6 декември 1994


София, 6 декември
Брой 239 /1284/


София, 6 декември - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
АНАЛИЗ /ЧАСТ ПЪРВА/ "ЗАЩО НЕЗАВИСИМАТА ДЕМОКРАТИЧНА ПАРТИЯ НЯМА ДА УЧАСТВА В ПОРЕДНАТА НЕОКОМУНИСТИЧЕСКА КОНСПИРАЦИЯ - ИЗБОРИТЕ ЗА ДЕПУТАТИ В 37-ТО ОБИКНОВЕНО НАРОДНО СЪБРАНИЕ".


Ние, репресираните от комунистическия тоталитарен режим интелектуалци, членове на политическия екип на НДП, никога не сме предполагали, че в България ще се родят толкова много "антикомунисти, дисиденти и демократи" /повече от 5 хиляди са кандидат-депутатите в предстоящите избори!/, претендиращи, че без да притежават основните лостове на държавната власт /банките, външната търговия, армията, полицията, разузнаването, президентството и т. н., а те се държат от комунистите/, могат да управляват държавата ни и да подобрят живота на българския народ. Вижте каква политическа мътеница само от коалиции /над числото 12; в тези избори партиите изобщо нямат значение/ бълва телевизионният екран. В тази обществена бъркотия и политическа демагогия за такива мъже и жени - българи и антикомунисти, каквито са членовете и привържениците на НДП - място няма. За този цинизъм България ще плати скъпо и прескъпо.

Искаме да "ги" попитаме тези повече от 5 хиляди "антикомунисти, дисиденти и демократи", кандидат-"строители" на нова България и "лидери" на българския народ защо поне през последното десетилетие преди 1988 г. 50% от тях не се опълчиха открито на комунистическата идеология? Т. е. да кажат "НЕ" на престъпния режим на Т. Живков, Ал. Лилов, Д. Джуров, Дим. Стоянов, Ог. Дойнов, Ат. Семерджиев, А. Луканов, и др., които, заедно със своя президент др. Желю Желев, днес се оказаха всъщност главните "архитекти" и изпълнители на т. нар. мирен преход. Този "мирен преход", който по резултати е равносилен на пладнешки грабеж /в държавен мащаб/ и на политически умишлено създаден хаос, ще ни затрие или ще ни обезличи за десетки години напред като народ и държава, ако не потърсим от престъпниците - "архитекти", отговорност за делата им.

Голяма част от "новите" /всъщност старите/ кандидат-депутати, които ни представя Българската национална телевизия, са от инкубатора на БКП или служители на нейната бивша Държавна сигурност, като не изключваме и присъствието и на някои лица от все още стабилно действащата агентурна мрежа на КГБ в България.

Такова управляващо ни агентурно множество от "българи и българки" рано или късно като торни бръмбари ще ни заведе на бунището, от което не един и два народа са потънали в нищото - небитието.

"Личностите", за които ще гласува след по-малко от месец редовият избирател, нямат нишо обшо с предизборните си декларации, че ще се опитат да отнемат заграбеното от комунистите и че по закон ще накажат онези от управлявалите ни досега "политици", които са пряко отговорни за духовното обезличаване и за материалната разруха на по-голямата част от българския народ.

Повечето от тези кандидат-депутати българските масмедии преди 5 г. преднамерено обявиха за най-способните и най-моралните "антикомунисти, дисиденти и демократи", които могат да декомунизират страната ни в най-кратък срок. Помните ли кресливите им обещания по въпроса за декомунизацията? Избирателите на тези депутатчета от Великото народно събрание /ВНС/ и от 36-то Обикновено народно събрание /ОНС/ вече са само безпомощни и неми свидетели на петгодишните резултати от това как ни "декомунизираха": комунистите станаха по-богати, по-нагли и по-безотговорни пред закона, отколкото бяха преди м.ноември 1989 г.

І

Ако трябва политически грамотно да обясним защо Независимата демократична партия /НДП/ няма да участва в предстоящите избори, е необходимо да припомним, че изборите за 36-то ОНС бяха организирани по формулата: две основни политически сили + самостоятелно участие на партии, съюзи и движения и в тях информационно бе отработена /за избирателите/ вече действащата днес с пълна сила формула: мозаична структура от коалиции.

Анализирайки фактите за нивото на обществено-политическата информираност на българския избирател, която през 1991 г. се определяше предимно от процентното ни присъствие в триадата на масмедиите /вестници, радио, телевизия/, ние от НДП преди 3 години можехме да си позволим решението /лукса/ самостоятелно да участваме в предишните избори - за 36-то ОНС.

1. Предстоящите, за 37-то ОНС, обаче са много по-старателно подготвени и синхронизирани в съответствие с отработената вече "нова" формула: мозаична структура от коалиции /парламентарно "заквасени"/ + партии.

Ако съпоставим двете формули, ще видим, че при новата процентът за успех на самостоятелно участваща партия е почти нулев. Тоест: Независимата демократична партия можеше да участва в предсрочните избори за 37-то Обикновено народно събрание САМО в КОАЛИЦИЯ, и то в РЕАЛНА АНТИКОМУНИСТИЧЕСКА, но такава НЕ БЕ ПОЗВОЛЕНО да се формира. Защо ли? Защото още през първите 3 месеца на псевдодемокрацията ни членовете на Първия координационен съвет на СДС /имената им се знаят и българският народ най-цинично ще ги проклина след десетина години/ умишлено НЕ ПРИЕХА реалните антикомунистически партии, движения и личности в "антикомунистическата" им коалиция.

Днес ръководствата на всяка от участващите в предстоящите избори за 37-то ОНС коалиции са отдавна в "ръчичките" на вътрешни и на външни политически сили, които на личности като нас - независими, родолюбиви, неподкупни, интелигентни и волеви, няма да разрешат поне на този етап да устройват икономиката и политиката на България за сметка на комунистите или на каквито и да са леви сили. Те са им необходими и занапред да разгромяват или да разлагат чрез тях България и народа й, както това са правили /ако се обърнем назад във времето/ периодично на всеки 30-40 години. Заслужава си всеки българин да помисли малко върху това, което твърдим.

Дотук обяснихме една от главните причини, поради които НДП като партия с конкретно формирана идеология не може да приеме предложените от поредната неокомунистическа конспирация условия за участие в тези избори. За нас резултатите от изборите за 37-то ОНС са предрешени и ние не желаем да бъдем част от онези партии, движения и съюзи които с участието си създават "демократичен" фон за тяхната легитимност - у нас и пред света. Затова официално обявяваме, че Независимата демократична партия - НДП, бойкотира изборите за 37-то ОНС.

