28 август 1995


София, 28 август 1995 година
Брой 167 /1468/


София, 28 август - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ИЗЯВЛЕНИЕ НА СЪЮЗА НА ДЕМОКРАТИЧНИТЕ СИЛИ ПО ПОВОД НА ПРЕСТЪПНОСТТА В СТРАНАТА, ПРОЧЕТЕНО ОТ ЗАМЕСТНИК-ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА СЪЮЗА НА ДЕМОКРАТИЧНИТЕ СИЛИ НАДЕЖДА МИХАЙЛОВА ПО БЪЛГАРСКАТА НАЦИОНАЛНА ТЕЛЕВИЗИЯ НА 24 АВГУСТ 1995 Г.


Нелепата смърт на четиринадесет момчета в разцвета на тяхната младост и чиновническото безразличие, с което правителството реагира на трагедията, постави пред обществото тревожния и отдавна подминаван въпрос:

Наистина ли свикнахме с насилието, с убийствата, с посегателството дори върху най-свидното - децата ни? Заровени в борба за оцеляване, сякаш не забелязваме, че вестниците се превърнаха в "черна хроника" и всеки ден се молим мислено да не открием близък сред пострадалите.

Разбити домове, разсипано имущество, изнасилени деца и старци, взривени коли и заведения.

Виновни няма.

Истина няма.

Няма и държава.

Защото онези, които са поставени да защитават нацията, прехвърлят вината върху невинните жертви.

Защото висши полицаи толерират престъпници.

Защото правителството не може да гарантира сигурността на Българската армия дори в мирно време.

Не искаме да експлоатираме човешката трагедия. Защото знаем, че министерски оставки няма да върнат момчетата. Но по камиона с български войници беше стреляно. И отново няма виновни.

Призоваваме категорично министър-председателя Жан Виденов на първото заседание на парламента да предложи оставките на министъра на вътрешните работи Любомир Начев и министъра на транспорта Стамен Стаменов.

Защото няма демокрация без отговорност.

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

София, 28 август - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ОБРЪЩЕНИЕ НА СЪЮЗ "ЗАПАДНИ ПОКРАЙНИНИ В БЪЛГАРИЯ" - ЦАРИБРОДСКО КУЛТУРНО-ПРОСВЕТНО ДРУЖЕСТВО "НИШАВА", ДО ДЪРЖАВНИТЕ РЪКОВОДИТЕЛИ НА БЪЛГАРИЯ И БЪЛГАРСКАТА ОБЩЕСТВЕНОСТ ВЪВ ВРЪЗКА С ВЪЛНАТА БЕЖАНЦИ ОТ СРЪБСКА КРАЙНА В ЗАПАДНИТЕ ПОКРАЙНИНИ.


Съюз "Западни покрайнини" - дружество "Нишава" на бежанци, преселници и емигранти от Царибродско, се обръща с молба към обществеността и държавните ръководители на България всеки от тях да осъди пред съответната инстанция на ранга им в Съюзна република Югославия и Република Сърбия настаняването на сръбски колонизатори в нашите домове и на имотите ни, без наше знание и против нашата воля и да защитят правата ни на собственост от поредното посегателство.

Твърдението, че се касае за хуманен акт към бежанци, прикрива истинските нечестни намерения на сръбските власти:

- Истината е, че това е поредна дислокация на колонисти, за да се промени етническият състав в Царибродско и да унищожи всичко българско с перспектива да стане аванпост към следващо заграбване на български земи и население. Не е тайна историческата мечта на сръбските шовинисти да заграбят български земи, като лансират идеята, че до София няма българи, там живее шопска нация и че в България има огромно сръбско малцинство... В това начинание голяма услуга им правят някои българи еничари от Царибродско, продали своята съвест срещу добра служба и пари, а също и създадената така наречена пета колона, намираща се и действаща активно в България.

- Премълчаването у нас на трагичния за България исторически факт за съдбата на българите от Пиротско и Поморавието, станали сърби в края на XIX век, и постижението на великосръбската власт през XX век с изменението на етническото съотношение на полуострова, спомага за продължаване инвазията им на Изток! Те от трета по численост етническа група станаха първа и се представят за доминираща сила на Балканите?!

