистрация на политическа партия Либерално-демократическа партия - център.
2. Образец от подписа на представляващия партията и образец от печата на партията.
3. Фотокопие на стр. 32 от "Държавен вестник", бр. 41 от 14 май 1993 г. за публикация на регистрацията.

Поради гореизложеното и на основание чл. 25, ал. 1, точка 3 от Закона за местните избори Централната избирателна комисия


РЕШИ:

Регистрира за участие в местните избори, насрочени на 29 октомври 1995 г., политическа партия Либерално-демократическа партия - център.

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Л. Джелепова

СЕКРЕТАР: X. Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


* * *


РЕШЕНИЕ N 26
София, 6 септември 1995 г.

ОТНОСНО: Съставянето и поправката на избирателните списъци.


На основание чл. 25, ал. 1, точка 2, чл. 10, 11, 12, точка 2, чл. 13, 17 и 18 от Закона за местните избори Централната избирателна комисия


РЕШИ:

1. Произвеждането на местните избори се извършва по избирателни списъци, като всеки избирател може да бъде вписан само в един избирателен списък.

Избирателните списъци за образувани избирателни секции в болници, родилни домове, санаториуми, домове за стари хора и други социални заведения се съставят от съответната администрация в общината или в населеното място и се актуализират към 12,00 ч. на 27 октомври 1995 г. по предложение на ръководителя на заведението. В този случай избирателите се заличават от списъка за избирателната секция по местоживеене. Заличаването се извършва от съответната администрация до 12,00 ч. на 27 октомври 1995 г.

2. Вписването на лицата, изтърпели наказанието "лишаване от свобода", и на лицата, които не са вече под запрещение, се извършва след представяне на съответен документ в общината или в населеното място. Ако това не е направено, дописването извършва СИК при същите условия в изборния ден. Дописват се в избирателните списъци и лицата, които не са били включени в тях и към деня на изборите навършват 18 години, като това се удостоверява с личния им паспорт за страната.

3. Заличаването по ал. 1 и вписването по ал. 2 на чл. 13 от ЗМИ се извършва от общинските администрации в общините и в населените места, в които се води регистър на населението, ако промяната или пропускът са станали до 12,00 ч. на 27 октомври 1995 г. Служебно се заличават имената на лицата, които са починали до предаване на списъка в СИК. След приключване на промените в избирателния списък /вписвания, заличаване и поправки/, извършвани в общината или в кметството, кметът и секретарят или длъжностното лице по гражданско състояние полагат разделителна черта под последното име в списъка, подписват се и подпечатват с печата на общината или кметството. В деня на изборите дописването се извършва /под тази разделителна черта и печат/ от съответната СИК, като се продължава номерацията от избирателния списък.

4. Общинските администрации да организират своевременно и точно приемането на всички заявления за поправки. Тези заявления трябва да бъдат регистрирани в отделен регистър с отбелязване датата на постъпването им и взетото решение по тях, обявено и вписано в регистъра.

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Л. Джелепова

СЕКРЕТАР: X. Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


16:30:00
07.09.1995 г.


Редактори: Нина Гаврилова - деж. ред.
                    Валентина Игнова
Технически изпълнители: Павлина Стефанова
                                           Маргарита Анева
Комплексна обработка: Издателски комплекс БТА


Copyright © Пресслужба "Куриер", 1995 г. Всички права запазени. При препечатване или използване на материали от този бюлетин позоваването на Пресслужба "Куриер" е задължително!