2. Следващата основна причина за това наше решение е свързана с общовалидния за всички времена закон: "ПАРИТЕ СА МАЙЧИНОТО МЛЯКО НА ПОЛИТИЦИТЕ".

БСП започна политическата си кампания в началото на ноември 1994 г. с повече от 100 милиона лева, т. е. за всеки депутат /а те ще бъдат между 90 и 120 души/ комунягите са приготвили за пропаганда минимум по милионче - коли, зали, клубове, мобифони, предизборни офиси, естрадни певци, борци, артисти, коктейли...! За СДС медиите обявиха, че разполага с 36 милиона лева. Дори през лятото две-три икономически групировки бяха умишлено ориентирани /отцепени/ от "Г-13", за да помогнат с паричките си за каузата на СДС. Фондация "21 век" на Александър Томов - шамана на ГОР и ДАР, в началото или през пролетта на 1993 г. получи от САЩ 2 милиона долара. Не е ясен произходът на тези пари - комунистическа, американска или масонска "помощ" са!... Е, с 2 милиона долара можеш да правиш политика, дори да си позволиш лукса да прибереш под крилцето си разни девалвирали "либерало-демократи" и активни "природолюбители", които бяха супер "антикомунисти" през 1989-1990 г. Вижте телевизионните записи /съхранени в БНТ от посочените години/ на Петър Дертлиев, Александър Каракачанов, Николай Василев, Асен Мичковски, Петър Стайков /слепеца/ и т.н., за да се убедите сами във фактите...

БСП вече прибра в коалицията си "антикомунистите" - гвардейци, които гласуваха и приеха републиканската неокомунистическа конституция от 12 юли 1991 г. - Петър Слабаков, Георги Аврамов, Стефан Гайтанджиев и пр. А за отработената демократ-социалистическа плява /активистите от бившите обществени организации на комунистите/ стогодишната партия образува специална коалиция "Патриотичен съюз" - Петко Симеонов, Гиньо Ганев, Емилия Масларова, Стефан Николов и подобията им. Финансовото "снабдяване" и на другите участващи в изборите коалиции е от същия характер и произход, както и на току-що изброените.

Ако споменатите дотук от нас лица бъдат подложени само 6 месеца на политическия, масмедийния и финансовия апартейд, който изтърпяхме ние от НДП през изминалите 5 г. /да не говорим за времето преди 1989 г./, повярвайте ни, те отдавна да са намразили не само себе си, но и да са забравили своя мерак да играят ролята на "спасители" и на "независими" политици, за каквито се представят.

3. Трета основна причина. Някои от доморослите ни политикани, самообявили се за български политици /без автобиографии на действителни дисиденти или поне на демократи, а за биографии на антикомунисти да не говорим/, и със солидни досиета на соцченгета или на активни доносници, си скъсаха "цървулите" да обикалят посолствата на повечето от европейските държави, за да докладват за политиката, която ще водят. Откъде накъде! Имаме предвид по-конкретно срещите им с посланиците на Русия Ал. Авдеев и на САЩ У. Монтгомъри. Така ли постъпват по време на избори политиците например на една Дания, Холандия, Австрия, Швейцария, Норвегия..., които са държави от нашия калибър по площ и по население?

Такова едно порочно зачатие на изборите за 37-то ОНС не може да доведе икономиката и политиката на България /в една по-далечна перспектива/ до положителни резултати.

До 1989 г. "великите" ни осакатяваха, като ни командваха, а днес ни осакатяват с "демократични съвети" в името на едно по-добро според тях, но неопределено за държавата и за народа ни бъдеще. Кой може от днешните ни "държавници" да обясни на обикновения българин каква е разликата между ДВАТА МАНИЕРА, по които сме били третирани от "великите" през последните 120 години? Това е въпрос с повишена трудност! Само политическите нихилисти от БСП и СДС знаят отговора на този въпрос, защото по "професия" са доказани национални предатели: от 5 г. изграждат Отечеството ни като многонационална държава - ЦИГАНОЧИФУТОТУРКЛАНДИЯ, за да прикрият минали и днешни държавно-политически престъпления. И бивша Югославия бе многонационална държава /югославски обединени народи/ и видяхме сърбите докъде я докараха... Това ни чака и нас, българите, ако не се вразумим овреме!

Дали пък България не е държавата, която ще замести Югославия в модела, избран да поддържа непрекъснато етническо и религиозно напрежение на Балканите?...

ІІ

Задачите, които си поставят комунистите от БСП чрез тези избори, са НЕ КАК ДА РЕШАТ проблемите на българите и на държавата ни, А КАК ДА МОДЕЛИРАТ отношението на избирателите към "политиците" от листите на новите коалиции /а може би точно това е целта/, образувани предимно от депутатската квота на СДС - "синята идея" на Държавна сигурност /ДС/. Ако това твърдение не е вярно, защо депутатите от СДС в края на юни 1993 г. се върнаха в Народното събрание и с това свое решение дадоха възможност на комунистите /БСП/ още 18 месеца време да управляват, за да успеят да "заквасят" от депутатите на СДС ръководствата поне на 2-3 от новите коалиции.

От избраните през 1991 г. със синята листа на СДС 110 депутати в края на септември 1994 г. останаха по-малко от половината! Другата част /по-голямата/ от сините депутати /бивши"антикомунисти"/ БСП използва за реализацията на формулата: мозаична структура от коалиции. Именно тези "народни избраници" ще се гушнат братски с БСП в бъдещото 37-о ОНС, за да запазят придобитото през изминалите години и да постигнат най-после така мечтаното от престъпниците комунисти национално съгласие /единение/ и помирение /примирение/.

Бъдещото коалиционно правителство /независимо кой ще го формира - СДС или БСП/ е готово! А програмираният икономически и финансов "хаос" ще продължи дотогава, докато комунистите /икономическите им групировки/ по пътя на приватизацията станат законни владетели поне на половината от държавната собственост, и то на най-печелившите обекти в България. След това вероятно ще последва една обмяна на лева, която окончателно ще заличи следите от прането на мръсните червени пари, и БСП ще се интересува толкова от управлението /да има властта/ на държавата, колкото жертвеното прасе /наближава Коледа/ се интересува от това дали печели, или губи на бридж-белот, когато му теглят ножа.