- Понастоящем още непризнатата държава Съюзна Република Югославия /СРЮ/ и Република Сърбия, вместо да направят преоценка, изводи и поуки от рухването на СФР Югославия и да помислят за бъдещите си взаимоотношения, съобразно европейските стандарти, се обявяват за единствени наследници на бивша Югославия и поемат стария курс на предизвикателства и сблъсъци между етносите, настоятелно искат свобода и права за сърбите, но всячески пречат такива да получат и да имат другите народи и съседните държави...

Такъв очебиен факт засяга нас, българите от Западните покрайнини, където те засилват денационализацията и сърбизацията, като не зачитат не само международните права и норми, а и своята собствена конституция! Именно тези техни ръководители отнеха правото на българите за обучение на роден език, наложиха за "майчин език" сръбския... Под тяхно ръководство сведоха българите от 100% на 52%. Без да им се потърси сметка за извършеното обезбългаряване, те в този момент, когато всички балкански народи, включително и сръбският, и българският, понасят лишения и трудности, решават да осъществят своя блян и агресивните си замисли! Те използват завърналите се сръбски бежанци колонисти от Хърватия за "трайно настаняване" в Царибродско! С тези си действия целят да променят етническия cъстав и българите да спаднат под 50% и с това да ликвидират правата им на малцинство, дадени им с конституцията!

Ние съчувстваме на изпадналите в беда сърби и сме за това те да бъдат морално и материално подкрепени като съседи. Но и те трябва да разберат кой е виновникът за бедите им и с каква цел са ги заселвали в Хърватия и с каква цел и за чии интереси трайно ги заселват в Царибродско, откъдето нас ни прогониха сръбските власти. Тяхното място, на сърбите - бежанци и колонизатори, е там, където е техният корен, в Сърбия.

Повече от седем десетилетия сръбските власти брутално ни тероризираха, затваряха, разселваха, убиваха, с цел да напуснем домовете и имотите си. Срещу нас, напусналите родния край, физически и национално да оцелеем, живеещи в България, са създали такива бариери, за да не можем да ползваме правата си като собственици на домове и имоти, оставени от дедите ни.

Не по-добро е положението /изключение са еничарите и мафиозите/ на братята ни под сръбска репресивна власт. Тя цели да ни разроди и отчужди. Страхуват се да ни идват и канят на гости. За да се прекъсне родовата и духовната връзка и да ни отчуждят от България, сръбската власт бърка и в така празния джоб на трудовия човек. За да пуснат нашенец в България - на гости, на лекар, за покупки, трябва да се заплати на сръбския граничар 40 динара, ако е пешеходец, а с превоз - трикратно повече.

И в тези дни, когато СРЮ се обърна за хуманитарна помощ към България и разгърна мащабна инициатива в страната, която и ние подкрепяме, по същото време в отговор на нашата хуманност сръбските власти не пуснаха осакатения от сърбин полицай нашенец за преглед и лекуване в България, докато не намери да даде 40 динара на граничарите. А и децата, тръгнали на летуване, също не пуснаха, докато не взеха за всяко от тях по 40 динара!

Ние, българите от Западните покрайнини, сме най-заинтересовани да има истинско добросъседство между българи и сърби, като всеки ползва правата върху своето и не посяга на чуждото. Ние с кръв и със сълзи сме отстоявали своето национално съзнание и сме категорично против опита нашият поробен край да се използва като дребна монета за неморални политически сделки!

Уверени сме, че основателният ни и справедлив глас ще бъде чут и със съответно внимание и загриженост ще се направи необходимото така, че да ползваме нашите домОве и имоти и да ги предадем на потомците си. В тях да звучи българската реч - реч на нашите предци!

Уверени сме, че нашите държавни и политически ръководители ще бъдат единни и ще застанат смело в защита на интересите на българите от Западните покрайнини!

София, 21 август 1995 г.