Е, за каква "демокрация, промяна и декомунизация" можем да говорим в  България, След като САТРАПИТЕ на българския народ /през 50-те години комунистическо управление САМО за циганите и за турците бяха подсигурени условия да увеличат прираста на населението си/, вместо да са в затвора, през изминалите 5 г. удесеториха имотите и парите си, и то в "зелено" - зад граница. Някой да е чул за нападнат, ограбен или убит от борци комунист? Не, не сте чували, няма и да чуете, защото банките, застрахователните дружества, ООД-тата, борците, ЕООД-тата, охранителните фирми, по-големите строителни компании и т. н. са комунистически... В България вече са поставени основите на нови политически идиотщини - такива, каквито бяха реализирани непосредствено след първия комунистически /масонски/ преврат /9 септември 1944 г./ в страната ни.

Пълзящият желевизъм, абсолютният синоним на неокомунизма в България, е бъдещето ни, ако НЕБЕТО и БОГИНЯТА АНАНКЕ не ни изненадат с нови кардинални промени от външен /геополитически/ или от вътрешен /граждански/ характер.

ІІІ

Има ли спасение от тази държавна, народностна, социална, стопанска и нравствена разруха, в която, за да спасят себе си от справедливо възмездие, 10 000 комунисти престъпници предадоха България и натикаха народа ни в бездната на отчаянието и покварата?

Да, има! Парламентарна, а не лична, антикомунистическа диктатура! Изземване по закон на всички придобити имоти и парични средства, заграбени и "спестени" след 1987 г. на базата на собствеността, която са притежавали днешните ни "честни" банкери, предприемачи и бизнесмени до края на 1986 г. Пълно анулиране на всички актове и закони, произтичащи от трите фундамента, които реализираха неокомунизма в България: Указ 56 от 3 януари 1989 г., решенията на "кръглата маса" от 1989-1990 г. и действащата некомунистическа конституция след 12 юли 1991 г.

Разбира се, че ще има бизнесмени, които ще са натрупали по законен начин своите капитали, и ние сме убедени, че тези капитали, при една проверка, ще се окажат не в наличност, а вложени в структурите на производството на страната ни. Такива предприемачи НДП ще защити и ще подкрепи. Декларираме го официално.

Има вероятност, макар и тя да е 10-15-процентова, изборите да бъдат провалени! Току-виж поставили "байпаси" на пикочния мехур или на правото черво /майтап бе, Андрюша Акционерний и Саша Стратегический/ на някоя персона от държавната комунистическа цитадела или на някой от членовете на ЦИК, или пък процентът на избирателите се окаже достатъчно нисък, за да бъдат изборите обявени от новия Тато за невалидни... Всичко ще бъде според зависи...

Крайно време е българският избирател да провали манипулаторите - кукловодите, като тотално не участва в предложената му поредна неокомунистическа конспирация - изборите за 37-то "социално"-социалистическо ОНС.

Членовете и привържениците на НДП няма да изграждат демокрация, и то парламентарна, заедно с физическите и психическите си насилници и убийци, разните му там социалисти, народняци, социалдемократи, пладняри - ОФ-ейци и т.н... Как така заедно с бивши държавни престъпници и в съгласие с бъдещи национални предатели ще успеем действително да реализираме промяна: реална декомунизация и преструктуриране на държавната икономика?... Как така с някаква си БСП, която официално декларира, че е наследница на БКП, и с лица, объркали пряко или косвено живота на стотици хиляди, да не кажем милиони, българи от 2-3 поколения преди 1989 г., ще изграждаме демократични и конструктивни закони за развитието на държавата ни като цяло?... Малко ли им бяха на тези "ЛЕВИ-ЛЕВАЦИ" повече от 70 години /1918 г./ да експериментират и да налагат идеологиите си предимно с насилие, убийства и терор над най-изявената като мисъл и действие част от българския народ!... Отговорите на тези 3 въпроса всеки от нас много скоро ще почувства и ще разбере.

Тези избори са поредната политическа мръсотия и ние, Независимите демократи от НДП, няма да участваме в тях. А колкото до резултатите от изборите, те са ясни - при всички възможни варианти са предрешени в полза на БСП. Старата песен ще слушаме на нов глас: не на две основни политически сили, а на коалицийки, подкрепени с БКП-парички, т. е старите каскетлии глави с нови шапки - коалиционни бомбета.


IV

Независимата демократична партия - НДП, в не един от своите политически документи е декларирала, че монархическата система на управление Е ЕДИНСТВЕНАТА, която може да реши проблемите, които разграждат устоите на българската държавност и народ. Ние сме против конституционната монархия с еднокамарна законодателна власт, която създава ЦАРЕДВОРЦИ и провокира, изхабява и дискредитира монархията като една от най-стабилните за България форми на държавно устройство и управление.

НДП е за ПАРЛАМЕНТАРНА МОНАРХИЯ с ДВУКАМАРНА ЗАКОНОДАТЕЛНА власт. Такава е реализирана отдавна в Испания, Япония и Англия. При парламентарната монархия царят царува, но не управлява. По този начин монархът става не само символ на връзката ни с Господа-Бога наш, не само обединител на българския народ и гарант за териториалния ни суверенитет, но и могъщ, пълноценен коректив в политическите борби за идеи и прилагането им, които пряко служат за оцеляването и за просперитета на България и на народа ни чрез двете конструктивно противопоставящи се и взаимнодопълващи се законодателни камари. Ключът на политическия механизъм за преминаване на България от КОНСТИТУЦИОННА към ПАРЛАМЕНТАРНА МОНАРХИЯ чрез ТЪРНОВСКАТА КОНСТИТУЦИЯ е в ръцете на членовете от Политическия екип на НДП.

Убедени сме, а и бъдещите десетилетия ще докажат, че левите идеологии: социалисти, комунисти, анархисти, социалдемократи и т. н., ще доразсипят или подменят /по чужди съвети и с чужда помощ/ националната идентичност на българския народ и държава. Единственият път да се спасим от разрухата е парламентарната /а не личната/ антикомунистическа диктатура, която в срок от 5 до 10 години да установи в България парламентарна монархия с двукамарна законодателна власт! В това е спасението, ако не искаме да ни управляват новите, доказани политически лицемери и ако не искаме да живеем заедно с новите идеологически мерзавци и с новите национални предатели.


V

Най-сатанинският човешки жребий е този, при който получаваш правото да избираш! Обикновено точно тогава, за зла участ, човек има толкова ум в главата си, колкото е необходим на един идиот, за да избере сам палача си!... За такъв избор помощ, лекарство и Бог няма.

Фактът, че през изминалите 5 години толкова много хора се нуждаеха от една добре премислена и оформена ЛЪЖА, ни изумява!

Създаването и налагането на ЛЪЖАТА, че оцеляването и опазването на кошарата /България/ не може да бъде пълноценно без участието и помощта на вълците /комунистите/, които лично овчарите /великите сили/ представиха на стадото /българите/ като не чак толкова лоши кучета пазачи /демократи/, е най-циничното престъпление на XX век, за което в света по закон досега достатъчно висока присъда няма!

Казано е, но по-голямата част от българския народ не помни или не иска да разбере смисъла на поговорката ни: "Куче с вълчи нрав кошара и стадо не пази!"

За Политическия екип на НДП:
Петър Гогов, Трифон Силяновски, Георги Кацарски,
Весо Бончев, Лефтер Лефтеров, Иван Ланджев,
Георги Жеков, Ирена Закова-Багира, Борис Константинов.

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

София, 6 декември - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ПРЕДИЗБОРНО ОБРЪЩЕНИЕ НА КОАЛИЦИЯТА "НОВ ИЗБОР", ОГЛАСЕНО ОТ ЕДИН ОТ НЕГОВИТЕ ЛИДЕРИ, ИВАН ПУШКАРОВ, ПО БЪЛГАРСКО НАЦИОНАЛНО РАДИО НА 19 НОЕМВРИ 1994 Г.


ДОБЪР ВЕЧЕР.

Казвам се Иван Пушкаров.

Дали са ми пет минути, но ще съм по-кратък. Защото имам да кажа някои доста простички неща. Неща, които, общо взето, ги знаем всички.

България отново е на кръстопът, отново ни разделят, за да ни владеят. Поставени сме пред решаващ избор. Изборът е между обещанията и истината.

Ние в "Нов избор" избрахме истината. Затова нашето послание към вас е: ако вие не сте избрали истината, ако искате пак да ви се обещават разни неща - не гласувайте за нас.

- Ние няма да ви обещаем, че ще намалим инфлацията на 10 процента годишно, както ви обещават някои.

- Няма да ви обещаем, че ще намалим данъците и заедно с това ще увеличим средствата за социални нужди, както ви обещават някои.

- Няма да ви обещаем, че ще поддържаме равновесие на бюджета и заедно с това ще увеличим субсидиите за губещите предприятия, както ви обещават някои.

- Няма да ви обещаем, че ще се спасяваме, като правим разходи и трупаме борчове сега, без да правим сметка кой ще плаща сметката.

- Няма да ви обещаем, че ще вземаме повече от добрите и ще даваме повече на лошите, на губещите, за да бъдем равни в мизерията, както ви обещават някои.

Изборът е между можещите и послушните, между кадърните и некадърните, между професионализма и посредствеността. Това е нашият "Нов избор".

Ние избираме можещите, способните, професионалистите, предприемчивите, без да се интересуваме от цвят и убеждение. На тях разчитаме, защото те могат да поемат отговорността за държавата. Те могат да въведат ред и спрат хаоса. Некадърникът, послушникът никога не може да поеме такава отговорност.

Изборът сега не е да вървим наляво или надясно, както ни предлагат някои. Изборът е простичък: напред към измъкване от хаоса или назад към катастрофата на ново партийно управление.

Новият избор е: да вървим напред и заедно. Ние не искаме да започваме отново, да прокопаваме нов тунел. Искаме заедно да завършим тунела, който почнахме заедно, за да излезем заедно на светло.

Изборът сега е на какво да разчитаме - на собствените си сили или на партийните централи. Ние разчитаме на собствените си сили, на това да работим заедно за излизане от кризата - кризата, в която ни вкараха именно партийните централи. Единственото, което можем да обещаем, е да работим заедно с вас.

Изборът сега е кой да плаща сметките. Предлагат ни ние днес да правим разходите и да трупаме борчове, а нашите деца и внуци утре да плащат сметката.

Ние избираме сами да си плащаме сметката. И да оставим на чисто държавата на нашите деца.

Всичко това е нашият "Нов избор". И още нещо. Ние ви предлагаме не просто избор, а "Нов избор". За да не си задавате след изборите въпроса: защо ги ядохме жабетата.

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

София, 6 декември - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ПРЕДИЗБОРНА ПРОГРАМА /ЧАСТ ВТОРА/ "НЕ ПРОСТО ИЗБОР. НОВ ИЗБОР" НА КОАЛИЦИЯТА "НОВ ИЗБОР"


 РЕАЛНА ФИНАНСОВА СТАБИЛНОСТ И КОНТРОЛ

Нашата финансова политика цели стимулиране на растежа вместо рестрикция на всяка цена.

- Постепенно смекчаване и преодоляване на кредитните ограничения. Връщане към поносими, стабилизиращи стопанската ситуация лихвени равнища.

- Стабилизиране на банките с цел укрепване на финансовата система и защита на спестяванията на гражданите в съчетание с ефективен банков надзор. Защита на тайната на влога.

- Растежът на реалната икономика е най-важен за държавата. Намаляване относителната тежест на фиска в икономическата политика. Изпълнението на бюджета не може да бъде основен приоритет на икономическата политика.

- Отделяне на "държавната съкровищница" като отделно звено на бюджетната система, специализирано в текущото управление на бюджетните средства.

- Ликвидиране на системата на извънбюджетните сметки. Включване на всички средства на бюджетните организации в системата на държавния бюджет. Строг контрол на правителството върху всички средства на държавата.

- Опростяване на данъчната администрация.

- 3асилване на данъчния контрол. Концентриране на контролните дейности върху лицата /физически и юридически/, които имат рецидиви на данъчни нарушения. Бързина и ефективност на данъчните санкции. Твърда борба срещу корупцията и рекета на данъчната администрация.

- Концентриране на бюджетните разходи върху мероприятията, които представляват първостепенен приоритет при сегашното състояние на икономиката ни. Закриване на цели бюджетни звена без жизнено значение за държавата и нацията.

Ние сме за такива чуждестранни инвеститори, които работят в България. Предимства за инвеститорите, които реинвестират в нашата страна, и премахване на ненужните пречки пред тяхната дейност.


СИГУРНОСТ В БАНКИТЕ

Без сигурност в банковата система просто няма функционираща икономика. Новият избор тук е:

* Подготовка на конкретни програми за рекапитализация, стабилизиране и трайно устойчиво развитие на отделните търговски банки. Рекапитализация на банките чрез увеличаване на собствения им капитал и задължителните им провизии.

* Подобряване на организацията и ефективността на банковия надзор.

* Актуализиране на програмата за консолидация на търговските банки. Активизиране на приватизацията на банките чрез продажба на акциите им на широк кръг акционери при строг контрол на произхода на средствата и на платените данъци за предходни години от страна на новите акционери. Стимулиране чрез косвени лостове и механизми на консолидацията на частни търговски банки.