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

София, 28 август - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
СЪВМЕСТНА ДЕКЛАРАЦИЯ НА ФЕДЕРАЦИЯТА НА НЕЗАВИСИМИТЕ СИНДИКАТИ НА МИНЬОРИТЕ КЪМ КОНФЕДЕРАЦИЯТА НА НЕЗАВИСИМИТЕ СИНДИКАТИ В БЪЛГАРИЯ, СИНДИКАЛНАТА МИНЬОРСКА ФЕДЕРАЦИЯ "ПОДКРЕПА" КЪМ КОНФЕДЕРАЦИЯТА НА ТРУДА "ПОДКРЕПА" И НАЦИОНАЛНАТА СИНДИКАЛНА ФЕДЕРАЦИЯ "МИНЬОР" КЪМ ОБЩНОСТТА НА СВОБОДНИТЕ СИНДИКАЛНИ ОРГАНИЗАЦИИ В БЪЛГАРИЯ ДО МИНИСТЪРА НА ПРОМИШЛЕНОСТТА КЛИМЕНТ ВУЧЕВ ПО ПОВОД НА ПРОМЯНА В БОРДА НА ДИРЕКТОРИТЕ НА "БЕНТОНИТ" ЕАД - КЪРДЖАЛИ.


Г-Н ВУЧЕВ,

По Ваша заповед в момента се извършва промяна в борда на директорите на "Бентонит" ЕАД - Кърджали. Протестираме срещу очевидно неправилното решение, което, ако не бъде коригирано от Вас, ще доведе до щети за държавата и трудовия колектив на дружеството. Ще изтъкнем следните мотиви:

1. Под ръководството на изпълнителния директор Георги Жилов са постигнати много добри производствено-икономически и социални резултати. Печалбата /преди облагането/ за 1994 г. е около 40 млн.лв. Завоювани са експортни пазари в редица страни.

И трите наши секции /организации/ в "Бентонит" ЕАД настояват Георги Жилов да продължи да изпълнява длъжността изпълнителен директор.

2. Будят недоумение вмъкнатите нови лица в борда, които в предприятието се свързват с нанесени щети в минало време: преотстъпена кариера, неизгодни търговски договори и др. Нещо повече, единият от тях е бил президент на фалиралата частна фирма "Булбентонит", която дължи на "Бентонит" ЕАД 300 хиляди германски марки.

Съдебният процес продължава, а нашият колектив и държавата собственик са ощетени.

Настояваме да преразгледате решението си, за вземането на което смятаме, че сте били подведен.

Кърджали, 23 август 1995 г.

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

София, 28 август - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ДОКЛАД /ЧАСТ ТРИНАДЕСЕТА/ "ГРАЖДАНСКОТО ОБЕДИНЕНИЕ ЗА РЕПУБЛИКАТА - КЪМ УТРЕШНИЯ ДЕН НА БЪЛГАРИЯ", ОГЛАСЕН ОТ ПРЕДСЕДАТЕЛЯ АЛЕКСАНДЪР ТОМОВ ПРЕД ВТОРАТА НАЦИОНАЛНА КОНФЕРЕНЦИЯ /24-25 ЮНИ 1995 Г., СОФИЯ/.


& 2.Левоцентристката перспектива

ГОР никога не е прикривал факта, че още от самото си създаване се е стремил към широка левоцентристка коалиция. Под това ние разбираме коалиция с некомунистически характер, отричащ както рекомунизацията и етатистко-бюрократичните доктрини, така и либерално-капиталистическата перспектива на развитие.

Защо досега в България такава левоцентристка коалиция се оказа невъзможна? Обективната трудност дойде от обстоятелството, че след 1989 година разделението на сини и червени стана не на базата на идеи, а на базата на противоречията комунизъм-антикомунизъм, минало - настояще. Това раздели левоцентристките и социалдемократическите сили и ги обедини, от една страна, с неокомунистически /БСП/, а от друга страна с крайнодесни /СДС/. Бясната конфронтация, защитната политика на БСП и радикалният антикомунизъм на СДС консервираха за дълго това състояние на нещата.

Наред с обективните имаше и редица субективни грешки, които ограничиха левоцентристката перспектива и не позволиха българската левица да придобие ясен демократичен характер, подобно на левите партии в Полша, Унгария, Чехия и други.