* Точни, детайлно формулирани критерии при лицензирането на нови банки и небанкови финансови институции. Навлизане на чуждестранни банки в страната преимуществено чрез закупуване на дялове в български банки. Приоритет на лицензирането на такива първокласни чуждестранни банки, които се ангажират да привличат сериозни чужди инвеститори и да спомагат за връзките на България със западните капиталови пазари.


СЕЛСКОТО СТОПАНСТВО

Наложителни са бързи и професионални действия в селското стопанство:

* Преминаване от директно субсидиране на кредитите към подпомагане на самото производство чрез фискални облекчения и либерализация на търговията със селскостопански стоки.

* Решаване на проблемите на тютюнопроизводителите посредством механизмите, залегнали в Закона за тютюна.

* Въвеждане на пакет от протекционистични мерки за защита на българското земеделско производство от вноса на евтини, дотирани чуждестранни селскостопански стоки.

* Осигуряване на експортни преференции за селското стопанство.

* Създаване на национален гаранционен фонд "Земеделие", който ще изпълнява ролята на гарант пред търговските банки при ползването на инвестиционни кредити от земеделските производители.

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

София, 6 декември - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ПРЕДИЗБОРНА ПРОГРАМА /ЧАСТ ПЕТА/ "СЪГЛАСИЕ ВМЕСТО КОНФРОНТАЦИЯ. РЕАЛИЗЪМ ВМЕСТО ДЕМАГОГИЯ" НА ДЕМОКРАТИЧНА АЛТЕРНАТИВА ЗА РЕПУБЛИКАТА.


IV. СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

1. ДАР Е ЗА ДРУГ МОДЕЛ НА СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

ДАР отчита безперспективността на досегашния курс на социална политика. "Остатъчният" принцип на финансиране на социалните дейности и неадекватните на инфлационните процеси и компенсационни механизми доведоха до тревожен спад на реалните доходи на близо 90 на сто от населението и поставиха под угроза физическия и интелектуалния потенциал на нацията.

В своята програма, насочена към стабилизиране на икономиката и на националната сигурност, ДАР предлага и реформа в социалната политика, с която:
* се осигурява край на спада на доходите от труд, осигурителните плащания и социалните помощи;
* гарантират се конституционните права за социално осигуряване и подпомагане, здравеопазване и образование на приемливо равнище;
* утвърждава се нова демографска стратегия, осигуряваща държавна подкрепа и защита на децата, майките, семейството;

ДАР се ангажира с държавна регулация на жизненото равнище на населението по начин, който да не допусне трайна заплаха за биологичното оцеляване, за здравното, психическото и общественото поведение, за демографска катастрофа.

ДАР ще отстоява организирането на гарантирана от държавата единна национална обшественоосигурителна система и обособяването на самостоятелни осигурителни фондове за:
* пенсионно и краткосрочно осигуряване;
* здравно осигуряване;
* трудова заетост и безработица, по които да се разпределят и преливат средства съобразно с конкретните потребности.

Същевременно ще предложи законова регламентация и конкретни проекти за създаване на социалноосигурителна система, осъществявана от акционерни осигурителни фондове.


2. СОЦИАЛНИ ГРИЖИ - СТРАТЕГИЯ НА РАЗДЪРЖАВЯВАНЕ, НОВО ОТНОШЕНИЕ КЪМ МЛАДИТЕ И СЕМЕЙСТВОТО

ДАР разглежда социалните грижи като широко отворена държавно-обществена система, призвана и задължена да осигурява правото на достоен живот за всички граждани.

ДАР поема отговорността за осъществяване на законодателни промени, на реформа в организацията и управлението, за финансово и кадрово обезпечаване, които да приведат системата за социални грижи към изискванията и потребностите на едно ново демократично, отворено общество.

ДАР поставя в своите приоритети разработването и приемането на закон за социалните грижи, в който да се заложат принципно нови моменти като:
* въвеждане на трипартитен принцип на ръководство и управление на системата за социални грижи от органи на държавната власт, съсловни и синдикални организации и от потребители на социална помощ в лицето на организации от т.н. "трети сектор";
* децентрализиране на системата при зачитане на самоуправлението и на възможностите за самофинансиране на териториалните единици;
* разработване, утвърждаване и въвеждане в практиката на стандарти, критерии и показатели за оценка на качеството на социалните грижи и остойностяването на отделните услуги;
* раздържавяване на системата чрез: предоставяне на лиценз за извършване на определени дейности и услуги от частни лица, благотворителни и други организации; приватизация на заведения; установяване на разрешителен режим за разкриване на частни фирми за подпомагане и обслужване.

ДАР е за постигането на обществен консенсус по демографската стратегия - ще изискваме провеждането на диференцирана защитна политика от държавата за детството, майчинството и укрепване на семейството, за гарантиране на правата и бъдещето на децата и младежта. В този смисъл ще настояваме за своевременни промени на Семейния кодекс и на Закона за лицата и семействата. Ние сме за отмяна на архаичния Указ за насърчаване на раждаемостта, за приемане на Закон за децата и семейството и за привеждане на сега действащото законодателство към международните стандарти.

ДАР е за:
* специална грижа и внимание към младежта и младите семейства и за подпомагане на тяхната житейска реализация чрез специфични социални програми за образование и заетост, облекчена кредитна и данъчна политика за насърчаване на брачността, планиране на семейството, жилищно и жизнено устройване;
* осигуряване на адекватни на жизнения минимум социални помощи за раждане и отглеждане на здраво поколение, които да не са обвързани с трудовоправните отношения и осигурителния режим на родителите;
* гарантирани минимални доходи за живот на семействата с деца чрез допълването на собствените им доходи с помощи от социалните фондове до размера на обществено признатото жизнено равнище;
* на еднородителските семейства - самотни, овдовели, разведени, ще настояваме да се осигурява помощ, заместваща дохода на "липсващия" родител в размера на установения жизнен минимум;
* утвърждаване на превантивна социална политика към подрастващите; възстановяване и разнообразяване на формите за предучилищни и извънучилищни занимания; субсидиране на разходите за издръжка в детските заведения; свеждане до оптималния минимум на прекомерната институционализация на формите за отглеждане на деца в риск; възраждане на традициите на "приемното семейство" и настойничеството, ранна рехабилитация и последваща пълна интеграция на болните и увредени деца и като крайна мярка - настаняване и отглеждане в интернатни заведения при висока култура на обслужване и родителска отговорност.

ДАР отчита различията в индивидуалните характеристики и социалния статус на лицата, приети за социално слаби и бедни, и ще изисква разработването и прилагането на специализирани социални програми, насочени към решаване на проблемите им.

ДАР ще прилага протекционистична жилищна политика и приемането на законза жилищата. Обявяваме се за целево субсидиране на общински жилища, на обменен специализиран фонд за стари хора и инвалиди, за нисколихвени кредити за младите семейства и за социални помощи за наемане на жилища.

ДАР ще работи за приемането на закон за защита на инвалидите, който гарантира специални мерки за лична и професионална реализация на инвалидите; медицински, икономически и социални механизми, гарантиращи им правото на достойно човешко съществуване, и т.н.

Реформата в социалната сфера е належаща и ДАР ще настоява за обособяването на самостоятелна държавна институция за социална и семейназащита, както и за обособяването на национален и общински фондове за "социално и семейно подпомагане" на база на национализираните имуществана тоталитарните организации и приходите от тях, на развитието на приходоносни спомагателни стопански дейности с идеални цели.


З. СОЦИАЛНО ОСИГУРЯВАНЕ

Действащите в момента в страната закони и нормативни актове в областта на социалното осигуряване са неприложими в условията на пазарните отношения. В последните години размерите на получаваните пенсии влязохав противоречие с конкретния принос от труда на нашите родители. ДАР е за незабавното приемане на закона за социалното осигуряване. Ние ще пледираме за връщане на иззетите средства и имущества от пенсионните фондове от държавата в 50-те години чрез предоставяне на възможности за набиране и управляване на ресурси, включително от приватизацията.

ДАР ще поддържа реформа, осигуряваща пълен обхват на населението и наотделните социални групи в задължителното социално осигуряване, осъществявано чрез националната осигурителна система.

ДАР е за реформа на системата за краткосрочно осигуряване. От нейния бюджет следва да бъдат изведени много неприсъщи разходи. Това ще направисистемата по-ефективна и по-съвместима с условията на пазарната икономика, а разходите по краткосрочни плащания - поддаващи се на стабилен контрол.

ДАР ще подкрепя идеята за разбиване на държавния осигурителен монопол и създаване на пенсионни и други осигурителни фондове като гаранция за намаляване на зависимостта на отделния гражданин от държавата и нейното финансово състояние.

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

ПРИЛОЖЕНИЕ - ИЗБОРИ’94


ЦЕНТРАЛНА ИЗБИРАТЕЛНА КОМИСИЯ

РЕШЕНИЕ N 429

София, 1 декември 1994 г.

ОТНОСНО: Организация за провеждане на изборите в чужбина.


На основание чл. 34, ал. 1, т. 1 от Закона за избиране на народни представители, общински съветници и кметове /ЗИНПОСК/ Централната избирателна комисия

РЕШИ:

1. След попълване на секционния избирателен протокол от гласуването в чужбина резултатите се отразяват в приложения към това решение "Протокол-грама", която грама се изпраща по радиовръзката директно или чрез дипломатическите представителства в Централната избирателна комисия/ЦИК/ - София. Копие от "Протокол-грама" се изпраща и в Министерство на външните работи.

2. Стационарно установените в чужбина плавателни съдове получават бюлетини и изборни книжа по международна поща. Тези плавателни съдове изпращат на параходствата същия "Протокол-грама".

3. Дипломатическите представителства съхраняват неизползваните изборни книжа и бюлетини до следващите парламентарни избори.

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Л. Джелепова

СЕКРЕТАР: X. Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

РЕШЕНИЕ N 430

София, 1 декември 1994 г.


На основание чл. 30, ал. 1, във връзка с чл. 39, ал.1 от ЗИНПОСК, съгласно предложението на кмета на община Белоградчик, след проведени консултации със съответните политически сили Централната избирателна комисия

РЕШИ:

Допуска промяна в състава на Общинска избирателна комисия, община гр. Белоградчик, както следва:

На мястото на заместник-председателя Цветан Иванов Тодоров - Ангел Алексиев Малкочев.

На мястото на членовете на комисията Димитрина Николаева Караманлиева и Иван Петров Иванов - Ангел Янков Кръстев и Румяна Пекова Иванова

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Л. Джелепова

СЕКРЕТАР: X. Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

РЕШЕНИЕ N 431

София, 1 декември 1994 г.


На основание чл. 30, ал. 1, във връзка с чл. 39, ал. 1 от ЗИНПОСК, съгласно предложението на кмета на община гр. Червен бряг, след проведени консултации със съответните политически сили Централната избирателна комисия

РЕШИ:

Допуска промяна в състава на Общинска избирателна комисия, община гр. Червен бряг, както следва:

1. На мястото на Иван Савчев Иванов, член на комисията, определя Борис Димитров Крайчев.

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Л. Джелепова
 
СЕКРЕТАР: X. Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

РЕШЕНИЕ N 432

София, 2 декември 1994 г.

ОТНОСНО: Обявяване на недействителност на регистрацията на кандидат за народен представител.


В съответствие с изискванията на чл. 43, ал. 1 и 2 от ЗИНПОСК Централната избирателна комисия с решение N 372 от 25 ноември 1994 г. обяви за недействителна регистрацията на кандидата за народен представител Матей Атанасов Матеев в 25 Многомандатен избирателен район София-3, в кандидатската листа на Демократична партия на справедливостта.

В Централната избирателна комисия е постъпила жалба от д-р Матей Атанасов Матеев, с която същият моли ЦИК да обяви за недействителна регистрацията му в 14 Многомандатен избирателен район Перник. Постъпило е и решение от Районната избирателна комисия /РИК/ гр. Перник, с което заличава от регистъра на избирателните листи на кандидатите за народни представители вписаната под N 21 на 18 ноември 1994 г. в 9,00 ч регистрация на листата на Демократическата партия на справедливостта с името на кандидата за народен представител д-р Матей Атанасов Матеев.

Като се има предвид гореизложеното и на основание чл. 43 от ЗИНПОСК, Централната избирателна комисия

РЕШИ:

Отменя решение N 372 от 25 ноември 1994 г. относно обявяването на недействителна регистрация на Матей Атанасов Матеев в 25 Многомандатен избирателен район София, в кандидатската листа на Демократична партия на справедливостта.

Регистрира Матей Атанасов Матеев като кандидат за народен представител в 25 Многомандатен избирателен район София, в кандидатската листа на Демократическа партия на справедливостта.

Решението подлежи на обжалване пред Върховния съд в тридневен срок от съобщението.