Първата от тези субективни причини е продължаващата еклектична политика на БСП и опитите да се съвместят открито прокомунистически и неокомунистически групи с либерални или социалдемократически идеи. Подобна еклектика не дава възможност да се потърси програмно сходство, води до частични и безпринципни компромиси с неокомунистически групи. Ние бихме приветствали развитието на БСП в некомунистическо направление. Очевидно критерий за това е характерът на управление на социалистическото правителство и неговата социална насоченост. Това несъмнено ще създаде много добри предпоставки както за изчистването на така наречената "лява политика" от неокомунистически илюзии, така и за повишаване на нейния обществено-политически авторитет.

ГОР не определя себе си като ляво политическо движение поради изключителната аморфност на това понятие и смесването му с всевъзможни утопични възгледи и представи. Но ГОР твърдо определя себе си като социално насочена и неетатистка политическа формация, готова на тази основа да сътрудничи със сродни сили.

Втората субективна причина за задържане на левоцентристката перспектива на развитие е желанието на една част от ръководството на БСП да управлява еднолично, да узурпира цялото ляво и левоцентристко пространство и да води двулична политика спрямо своите потенциални съюзници. Така можем да оценим отношението на представителите на БСП в ЦИК в навечерието на парламентарните избори през декември 1994 година. Така можем да оценим и формално водените преговори за съвместно управление, непосредствено след изборите, започнати и прекъснати изключително по решение на социалистическата партия.

Нито ГОР, нито коалиционните ни партньори в ДАР са се стремили към самоцелно участие във властта. Ние не можем да правим компромиси с идеите си и да заменяме принципи за министерски кресла. Заедно с това трябва да констатираме, че ако политиката на БСП продължава да бъде високомерна и е изолационистична, да има бюрократичен и монополистичен характер, това непременно ще доведе до формиране на нова лява алтернатива в България.

ГОР смята, че въпреки неудачите от миналото по формирането на широка и мащабна левоцентристка коалиция, тя е възможна и необходима за страната. Това се обуславя от историческите традиции на страната, от програмните сходства, от общия стремеж към социална справедливост.

Кои са потенциалните участници в една подобна левоцентристка коалиция?

Преди всичко това са българските социалдемократи, разпръснати сега в поне 5-6 партии и съюзи. Носител на историческата приемственост в развитието на социалдемократическите идеи в България е Българската социалдемократическа партия. От март 1994 г., или от самото начало на нашето съществуване, ние сме в тесни съюзнически отношения с БСДП. Съюзът ГОР-БСДП бе в основата на формирането на предизборната коалиция ДАР. За в бъдеще ние смятаме, че добрите ни приятелски отношения трябва да се развиват и да бъдат гаранция срещу рекомунизацията на българската левица.

Политиката на ГОР не е насочена ни най-малко към "превземане" на БСДП отвътре, нито е свързана с претенции за доминация върху социалдемократическите идеи. ГОР има по-широк характер и неговата идейна същност е в съчетаването на социалдемократизма с новите световни реалности, в синтеза между социално и либерално, в този нов икономически, политически и философски синтез, който носи в себе си новото време. Ето защо ние отхвърляме като несъстоятелни подозренията, че се стремим към узурпация на социалдемократическото пространство.

ГОР е за много тесни връзки с различни интелектуални, икономически и професионални групи, стоящи на позициите на равновесното развитие и социалдемократизма. Ние приветстваме и оценяваме всяко задълбочаване на връзките ни с Българския социалдемократически съюз "Път към Европа", с произлязлото от БСП движение АСО - независими и с други. Според нас е време да се спре роенето на нови формации със социалдемократична и социаллиберална насоченост и да се осигури възможност за тяхната консолидация.