Препис от решението да се изпрати на Демократическа партия на справедливостта и на д-р Матей Атанасов Матеев и в 14 Многомандатен избирателен район гр. Перник.

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Л. Джелепова

СЕКРЕТАР: X. Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

РЕШЕНИЕ N 433

София, 2 декември 1994 г.

ОТНОСНО: Анулиране регистрация на кандидат за народен представител.


Постъпил е сигнал от Районна избирателна комисия на 6 Многомандатен избирателен район - Враца, в който се твърди, че след направена проверка се установило, че лицето Атанас Димитров Асенов, кандидат за народен представител в листата на Движението да права и свободи в избирателния район е военослужещ - заема длъжността "дежурен офицер" в затвора - Враца, и поради това регистрацията му е в нарушение на 5 от преходните и допълнителни разпоредби на ЗИНПОСК. Моли поради това Централната избирателна комисия да анулира регистрацията на посоченото лице като кандидат за народен представител.

Централната избирателна комисия намира, че сигналът е основателен. Видно от направената справка от Районната избирателна комисия - Враца, на затвора в гр. Враца, лицето Атанас Димитров Асенов, ЕГН 490915ХХХХ, работи в затвора и заема длъжността "дежурен офицер". При това положение регистрацията му като кандидат за народен представител в кандидатската листа на Движението за права и свободи, регистрирана от РИК в 6 Многомандатен избирателен район - Враца е в нарушение на 5, ал. 2 от преходните и допълнителни разпоредби на ЗИНПОСК, в който текст се предвижда, че военослужещи могат да се кандидатират за народни представители само като независими кандидати, а не като кандидати на партии. Затова регистрацията на този кандидат следва да се анулира.

Предвид гореизложеното и на основание чл. 34, ал. 1, точка 3 от ЗИНПОСК Централата избирателна комисия

РЕШИ:

Анулира регистрацията на Атанас Димитров Асенов, ЕГН 490915ХХХХ, като кандидат за народен представител в 6 Многомандатен избирателен район - Враца, в кандидатската листа на Движението за права и свободи за избор на народни представители на 18 декември 1994 г.

Решението подлежи на обжалване пред Върховния съд на Република България в тридневен срок от съобщението.

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Л. Джелепова

СЕКРЕТАР: X. Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

РЕШЕНИЕ N 434

София, 2 декември 1994 г.

ОТНОСНО: Вписването в избирателните списъци на срочнослужещите по местоживеенето им.

Централната избирателна комисия

        РЕШИ:

Срочнослужещите от Въоръжените сили на Република България, които към изборния ден включително са в отпуск и пребивават в населеното място по местоживеенето си, се вписват от съответната секционна избирателна комисия в основния списък след представяне на военна книжка, в която се прави отметка за гласуването.

В този случай командирът на поделението писмено или с телеграма уведомява кмета на общината да се извърши заличаване на срочнослужещия в представения избирателен списък на населеното място, на чиято територия се намира поделението.

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Л. Джелепова

СЕКРЕТАР: X. Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

РЕШЕНИЕ N 435

София, 2 декември 1994 г.


На основание чл. 30, ал. 1, във връзка с чл. 39, ал. 1 от ЗИНПОСК, съгласно предложението на кмета на община Монтана, след проведени консултации със съответните политически сили Централната избирателна комисия

РЕШИ:

Допуска промяна в състава на Общинска избирателна комисия, община гр. Монтана, както следва:

На мястото на д-р Сретени Иванов Стретениев - секретар на комисията, назначава Лили Данчева Каракачанова.

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Л. Джелепова
 
СЕКРЕТАР: X. Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

РЕШЕНИЕ N 436

София, 2 декември 1994 г.


На основание чл. 30, ал. 1, във връзка с чл. 39, ал. 1 от ЗИНПОСК, съгласно предложението на кмета на община Поморие, след проведени консултации със съответните политически сили Централната избирателна комисия

РЕШИ:

Допуска промяна в състава на Общинска избирателна комисия, община гр. Поморие, както следва:

На мястото на Пенчо Георгиев Томов - член, назначава Кръста Димова Чолакова.

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Л. Джелепова
 
СЕКРЕТАР: X. Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

РЕШЕНИЕ N 437

София, 2 декември 1994 г.

ОТНОСНО: Обжалване отказ за регистрация на кандидат за народен представител от Районна избирателна комисия.


Постъпила е жалба от Марин Каменов срещу отказа на Районна избирателна комисия - 29 Хасковски многомандатен избирателен район, за регистрацията му като кандидат за народен представител в този избирателен район.

Моли Централната избирателна комисия да го отмени и да постанови ново решение, с което да го регистрира като кандидат за народен представител, предложен от Съюза на безпартийните гаранти в 29 Хасковски многомандатен избирателен район за изборите за народни представители на 18 декември 1994 г.

Жалбата е неоснователна. Видно от заявлението на кандидата и предложението на политическата партия, същият е записан само с две имена - Марин Каменов, без трето име. С оглед на това обстоятелство законосъобразно Районната избирателна комисия - Хасково е отказала регистрацията му за кандидат за народен представител на Съюза на безпартийните гаранти в 29 Хасковски многомандатен избирателен район, тъй като е допуснато нарушение на изискванията на чл. 45, ал. 1, точка 3 и на изискването на одобрените с Указ N 216 на президента на Републиката изборни книжа, необходими за регистрацията на кандидат за народен представител.

Предвид гореизложеното и на основание чл. 34, ал.1, точка 2 от ЗИНПОСК Централната избирателна комисия

РЕШИ:

Потвърждава решението от 23 ноември 1994 г. на Районна избирателна комисия на 29 Многомандатен избирателен район Хасково, с което е отказана регистрация на Марин Каменов като кандидат за народен представител от листата на Съюза на безпартийните гаранти за изборите за народни представители на 18 декември 1994 г.

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Л. Джелепова

СЕКРЕТАР: X. Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

РЕШЕНИЕ N 438

София, 2 декември 1994 г.


На основание чл. 30, ал. 1, във връзка с чл. 39, ал. 1 от ЗИНПОСК, съгласно предложението на кмета на община Белоградчик, след проведени консултации със съответните политически сили Централната избирателна комисия

РЕШИ:

Допуска промяна в състава на Общинска избирателна комисия, община гр. Белоградчик, както следва:

На мястото на Ангел Алексиев Малкочев - зам.-председател, назначава Людмила Василева Малкочева.

На мястото на Ангел Янков Кръстев, член на комисията - назначава Тодор Антонов Димитров.

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Л. Джелепова
 
СЕКРЕТАР: X. Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

РЕШЕНИЕ N 439

София, 2 декември 1994 г.

ОТНОСНО: Използването на националните средства за масово осведомяване Българска национална телевизия /БНТ/ и Българско национално радио /БНР/ за целите на предизборната кампания от регистрирани кандидати за народни представители, вкл. и независими кандидати.


На основание чл. 34, ал. 1, т. 1 от ЗИНПОСК, Решение на Великото народно събрание /ВНС/ /ДВ бр. 71/1991 г./ и решение N 234/1994 г. на ЦИК и след изслушване становището на експертната група към комисията Централната избирателна комисия

РЕШИ:

1. Не се разрешава използването на националните средства за масово осведомяване /БНТ и БНР/ за целите на предизборната кампания от регистрирани кандидати за народни представители, вкл. и независими, извън интервала от време, определен от тези медии за дебати, диспути, обръщения, клипове и репортажи.

2. Сигнализира генералния директор на БНР, че на 27 ноември 1994 г. в предаването "Неделя 150", водено от Мико Петров, е допуснато грубо нарушение на ЗИНПОСК, Решението на ВНС и решение N 234/1994 г. на ЦИК. Водещият е включил за участие в предаването Добромир Гущеров, който е регистриран като независим кандидат за народен представител, и последният е използвал предоставената му възможност за провеждане на непозволена предизборна агитация.

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ЦИК: Л. Джелепова

СЕКРЕТАР: X. Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

РЕШЕНИЕ N 440

София, 2 декември 1994 г.

ОТНОСНО: Обявяване на недействителността на регистрацията на кандидат за народен представител.


В съответствие с изискванията на чл. 43, ал. 1 и 2 от ЗИНПОСК, Централната избирателна комисия извърши проверка и установи, че лицето Богомил Михайлов Касабов, ЕГН 101224ХХХХ, е регистрирано за кандидат за народен представител от името на Българска отечествена партия "Национален съюз" както следва:

1. В 13 Многомандатен избирателен район - Пазарджик, на 21 ноември 1994 г.

2. В 28 Многомандатен избирателен район - Търговище, на 21 ноември 1994 г.

3. В 6 Многомандатен избирателен район - Враца, на 21 ноември 1994 г. в 13,00 ч.

Тъй като един кандидат може да бъде регистриран най-много в два многомандатни избирателни района, то последващите регистрации следва да бъдат анулирани.

Като има предвид гореизложеното и на основание чл. 43 от ЗИНПОСК, Централната избирателна комисия

РЕШИ:

Обявява за недействителна регистрацията на кандидата за народен представител Богомил Михайлов Касабов в 28 Многомандатен избирателен район - Търговище, в кандидатската листа на Българска отечествена партия "Национален съюз", тъй като тази регистрация е последна по време.

Решението подлежи на обжалване в тридневен срок от съобщението му пред Върховния съд на Република България.

Препис от решението да се изпрати на Българска отечествена партия "Национален съюз" и на Богомил Михайлов Касабов.

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Л. Джелепова

СЕКРЕТАР: X. Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

РЕШЕНИЕ 441

София, 2 декември 1994 г.

ОТНОСНО: Обявяване на недействителност на регистрацията на кандидат за народен представител.


В съответствие с изискванията на чл. 43, ал. 1 и 2 от ЗИНПОСК Централната избирателна комисия извърши проверка и установи, че лицето Симеон Илиев Иванов-Токин, ЕГН 350819ХХХХ, е регистрирано за кандидат за народен представител от името на Българска отечествена партия "Национален съюз" както следва:

1. В 16 Многомандатен избирателен район - Пловдив-град, на 18 ноември 1994 г. в 15,50 ч.

2. В 15 Многомандатен избирателен район - Плевен, на 21 ноември 1994 г.

3. В 12 Многомандатен избирателен район - Монтана, на 22 ноември 1994 г.

Тъй като един кандидат може да бъде регистриран най-много в два многомандатни избирателни района, то последващите регистрации следва да бъдат анулирани.

Като има предвид гореизложеното и на основание чл. 43 от ЗИНПОСК, Централната избирателна комисия

РЕШИ:

Обявява за недействителна регистрацията на кандидата за народен представител Симеон Илиев Иванов-Токин в 12 Многомандатен избирателен район - Монтана, в кандидатската листа на Българска отечествена партия "Национален съюз", тъй като тази регистрация е последна по време.

Решението подлежи на обжалване в тридневен срок от съобщаването му пред Върховния съд.

Препис от решението да се изпрати на Българска отечествена партия "Национален съюз" и на Симеон Илиев Иванов-Токин.

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Л. Джелепова

СЕКРЕТАР: X. Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

РЕШЕНИЕ N 442

София, 2 декември 1994 г.

ОТНОСНО: Обявяване на недействителността на реагистрацията на кандидат за народен представител.


В съответствие с изискванията на чл. 43, ал. 1 и 2 от ЗИНПОСК Централната избирателна комисия извърши проверка и установи, че лицето Илиян Борисов Манчев, ЕГН 260122ХХХХ, е регистрирано за кандидат за народен представител от името на Движение за зашита на песннонери, безработни и социално слаби граждани, както следва:

1. В 29 Многомандатен избирателен район - Хасково.

2. В 27 Многомандатен избирателен район - Стара Загора.

3. В 9 Многомандатен избирателен район - Кърджали.

Тъй като един кандидат може да бъде регистриран най-много в два многомандатни избирателни района, то последващите регистрирания следва да бъдат анулирани.

Като има предвид гореизложеното и на основание чл. 43 от ЗИНПОСК, Централната избирателна комисия

 РЕШИ:

Обявява за недействителна регистрацията на кандидата за народен представител Илиян Борисов Манчев в 9 Многомандатен избирателен район - Кърджали, в кандидатската листа на Движение за защита на пенсионери, безработни и социално слаби граждани, тъй като тази регистрация е последна по време.

Решението подлежи на обжалване в тридневен срок от съобщаването му пред Върховния съд на Република България.

Препис от решението да се изпрати на Движение за защита на пенсионери, безработни и социално слаби граждани и на Илиян Борисов Манчев.

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Л. Джелепова

СЕКРЕТАР: X. Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


16:00:00
06:12:1994 г.


Редактори: Нина Гаврилова
                    Цанка Стойчева - деж. ред.
Технически изпълнител: Мария Станкова
Комплексна обработка: Издателски комплекс БТА


Copyright © Пресслужба "Куриер", 1994 г. Всички права запазени. При препечатване или използване на материали от този бюлетин позоваването на Пресслужба "Куриер" е задължнтелно!