Втората национална конференция на ГОР трябва да се произнесе ясно и категорично и за отношението към БСП. И не само за това, че голяма част от членовете на ГОР дойдоха от реформистките течения на социалистическата партия, а защото по ред исторически причини БСП бе и все още остава най-големият представител на така нареченото "ляво мислене" у нас. Ние не сме против членовете на БСП, нито някога сме отричали възможността за по-тясно сътрудничество. Ние сме обаче против тези ръководители на БСП, които разбират реформата и лявото политическо мислене като установяване на партийно-олигархично управление и като предаване на властта на бюрокрацията и финансово-монополистичните групировки. Ако лявото в България означава одържавяване и повече бюрократична власт, ако това е връщане на старите порядки и механизми отпреди 1989 година, то ние сме против това ляво. Ако сегашното българско правителство продължи да управлява в интерес на държавната бюрокрация и големите финансови групировки и БСП подкрепя тази линия, то отношенията ни с нея ще бъдат силно затруднени и в България несъмнено ще се изгради нова алтернативна и с ярка социална насоченост левица.

Вторият проблем е за политическата линия на социалистическата партия. Известно е, че в БСП има различни идейни течения, сред които комунистически, неокомунистически, социалдемократически и социаллиберални. Сега, когато БСП е управляваща сила, тази еклектика не може да продължава. Впрочем, ако се правят подобни опити, това само ще задълбочи кризата в страната и ще има трагични последици за самата социалистическа партия. Не може да бъдеш едновременно за приватизация и против частната собственост. Не може да поддържаш частния сектор и същевременно да увеличаваш властта на държавната бюрокрация. Не може да говориш за пазарна икономика и изкуствено да поддържаш губещи предприятия. Големият въпрос е кои тенденции ще надделеят за БСП - неокомунистическите или тези, които са органично свързани с бъдещето на света, Европа и нашата страна. Най-големият въпрос е за идентификацията на лявото движение у нас, за неговото органично вписване в европейската политическа традиция. Ето защо нашето отношение към социалистическата партия и нейното правителство не може да бъде определяно предварително и завинаги. Ние не се отделихме от БСП, за да правим компромиси със съвестта си. Винаги сме се стремили и ще се стремим към една широка политическа консолидация, но ако тя е основана на ясни и открити политически позиции, на общност на целите и политическите действия.

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

София, 28 август - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ОТЧЕТ /ЧАСТ ЕДИНАДЕСЕТА - ПОСЛЕДНА/ "ЗА РАБОТАТА НА ПАРЛАМЕНТАРНАТА ГРУПА НА ДЕМОКРАТИЧНАТА ЛЕВИЦА", ОГЛАСЕН ОТ НЕЙНИЯ ПРЕДСЕДАТЕЛ КРАСИМИР ПРЕМЯНОВ НА ОБЩОПАРТИЙНАТА КОНФЕРЕНЦИЯ НА БЪЛГАРСКАТА СОЦИАЛИСТИЧЕСКА ПАРТИЯ /28 И 29 ЮЛИ 1995 Г., СОФИЯ/.


ІІІ. ОСНОВНИ ИЗВОДИ И ПРЕПОРЪКИ

Общата оценка, която може да се даде на качественото състояние на парламентарната група и нейното ръководство, е положителна. Това състояние се дължи както на отработването на една усъвършенстваща се организация на планиране и реализация на решенията в групата, така и на приетите за това устройствени документи и правила, на създадените ред и система на работа. То може да се констатира както от увеличената активност, от участието на отделните депутати, от характера и броя на приетите ни законопроекти, така също и от стабилизираното обществено доверие към парламента.

1. В основната дейност на ПГДЛ - законодателната, са приети редица важни за осъществяването на реформата и подкрепа на правителството закони и решения във всички области. С интензивността на работата си ПГДЛ създава нов стил на ефективност и деловитост в парламента. Липсата на време и необходимостта бързо да се навакса пропуснатото през последните две години водят до пропуски, които групата ще се стреми да ограничава. Затова от значение е подготовката на законопроектите на етапа още преди внасянето им в Народното събрание, като именно тогава се търси много по-голяма помощ от широк кръг експерти, а така също и мненията на избирателите и заинтересованите кръгове и организации.

2. При взаимоотношенията с правителството и парламентарния контрол следва да се използват възможностите на вече създадения механизъм на взаимодействие, а ако е необходимо - да се усъвършенства допълнително, за да се осъществява регулярен диалог по всички проблеми и да се избягват разминавания, търкания, напрежения, особено по кадрови въпроси.

3. Международната дейност на ПГДЛ се реализира с помощта на увеличаващ се брой депутати, които активно се включват в подпомагането и осъществяването на външната политика на страната.

4. Може да се каже, че се осъществява сериозна информационно-пропагандна дейност с участието на всички депутати от ПГДЛ. Има добро планиране на пропагандните акции, защитаващи позициите на ПГДЛ и правителството. Необходима е по-голяма перспективност на разработваните тези, за да могат те да влязат трайно в общественото съзнание, да се разберат от хората. Особено важен е изпреварващият момент в информационното осигуряване, който да убеди обществеността в предлаганите от ПГДЛ решения още преди влизането на законопроекта в пленарна зала.

5. Осъществяват се постоянни контакти и сондажи с парламентарните групи, което позволява на ПГДЛ в основни линии да владее положението в парламента. Тук са нужни повече усилия за търсене на компромисни точки, които макар и временно да консолидират и депутати, и ПГ извън ПГДЛ, а в определени случаи и цялата зала.

6. Работата с избирателните райони се планира и организира на равнище избирателен район и в нея се осъществява двустранна връзка, като много въпроси, идващи от избирателните райони, внасят яснота за основни проблеми и се насочват и към правителството за решения. Все още липсва способност тази дейност да се организира според националния политически календар. Изработена е добра нормативна основа за работа с избирателните райони и може да се очаква, че тя ще доведе до една по-добра организация и целенасоченост в това взаимодействие.

7. Изпълнението на правилника на Народното събрание и разработеният механизъм на организацията на дебатите доведоха до преодоляване на изкуствените процедурни пречки и до много по-голяма деловитост и ефективност в работата на парламента.

8. Въпросите на експертната и кадровата дейност по принцип се поставят на сериозен анализ и обсъждане в парламентарната група, но практиката показва необходимостта от своевременно представяне на кандидатурите при вземането на кадрови решения. Равнището на експертна подготовка на определени законопроекти още трябва да се повишава. В бъдещата си дейност Парламентарната група на демократичната левица и нейното ръководство би следвало да обърнат по-специално внимание на следните задачи:

Първо, търсене на по-добър баланс между интензивност и качество на законодателната дейност чрез привличане на по-широк кръг от експерти и заинтересовани институции още на етапа на предварителната подготовка на законопроектите.

Второ, подобряване на координацията с правителството на Демократичната левица както в общо политически план, така и по проблемите на парламентарния контрол.

Трето, повишаване на качеството и намиране на по-ясни критерии за отчитане на ефекта от информационно-пропагандното осигуряване на парламентарната дейност на групата.

Четвърто, разширяване, задълбочаване и обогатяване по форма и съдържание на контактите с избирателите.

Пето, по-активен диалог и използване на целия потенциал от рационализъм и склонност към компромиси с останалите парламентарни групи в името на интересите на държавата.

Още в началото на есенната сесия на 37-то Народно събрание е целесъобразно парламентарната група да обсъди стила на своята работа, така че професионалният и политическият опит на всеки народен представител да се използват максимално за целите на левицата.

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

ПРИЛОЖЕНИЕ - ИЗБОРИ’95


ЦЕНТРАЛНА ИЗБИРАТЕЛНА КОМИСИЯ

РЕШЕНИЕ N.1
София, 23 август 1995 г.


ОТНОСНО: определяне "датата на насрочването на изборите" по чл. 3, ал. 1 от Закона за местните избори /ЗМИ/

На основание чл. 25, ал. 1, точка 2 от ЗМИ и по повод на запитване относно отпечатване на избирателните списъци, отправено от Главно управление "Гражданска регистрация и административно обслужване" при Министерството на териториалното развитие и строителството /МТРС/ в писмо нр. 02-01-82 от 14 август 1995 г. Централната избирателна комисия /ЦИК/, като обсъди поставения въпрос дали датата на насрочването на изборите е тази на издаване на Указ нр.234 на президента на Републиката и подпечатването му с държавния печат - 10 август 1995 г., или датата на обнародването на указа в "Държавен вестник" - 15 август 1995 г., констатира, че този въпрос не е уреден от конституцията и не съществува изрична практика на Конституционния съд.

Като съобрази, че Указ N. 234 на президента на Републиката не е нормативен акт, в него изрично е посочена датата на издаването му и няма задължение да бъде обнародван в "Държавен вестник", то ЦИК

РЕШИ:

Приема за дата на насрочване на изборите датата 10 август 1995 г., когато е издаден Указ N. 234 на президента на Републиката.

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Лена Джелепова

СЕКРЕТАР: Хараламби Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


* * *

РЕШЕНИЕ N. 2
София, 23 август 1995 г.

ОТНОСНО: процедурата за регистрация в Централната избирателна комисия на политическите партии и предизборните коалиции за участие в местните избори на 29 октомври 1995 г.

На основание чл. 25, ал. 1, т. 3 във връзка с чл. 40, ал. 2 от Закона за местните избори Централната избирателна комисия

РЕШИ:

1. Регистрацията в Централната избирателна комисия на политическите партии и предизборните коалиции за участие в местните избори на 29 октомври 1995 г. се извършва въз основа на заявление до Централната избирателна комисия с искане за регистрацията на партията или коалицията за участие в изборите, към което са приложени посочените по-долу документи. Заявлението трябва да е подписано от лицето/лицата, оправомощени да представляват партията или коалицията, както и да е подпечатано с печата на партията или на коалицията, ако последната има такъв.

1.1. При регистрация на политическа партия към заявлението се прилагат:

а. заверено от съда копие от съдебното решение за вписване на партията, актуализирано към датата на насрочване на изборите /10 август 1995 г./;

б. образец от подписа на лицето/лицата, оправомощени да представляват партията. Нотариална заверка на подписа не се изисква;

в. образец от печата на партията;

г. фотокопие от броя на "Държавен вестник", в който е обнародвано съдебното решение за вписване на партията;

д. адрес и телефон за контакти със заявителя.

1.2. При регистрацията на предизборна коалиция към заявлението се прилагат:

а. документите, посочени в т. 1.1, букви "а" и "г" за всяка от политическите партии, участващи в коалицията;

б. решението за образуване на коалицията, подписано от лицето/лицата, оправомощени да представляват съответните партии съгласно съдебното решение за вписване на партията;

в. образец от подписа на лицето/лицата, оправомощени да представляват коалицията. Нотариална заверка на подписа не се изисква;

г. образец от печата на коалицията, ако има такъв;

д. адрес и телефон за контакти със заявителя.

2. Промени в състава на предизборните коалиции, настъпили след регистрацията им в Централната избирателна комисия, се регистрират след представяне на документ за извършените промени, съставен в съответствие с решението за образуване на коалицията. При присъединяване на друга политическа партия се представят и документите, посочени в т. 1.2, буква "а".

3. В случай на установени непълноти или неточности при подаване на документите за регистрация в Централната избирателна комисия лицето, което подава документите, се уведомява за това.
Уведомлението се удостоверява с подписа на лицето в регистъра на Централната избирателна комисия. Когато недостатъците бъдат установени впоследствие, заявителят се уведомява на посочения от него адрес с телеграма с известие за доставка или по телефона.

4. Ако недостатъците бъдат отстранени в тридневен срок от уведомяването, заявлението се смята за подадено от датата на първоначалното му представяне в Централната избирателна комисия. В противен случай за дата на подаване на заявлението се смята датата на отстраняване на недостатъците.

5. Приемането на документи за регистрация в Централната избирателна комисия на политически партии и предизборни коалиции за участие в местните избори започва на 29 август 1995 г. и се извършва всеки ден от 10.00 часа до 17.00 часа. Крайният срок за подаване на документи изтича в 19.00 часа на 18 септември 1995 г.

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Л.Джелепова

СЕКРЕТАР: Х.Анчев

/Пресслужба "Куриер"/


15:00:00
28.08.1995 г.


Редактори: Нина Гаврилова
                    Валентина Игнова - деж. ред.
Технически изпълнител: Маргарита Анева
Комплексна обработка Издателски комплекс БТА


Copyright © Пресслужба "Куриер", 1995 г. Всички права запазени. При препечатване или използване на материали от този бюлетин позоваването на Пресслужба "Куриер" е задължително!